شناسهٔ خبر: 31881913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقدم در گفت وگو با فارس:

تنها راه علاج بیماری اقتصاد «رونق تولید» است/همه آحاد جامعه برای تحقق شعار امسال وظیفه دارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه علاج بیماری که صد سال است نفس‌های اقتصاد کشور را به شماره انداخته، رونق تولید است،‌ گفت: با وجود تحقق این شعار، دیگر تحریم، کاهش صدور نفت و حتی واردات کالا به کشور نیز نمی‌تواند اقتصاد ما را از پای در‌آورد.

صاحب‌خبر -

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری به لوازم تحقق آن اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک سال جدید به ملت عزیز ایران، باید همگان را متوجه این نکته کنم که رهبر فرزانه انقلاب 11 سال است عناوین سال‌ها را با مضامین اقتصادی انتخاب می‌کنند تا همگان را متوجه این نکته کرده که دشمن دست بر روی نقاط ضعف اقتصاد کشور گذاشته و در مقابل باید با تقویت زیربناهای اقتصادی توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی افزود: هر دولت رانتی که منبع ارتزاق درآمد آن فروش منابع طبیعی است با تهدیداتی همچون تحریم و جلوگیری از فروش نفت دچار بحران می‌شود و در دنیا کشورهای رانتی سعی کردند با اصلاحات اقتصادی از اختاپوس فروش منابع طبیعی خود رهایی یابند و با تولید و خودکفایی، سعی می‌کنند اجازه ندهند، دشمنان از این اهرم برای فشار بر آنان نتوانند استفاده کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان  با تاکید بر اینکه تنها راه علاج این بیماری که صد سال است نفس‌های اقتصاد کشور را به شماره انداخته، رونق تولید است،‌ تصریح کرد: با وجود تحقق این شعار حساب شده، دیگر تحریم، کاهش صدور نفت و حتی واردات کالا به کشور نیز نمی‌تواند اقتصاد ما را از پای در‌آورد چون خود می‌سازیم، تولید می‌کنیم و خودکفا هستیم در یک جمله یعنی تبدیل چالش به فرصت و از رونق انداختن دلالی، واسطه‌گری و سوداگری وابسته به واردات که وضعیت اقتصاد کشور را روزبه‌روز وخیم‌تر کرده است.

مقدم با اشاره به لوازم تحقق این شعار خاطرنشان کرد: در این بین همه آحاد جامعه برای تحقق این شعار وظیفه دارند. دولت با رفع موانع و سنگ‌هایی از پیش پای تولیدکنندگان همچون بروکراسی پیچیده اداری، تخصیص یارانه به تولید، کاهش مالیات تولیدکنندگان، انتقال تکنولوژی تولید به کشور اعم از سخت‌افرازی و نرم‌افزاری، تمرکز همه لوازم و قوانین برای افزایش سود حداکثری برای تولید تا سرمایه‌های خاموش و راکد جامعه به سمت تولید سوق یابد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: وظایف دیگر دولت مقابله بی‌امان با قاچاق کالا است تا بازار از اجناس دارای مشابه داخلی اشباع نشود، رقابتی کردن تولید با در نظرگرفتن جوایز و تسهیلات برای تولیدکنندگان نمونه، گسیل تسهیلات بانکی برای رونق تولید و تخصیص اعتبارات برای پا گرفتن تولیدکنندگانی که در ابتدای راه هستند و... از جمله حمایت‌های دولتی از تولیدکنندگان است.

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره وظایف مردم ادامه داد: مردم نیز با اقبال به اجناس داخلی، ترجیح استفاده از کالای ساخت داخل با مشابه خارجی آن، به گردش درآوردن سرمایه‌های راکد خود در چرخه تولید و تبلیغ زبانی و جا انداختن فرهنگ مصرف کالای وطنی برای فرزندان خود و همچنین تلاش حداکثری برای افزایش تولید چه در زمینه تولید صنعتی، کشاورزی، مشاغل خانگی و ... در تحقق شعار سال تمام مساعی خود را به کار گیرند.

مقدم در ادامه به نقش نخبگان و جوانان تصریح کرد: اما جوانان و نخبگان به عنوان پیش‌قراولان رفع تنگناهای کشور که معظم له به آنان بسیار امیدوار است، باید در هر منصب و جایگاهی هستند ابتدا به لحاظ نرم‌افزاری موانع تحقق شعار سال را در کشور احصا کرده و سپس برای رفع آن نظر و ایده طرح کنند و در مرحله سوم با فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن ایده‌های عملی خود چرخ اقتصاد کشور را با افزایش تولید به حرکت درآورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما