شناسهٔ خبر: 31881921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام‌جمعه یزد:

همکاری همگانی برای تحقق شعار « رونق تولید » ضروری است

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با اشاره به انتخاب شعار سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» در پیام نوروزی معظم له گفت: این شعار باید با مشارکت همگان محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال 98 مرکز استان در مسجد ملا اسماعیل افزود: وحدت ، همدلی مردم و مسئولان رمز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار رونق تولید در کشور است.
وی بابیان اینکه رونق تولید موجب پویایی و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود اظهار داشت: باید محصولات خوب و باکیفیت تولید و به شهروندان عرضه شود.
وی بر رعایت فرهنگ سود مناسب در جامعه از سوی صاحبان صنوف تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ، انقلاب خدایی است و همچنان در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستادگی می‌کند و هرگز در مقابل فشارهای دشمن کمر خم نخواهد کرد.
خطیب نماز جمعه یزد ادامه داد: باید عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی کشور رفع شود و ایجاد بازدارندگی در مقابله با جنگ اقتصادی مهم‌ترین وظیفه دولت در شرایط کنونی است.
وی درک مقوله اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تنها راه برون‌رفت کشور از چالش‌های اقتصادی را مستلزم نهادینه کردن فرهنگ تفکر و اندیشه بین اقشار مختلف خواند و گفت: اگر کسی صاحب تدبیر و اندیشه نباشد، تدبیر دیگران برای وی فایده‌ای نخواهد داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به رونق تولید در کشور افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان باید شانه زیر بار توسعه کشور بگذارند.
ناصری یزدی بابیان این‌که تمام اداره‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با را‌ه‌اندازی اتاق‌های فکر بحث رونق تولید را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: فرهنگ کسب‌وکار و تولید باید تغییر کند و نهادینه شدن باور سود مناسب یکی از راهکارهای مناسب برای رونق اقتصادی است.
وی همچنین به مسئولان توصیه کرد: با گران‌فروشان و محتکران کالای اساسی موردنیاز مردم مطابق قانون برخورد جدی کنند.
امام‌جمعه یزد با اشاره به ورود گردشگران به استان گفت: باید شرایط لازم را برای پذیرایی از مهمان نوروزی فراهم کرد و نباید کاری کرد که به وجه شهر خدشه وارد شود.
ناصری یزدی در ادامه به صدرنشینی 25 سال دانش آموزان استان در آزمون ورودی به مراکز آموزش عالی سال 97 یادآور شد: آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان باید علاوه بر آموزش به بعد تعقل و تفکر آن‌ها هم توجه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب سال 1398 را به‌عنوان سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.
همزمان با سراسر کشور نماز عبادی سیاسی جمعه در 21 شهر و هفت روستای استان یزد با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
2088/ 2047

نظر شما