شناسهٔ خبر: 31882039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر تحقق شعار سال، زمینه سازی برای رونق تولید، تقدیر و تشکر از مردم برای حضور در آئین استقبال از رئیس جمهوری، ضرورت اجرای مصوبات سفر، حفظ ارزشهای اسلامی و معنوی در نوروز تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: نامگذاری امسال به نام رونق تولید بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی است و توجه به رونق تولید استقلال اقتصادی را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: تحمیل جنگ اقتصادی بر علیه ایران از نقشه های دشمن است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.
وی بیان کرد: تنها با حمایت از تولید و رونق تولید داخلی می توان در برابر توطئه ها و نقشه های دشمن ایستادگی کرد.
جمالی اضافه کرد: هرچند دشمن در جنگ اقتصادی در مقابل عزم و اراده ملت ایران شکست می خورد اما بازدارندگی ما در این بازه زمانی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: رونق تولید با توجه به ظرفیت درونی و جوانان پرتلاش این سرزمین دشمن را در جنگ اقتصادی ناامید و با شکست روبه رو می کند.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مرزهای فرهنگی همانند مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت دارند و باید نسبت به نقشه های شوم دشمن در این بخش برحذر بود.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر گفت: افتتاح پروژه های ملی مایه افتخار و خوشحالی مردم است ولی مهمترین مطالبه مردم در سفر استانی رئیس جمهوری اجرای مصوبه 50 درصدی اشتغال جوانان جویای کار در صنایع نفت و گاز، بهبود معیشت مردم و رعایت پیوست فرهنگی در اجرای پروژه هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند مردم استان بوشهر مردمی مهمان نواز و با آغوش باز پذیرای مهمانان نوروزی هستند اما باید به حساسیت های فرهنگی توجه شود.
جمالی اضافه کرد: برخی رخدادهای فرهنگی متناسب با پیشینه و سابقه فرهنگی این استان نیست و نباید تمام تلاش هیات های مذهبی در این چند روز خدشه دار شود.
وی ادامه داد: برخی از افراد تصور می کنند وقتی وارد استان دیگری می شوند باید آزاد باشند ولی این قابل قبول نیست و توجه مهمانان نوروزی به ارزشها و اصول هر منطقه ضروری است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در زمان حاضر شاهد برخی کشف حجاب ها در وسایل نقلیه شخصی هستیم که از نیروی انتظامی می خواهیم در این بخش ورود کند.
وی اضافه کرد: اصناف و دستگاه های نظارتی باید در راستای تنظیم بازار و برخورد با متخلفان و سودجویانی که قصد ایجاد هرج و مرج در بازار را دارند برخورد کنند.
6047

*برازجان

بوشهر-ایرنا- امام جمعه موقت برازجان گفت: سال 98 به توفیق الهی سال فرصت ها، امکانات وگشایش است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین شیخی در خطبه های نماز جمعه برازجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مشهد افزود: کسانی که سال 98 را سال سختی می دانند تحت تاثیر رجزخوانی دشمن قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: امروز دشمن جنگ اقتصادی را بر کشور و ملت ایران تحمیل کرده اما با عزم و اراده ملت و ایجاد شریط بازدارندگی بازنده اصلی جنگ دشمنان این ملت هستند.
امام جمعه موقت برازجان در خصوص اتفاق اخیر در حوزه شهرداری برازجان گفت: عامل یا عاملان انتشار این تصاویر اگر دلسوز پاکبانان زحمت کش هستند آن وقتی که حقوق این قشر زحمت کش چند ماه عقب می افتاد، صدای اعتراض چند سال گذشته و خدمات آنان را باید را به رسانه ها می رساندند.
وی اضافه کرد: جا دارد از رسانه های محلی تشکر کرد که واقعیتها را منعکس و از شهر و شهرداری حمایت و انصاف و تقوا را رعایت کردند.
7213

*کنگان
بوشهر- ایرنا- امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: رونق تولید زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در جمع نمازگزاران کنگان افزود:
مهمترین مساله کشور از منظر رهبرمعظم انقلاب رفع مشکلات اقتصادی است و تحقق این شعار می تواند گره گشای مسائل و مشکلات اقتصادی کشور شود.
وی بیان کرد: شعار امسال مکمل شعار سال گذشته است و رونق تولید در حقیقت زمینه را برای حمایت از تولید داخل و اشتغال پایدار فراهم می کند.
محمودی گفت: تحقق شعار سال با بنر زدن و جلسه برگذار کردن شدنی نیست و باید مسئولان و مردم در عینیت بخشیدن و عمل به این شعار باید همت مضاعف داشته باشند.
وی افزود: رونق تولید در افزایش ارزش پول کشور موثر است.
محمودی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان و سخنرانی در جمع مردم کنگان گفت: حضور مردم در استقبال از رئیس جمهوری حمایت از نظام دینی بود.
امام جمعه کنگان افزود: سفر رئیس جمهوری فرصتی ارزشمند برای معرفی شهرستان کنگان بود و تحقق مصوبات این سفر می تواند موجب توسعه این خطه شود.
وی با تبریک حلول سال نو گفت: نوروز فرصتی مغتنم برای صله رحم، رفع کدورت ها و کینه ها ست.

*اهرم
بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت اهرم گفت: حضور پرشور ملت در راهپیمایی 22 بهمن و برهم زدن توطئه های دشمن از شیرینی های سال 97 بود.
حجت الاسلام رضا جمالی در خطبه های نماز جمعه افزود: در گام دوم انقلاب جوانان باید به سوی هدف های عالیه انقلاب برای آینده ای بهتر و امیدوارحرکت کنند.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به استقلال و رفع مشکلات اقتصادی در جامعه راهی به غیر از رونق تولید داخلی وجود ندارد.
جمالی افزود: در گام اول انقلاب با افتتاح فازهای پارس جنوبی به همت جوانان این آب و خاک برداشت گاز این این میدان افزایش یافت.
6047/6045

نظر شما