شناسهٔ خبر: 31881813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک:

تولید رقابتی تنها راه تقویت ارزش پول ملی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تولید رقابتی و صادرات محور تنها راه تقویت ارزش پول ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: تولید انبوه و با کیفیت پشتوانه اقتصادی کشور و در نهایت ارزش پول ملی است و کارگزاران نظام باید برنامه های اقتصادی خود را بر این اساس تدوین کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود سال جدید را با عنوان رونق تولید عنوان فرمودند و آحاد جامعه باید برای تحقق این مهم بسیج شوند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: تولید با کیفیت و صادرات محور می تواند تمام توطئه های اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی را نقش برآب کرده و عزت و سربلندی را به ملت ایران هدیه کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: تنظیم سیاست های ارزی باید متناسب با تقویت پول ملی باشد و ارز کشور به عنوان مهمترین داشته ملی باید در راستای تامین مواد اولیه، خط تولید و رونق تولید به کار گرفته شود.
وی اضافه کرد: بانک مرکزی وظیفه دارد نقدینگی موجود در کشور را در راستای سرمایه گذاری و تولید مدیریت کند به طوری که آحاد جامعه در این فرآیند ملی سهیم باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مردم و مسئولان باید با کار و تلاش شبانه روزی تحریم های دشمنان را به فرصت تولید و توسعه تبدیل کنند و با وجود ظرفیت های مهم صنعتی و کشاورزی این مهم با برنامه ریزی های کارشناسی دست یافتنی است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.
وی اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان باید فعال تر از گذشته باشند و با مطالعات کاربردی، خوراک تولیدی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی را تامین کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دانشمندان هسته ای ایران اسلامی با کار بسیجی و مدیریت جهادی توانستند ایران را به یکی از قدرت های صلح آمیز هسته ای دنیا تبدیل کنند بنابراین ظرفیت کار و فعالیت در تمام بخش ها وجود دارد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تولید با کیفیت و رقابتی زمینه ساز عزت و شرف هر کشوری است و در آموزه های معنوی نیز به خودکفایی و تولید اشاره های بسیاری شده است.
وی بیان کرد: اگر کشورهای آلمان، ژاپن، چین و ویتنام بعد از جنگ جهانی دوم به قدرت های برتر در زمینه های مختلف اقتصادی تبدیل شده اند به دلیل مشارکت آحاد ملت آنها در مقوله تولید و صرفه جویی است بنابراین ملت ایران نیز باید با قدرت هر چه تمامتر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و در توسعه و آبادانی ایران اسلامی نقش آفرینی کنند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: صادرات مواد خام و معدنی در ایران باید جای خود را به صادرات کالاهای نهایی بدهد چرا که سود حاصل از صادرات مواد خام نصیب کشورهای مختلف جهان می شود.
آیت الله دری نجف ابادی گفت: فرآیند مونتاژ که در بسیاری از کارخانه های کشور و به خصوص استان مرکزی جریان دارد منفعتی چندانی برای کشور به دنبال ندارد و باید ساختار تولید بومی سازی شود.
وی افزود: صنایع موجود در نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی و شهرستان اراک نمونه کاملی از توانمندی و ظرفیت های ارزشمند صنعتی است که در صورت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها می توان بخش عمده ای از بازار جهانی را به دست آورد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به 15 رجب و سالروز وفات حضرت زینب(س) نیز گفت: حضرت زینب (س) به واسطه حضور در کربلا و مشاهده آن واقعه عظیم، ﻧﻘﺶ مهم و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘیقت های آن ﺑﺮعهده داﺷﺖ.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص حادثه تروریستی که منجر به شهادت 49 نفر از مسلمانان شد، نیز گفت: عامل اصلی این اقدام تروریستی استکبار جهانی و غرب است و این مهم یکبار دیگر فرهنگ آدم کشی و نسل کشی غرب را به منصه ظهور گذاشت.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
3017/3075

نظر شما