شناسهٔ خبر: 31881988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت بجنورد: نباید بخش تولید دچار مشکل شود

بجنورد- ایرنا- امام جمعه موقت بجنورد گفت: نباید بگذاریم بخش تولید در جامعه دچار مشکل و کارخانه ها و واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نخستین نماز جمعه بجنورد در سال جدید اظهار داشت: نامگذاری سال «رونق تولید» توسط رهبری، باید سرلوحه کار مسئولان باشد و با توجه به اینکه در دین اسلام، فقر، پدیده ای نکوهیده است، باید تلاش کرد فقر از بین برود.
وی افزود: استکبار که در برهه ای از زمان، به صورت نظامی با ما دشمنی داشت امروز برای اینکه نظام اسلامی را ساقط کند و از بین ببرد راه جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است.
وی افزود: دشمن می داند، تنها راه برای رسیدن به هدفش، جنگ اقتصادی است بنابراین مسئولان وظیفه سخت تری دارند و باید برای مقابله با دشمنان باید برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مسئولان باید از تولید حمایت کنند، تولیدکننده در بخش کشاورزی، دامداری و صنعت را مورد توجه قرار دهند و نگذارند کارخانه ها تعطیل شود.
امام جمعه موقت بجنورد گفت: اکنون قیمت تجهیزات مورد نیاز کشاورزان 2 برابر شده و این در حالی است که قیمت خرید محصولات به این اندازه رشد نداشته و این وضعیت به تولیدکننده ضربه می زند.
وی با تاکید بر جایگاه تولید مواد غذایی گفت: اینکه شاهد صف برای گوشت قرمز، گوشت مرغ و برنج هستیم می طلبد که مسئولان برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه چه بسا دست هایی از داخل و خارج دست به توطئه و تلاطم می زند گفت: اگر پیش بینی ها و حمایت از رونق تولید نباشد، جامعه متضرر می شود و مسئولان باید سخنان رهبری را در عمل گوش کرده و باور داشته باشند.
امام جمعه موقت بجنورد گفت: امید است در سال جدید، با تلاش مسئولان، فشار اقتصادی در جامعه کم شود و مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه قشر جوان در جامعه اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، بر نقش جوانان تاکید کردند.
وی گفت: در صدر اسلام هم جوانان با پیامبر اسلام همراه بوده اند و در طول دوران انقلاب اسلامی هم، جوانان یاری گر انقلاب و دفاع مقدس بوده اند.
حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد رزمندگان جوانان بوده و بخش زیادی از فرماندهان در دوران دفاع مقدس را قشر جوان تشکیل می دادند.
امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: الگوهای جهادی امروز، جوانان هستند و جوان اگر به میدان بیاید می تواند حماسه و معجزه بیافریند.
وی به سالروز وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ، در مسیر دفاع از ولایت، در مدینه پیوسته پیام کربلا را تبیین کرده و علیه حکومت وقت و کسانی که به نام دین ظلم و جنایت می کردند، سخن می گفت.
امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: این افشاگری ها سبب تبعید ایشان شد و در شام از دنیا رفت، حضرت زینب(س) همیشه برای ما الگو بوده است.
7185/5132

نظر شما