شناسهٔ خبر: 31881769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه گلستان:

دولت به مردم سیل‎زده استان به صورت ویژه توجه کند

نمایندگی یزد

ائمه جمعه سراسر کشور در اولین نماز جمعه سال 98 با تبریک آغاز سال نو بر ضرورت تبیین و تحقق شعار امسال «رونق تولید» و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کردند. همچنین پانزدهم ماه رجب، سالروز وفات حضرت زینب(س)، ایام اعتکاف، جنایت انجام شده در نیوزلند و ... از دیگر مواردی بود که در نماز جمعه این هفته به آنها اشاره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته دوم فرودین ماه (اولین نماز جمعه) سال 98 این شهرستان با بیان این که دین اسلام مسئله تفکر و اندیشه را به مومنان سفارش کرده است، اظهار کرد: عمل بدون تفکر انسان را به تباهی می‌کشاند.

وی افزود: آموزش و پرورش در جامعه اسلامی باید پرورش چگونگی فکر کردن درست را به دانش‌آموزان بیاموزد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: نظام آموزشی ما باید با تقویت تفکر عالمان جامعه اسلامی مسیر حراست درست از دستاوردهای انقلاب را ارائه خدمات بیشتر و بهتر ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد درک مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه برون کشور از چالش‌های اقتصادی را مستلزم نهادینه کردن فرهنگ تفکر و اندیشه بیش از پیش بین اقشار مختلف دانست و بیان کرد: اگر کسی فکور و صاحب تدبیر نباشد، تدبیر دیگران برای وی فایده‌ای نخواهد داشت.

وی ایجاد بازدارندگی در مقابله با جنگ اقتصادی را از جمله مهمترین وظایف مسئولان و دولتمردان در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: تفکر مهمترین ابزار برای رسیدن به این مهم است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تبیین شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» تعیین شده است، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان باید شانه زیربار توسعه کشور بگذارند.

ناصری‌یزدی با بیان این که تمام ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با راه‌اندازی اتاق‌های فکر بحث رونق تولید را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: فرهنگ کسب و کار و تولید باید عوض شود.

این مسئول تغییر فرهنگ سود بیشتر را از دیگر ضرورت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: نهادینه شدن باور سود مناسب یکی از راهکارهای مناسب برای رونق اقتصادی است.

علم‌الهدی: رونق تولید در گرو رونق کار است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب کبری(س) و گرامی‌داشت آغاز سال نو، اظهار کرد: از حضور پر برکت حجت امام زمان(ع)، مقام معظم رهبری، در اول سال و افاضات راهبردساز حکیمانه ایشان کمال تشکر را داریم، فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای پیامبرگونه ایشان امسال هم‌چون سنوات گذشته خط حرکت را، آن هم در اولین سال گام دوم انقلاب، برای ما روشن و شفاف کرد. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مسیر حرکت را هم برای مسئولان نظام –دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها- مشخص کرد و هم جریان تکلیفی پایداری ما مردم را در عرصه انقلاب دقیقاً معین فرمودند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «در فرمایشات مقام معظم رهبری نقطه ابهامی وجود نداشت»، تصریح کرد: آنچه در توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مهم است، آن است که این رهنمودها تنها یک نصیحت و موعظه یا یک سخنرانی سیاسی نیست. ما شیعه هستیم ما مسلمانیم و امام ما وجود مقدس امام زمان(ع) هستند و ما را رها نکرده‌اند. ایشان ما را به دست نایب خود سپرده‌اند و خودشان تصریح فرمودند که این مجتهد جامع الشرایطی که اقامه حکم کرده، حجت من است. یعنی رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته برای ما تکلیف‌ساز است، چراکه از زبان حجت امام زمان(ع) که خود آن حضرت حجت خدا هستند برای ما بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید به نکته‌های خاص فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم تکلیف خود را در عرصه فعالیت‌ها تشخیص داده و حرکت کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه «ریشه مشکلات فرهنگی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیگانه بود»، گفت: بیگانگان فرهنگ ما را با این شبکه‌ها به دست گرفتند و نسل جوان، فرزندان معصوم و مردم و خانواده‌های ما را بالا و پایین می‌کردند و هر کجا می‌خواستند می‌بردند و این بزرگ‌ترین مصیبت ما بود. چقدر ما اصرار و تأکید کردیم که دستگاه‌های مسئول و جریان مرتبط با ارتباطات در کشور بیایند و مشکل فساد شبکه‌های اجتماعی بیگانه را حل کنند و این بساط کثیف آلوده ناپاک مزدور اجنبی را از وسط زندگی مردم بردارند و شبکه‌های اجتماعی بومی ایجاد کنند که متأسفانه نکردند و این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: آیا نتوانستیم یا نخواستند مهم این است که نخواستند نه اینکه نتوانستند. برای این‌که ما می‌توانستیم شاهد و دلیل داریم. در همین چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی گوشی تلفن توی جیب نامزد نخست‌وزیری اسرائیل در برابر نتانیاهو را هک کرد و تمام اطلاعات آن را بیرون کشید و به دست گرفت و باز روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی گفتند کاری که با گوشی تلفن همراه نامزد نخست‌وزیری اسرائیل سایبری ایران کرد همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد و تمام تلفن‌های آن‌ها را هک کرد و اطلاعات آن‌ها را بیرون کشید. وقتی ما چنین قدرتی در زمینه تسلط بر فضای مجازی داریم، آیا این جوانان دانشمند روشن‌اندیش ما نمی‌توانند شبکه بومی اجتماعی ایجاد کنند که ما اینگونه اسیر دست دشمن باشیم و فرهنگ خودمان و عزیزان‌مان را آن‌ها آلوده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال، سال فرصت است. عزیزان دولت، بزرگواران مجلس شورای اسلامی به وسط بیایید و به هر قیمتی شده متولیان ارتباطات را قانع کنید، نیروهای مستعد فناور را به عرصه فعالیت و جهاد بیاورند و ابزار و پهنای باند در اختیارشان بگذارند و دستشان باز شود و با ایجاد و تأسیس شبکه‌های اجتماعی بومی ما را از این اسارت فرهنگی نجات دهند.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه «ریشه تنگنای اقتصادی بیکاری و عدم اشتغال است»، خاطرنشان کرد: نمونه قدرت، عرضه و هنر کارگر، کارمند، فناور، هنرمند و دانشمند این ممکلت این بود که با قهر کردن و پشت کردن همه شرکت‌های خارجی توانستند چهار فاز پالایشگاه پارس جنوبی را بسازند و نتیجه را به آن‌جا برسانند که میزان برداشت ما از این میدان گازی که پیش از این یک دهم قطر بود به مراتب بیشتر شود.

وی بیان کرد: سال‌ها ما به امید شرکت‌های خارجی تنها یک دهم قطر از میدان گازی برداشت می‌کردیم و اکنون به لطف جوانان خود توانستیم عمده میدان را تصرف کنیم. چرا عقب افتادیم و چرا نگذاشتید نیروهای داخلی به میدان بیایند؟ حالا تجربه کردید و این افراد وسط میدان آمدند و در عرصه کار و فناوری و میدان فعالیت وارد شدند و جای شرکت‌های خارجی نیروهای توانمند ما توانستند ما را با به وجود آوردن  چهار فاز در پارس جنوبی به این موقعیت برسانند. آیا این افراد نمی‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را با کار حل کنند؟ 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید معرفی کردند؛ رونق تولید با رونق کار است. نیروهای کار فوق‌العاده هستند و امکانات کار را به دست نیروهای کار داخلی بسپارید و با رونق کار مسئله رونق تولید به وجود آید. مردم هم موظف هستند شرایط دیگر را آماده کنند و دیگر جنس خارجی نخرند و کشور خود را بازار اجنبی قرار ندهند. این‌جا میدان مصرف جریان‌های بیرونی نشود، بلکه ما باید سعی کنیم کشورهای همسایه میدان مصرف کالاهای ایرانی شود.

ترویج بی‌حجابی از اهداف دشمنان است

به گزارش ایسنا، آیت الله محمد سعیدی، در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: اسلامی که امروز به دست ما رسیده است مرهون مجاهدت‌های امام علی(ع) است.

سعیدی تصریح کرد: تعیین شعار سال توسط رهبری در چارچوب اصل 110قانون اساسی قابل تفسیر است، جهت دهی جامعه به موضوعی کلان به معنی تعیین نقشه راه کشور برای همگان و تعیین خطی مشی نظام است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود تاکید کردند که ملت ایران به معنی واقعی خوش درخشید، دشمنان نقشه های بسیاری برای ملت ایران داشتند ولی ایستادگی و اتحاد ملت ایران، نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، سال 98، سال رونق تولید نامگذاری کردند، این شعار از چند جهت دارای  اهمیت است، رفع مشکل اشتغال، عدم وابستگی به خارج، بالارفتن ارزش پول ملی و رونق اقتصاد کشور از نتایج رونق تولید است.

سعیدی خاطرنشان کرد: شعار سال98، در واقع در ادامه شعارهای سال قبل و مکمل آن‌ها است، اگر تولید راه بیفتد مشکلات اقتصادی دیگر نیز حل می‌شود، همچنین مردم نقش محوری در رونق تولید دارند و دولت وظیفه رفع موانع تولید را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: چهار موضوع در سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) داراری اهمیت بود، اول اینکه امسال سال فرصت هاست و رشد کشور در همین تنگناها رقم می‌خورد؛ دوم رابطه ایران با آمریکا و کشورهای غربی باید رابطه‌ای محتاطانه، زیرکانه و دقیق باشد و نمی‌توان از آن‌ها انتظار یاری داشت؛ زیرا دیدیم که در موضوع برجام، دشمن از پشت خنجر زد و همگان متوجه شدند که اعتماد به آمریکا درست نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری هشدار دادند که آمریکا به دنبال این است که اراده ملت ایران را از بین ببرد و میلیاردها پول برای این موضوع خرج کردند.

سعیدی عنوان کرد: هجوم به دین و اعتقادات جوانان و ترغیب آن‌ها به بی‌عفتی و بی‌حجابی  از اهداف دشمنان است و باید جوانان مراقب باشند در دام دشمنان گرفتار نشوند.

امام جمعه تبریز: جوانان با همتی جهادی برای تحقق شعار سال به میدان بیایند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به این‌که سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری "سال رونق تولید" نامگذاری شده است، اظهار کرد: اگر بخش‌های تولیدی در کشور رونق یابد، مشکلات اشتغال و کاهش ارزش پول ملی نیز مرتفع می‌شود. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که تقویت بخش‌هایی چون دامداری، کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و صنایع دانش بنیان می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند، افزود: این بخش‌ها سهم بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارند. 

وی با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی بیان کرد: باید جلوی واردات بی‌مورد گرفته شود تا تولیدات داخلی رونق یابد، چرا که اگر به تولید ملی و رونق تولید داخلی اهتمام شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه بر توجه به اهلیت افراد در امر واگذاری کارخانجات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید بار دیگر ایستادگی ملت در مقابل دشمن را نشان خواهیم داد، اظهار کرد: دشمنان میلیاردها هزینه می‌کنند تا اراده ملت ایران را ناکام کنند. دشمنان چشم دیدن موفقیت‌های ایران به ویژه در حوزه نانو، هسته‌ای و فناوری توسط جوانان متدین را ندارند و به عبارتی آنان با جوانان متدین ایران اسلامی مشکل دارند. 

امام جمعه قزوین: همه برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به میدان بیاییم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) قهرمان رسالت کربلایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کنار امام زین‌العابدین (ع) بودند و همه ما مدیون فداکاری آن حضرت هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حادثه تروریستی در نیوزلند اشاره کرد و گفت: مسلمانان به کسی که اسلحه در دست داشت، سلام دادند اما او با گلوله جواب سلام را داد و حدود 50 نفر را با مظلومیت در نماز جمعه به شهادت رساند و همین تعداد را مجروح کرد و این فاجعه را به بار آورد اما کار اسلام هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و مسلمانان با امید به کار خود ادامه می‌دهند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به شعار سال جدید به نام «رونق تولید ملی» گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال جدید تأکیددارند به‌جای امید داشتن به بیگانگان، باید توجه به داخل کشور داشته باشیم و راه‌حل رفع مشکلات و بیکاری، رونق تولید داخلی است.

 خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امروز برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران کشورمان باید متعهد شویم که از تولیدات داخلی خود استفاده کنیم، اگر بازار خود را از آلودگی کالاهای خارجی پاک کردیم جامعه ما از استرس و فشار گرانی و فشار اقتصادی رها خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اخیراً شاهد هستیم که آمریکایی‌ها و عوامل آن‌ها در حال حمایت عربستان برای ساخت پایگاه‌های هسته‌ای است، اما همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ حتی اگر این مراکز را راه‌اندازی کنید ما ناراحت نمی‌شویم، زیرا ما مطمئنیم هرچه شما سلاح‌های پیشرفته راه‌اندازی کنید به دست قدرتمند مجاهدان اسلام خواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ما آینده نزدیکی را برای سرنگونی رژیم صهیونیستی و آل سعود پیش‌بینی می‌کنیم و مردم عربستان و یمن و بحرین از شر مفسدان سعودی نجات پیدا خواهند کرد و ما به آینده پیروزی مستضعفان امیدوار هستیم.

امام جمعه موقت ارومیه: ریشه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خشک شدنی نیست

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدعلی‌اکبر قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه افزود: دشمنان طی چهل سال گذشته برای ساقط کردن انقلاب تلاش های بسیاری انجام داده‌اند اما پیروزی از آن ما بوده و انقلاب جمهوری اسلامی ایران پا برجاست .

وی هشت سال دفاع مقدس، فتنه 88، کودتای نوژه و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مسئولان را از جمله توطئه های  دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ریشه انقلاب شکوهمند اسلامی در 40 سال گذشته قوی‌تر شده و خشک شدنی نیست و خداوند متعال حامی و پشتیبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به حمایت الهی، شکست ناپذیری انقلاب اسلامی قطعی است.

امام جمعه موقت ارومیه توجه به وضعیت معیشتی و زندگی مردم را خواستار شد و گفت: باید برای فردای قیامت پاسخی در خصوص نحوه مدیریت داشته باشیم.

امام جمعه ایلام: سال 1398 سال اتحاد و پیشرفت خواهد بود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» در خطبه‌های اولین نماز جمعه امسال،  اظهار کرد: سال 98 سال فرصت و امکانات و گشایش برای ملت ایران خواهد بود که همچون سال‌های قبل با اتحاد و وحدت ملی در تمام عرصه‌ها پیش خواهیم رفت.

وی گفت: مهمترین دغدغه اساسی کشور مشکل معیشتی و اقتصادی مردم است که باید با مدیریت صحیح  جبران شود نه با مدیریت نارسا که بر مشکلات افزوده شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد:  ما در تحریم‌ها به خود کفایی رسیدیم و در زمینه‌های مختلف و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جهادی، دستاوردهای بزرگی را کسب کردیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: لزوم توجه به شعار سال/ مواجه شدن با مشکل آب نتیجه سوءتدبیر است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام دوم فروردین‌ ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: بهار آیتی از آیات خداست،  خداوند این ماه را قرار داد تا عالم زنده شود وانسان به معاد و قدرت خدا پی ببرد.

وی با اشاره به توریستی بودن استان، افزود: باید تلاش شود تا توریستی بودن به آیتی از آیات خدا تبدیل و از نافرمانی و معصیت جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: مسئولان مراقبت کنند و در مکان‌های گردشگری و برخی سوییت‌هایی که اجاره داده می‌شود جلوی معصیت و آلودگی را بگیرند، استان را پاک نگه دارند تا خدا بر عنایت خود بیفزاید.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:  لازم است به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید و اقتصادی نام گرفته جامه عمل پوشاند و  تمامی افراد و مسئولان به این شعار توجه کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع زائران امام رضا (ع)، بیان کرد: سخنان راهگشا و بیان زیبای رهبر ناشی از باوری است که به مردم دارند و این باور آن است که شما علمی را برافراشته و زیر علم قرار گرفته‌اید و محکم و مقاوم به سمت هدف پیش می‌روید تا دشمن را نا امید کنید.

وی بیان کرد: دشمن در تلاش است جلوی اراده ایرانی‌ها را بگیرد و آن‌ها را سرخورده و ناامید کند تا اراده حرکت نداشته باشند.

وی در ادامه در خصوص مسئله آب‌، خاطرنشان کرد: طبق محاسبات در آینده جنگ بشریت بر سر آب است در صورتی که طبق محاسبات، کسی باور نداشت سال آبسالی را در پیش داشته باشیم، بنابراین آنچه لازم است تدابیر صحیح و اجماع مصارف است.

امام جمعه موقت بجنورد: عزت به وجود آمده در ایران اسلامی مرهون حضور جوانان است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه، با اشاره به موضوع گام دوم انقلاب اسلامی اظهار  کرد: سه گروه بودند که موجب پیش رفتن انقلاب اسلامی شدند که این سه گروه شامل جوانان، مسئولان و ولایت فقیه بوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر نقش جوانان در انقلاب اسلامی تاکید داشته اند، افزود: در انقلاب اسلامی جوانان در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی های فراوانی کرده اند، بطوریکه بیش از 70 درصد افراد حاضر در این جنگ در رده سنی 15 تا 25 سال داشته اند و میانگین سنی فرماندهان این دوره بین سن 20 تا 35 سال را داشتند.

وی تصریح کرد: البته گروهی نیز بوده اند که تحت عنوان ترمز انقلاب اسلامی از آن ها یاد می شود که این گروه ها شامل نظام استکباری، منافقان و فتنه گرانی هستند که هر از چندگاهی اغتشاش در کشور ایجاد می کنند.

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه به سال جدید و شعار سال مبنی بر رونق تولید اشاره کرد و گفت: دشمنان در حال حاضر برای اینکه به نظام انقلاب اسلامی لطمه وارد کند با جنگ اقتصادی وارد صحنه شده است بنابراین باید مسئولان برای تولید و تولیدکنندگان برنامه ریزی لازم را داشته باشند و از آن ها حمایت های جدی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید اجازه دهند که هیچ واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: بصیرت و هوشیاری؛ شرط اولیه ماندگاری هر ملت

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز ۲ فروردین، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی(عج) اظهار کرد: استکبار جهانی قصد دارد به کیفیت‌های مختلف فضائل قرآنی را از مردم بگیرد و با ایجاد فساد به گونه‌های مختلف بر شگردهای خود پیروز شود.

وی با بیان اینکه دستور قرآن است که انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید دشمن را دشمن بدارد و نسبت به شگردهای او بصیر باشد، افزود: در مقابل توطئه دشمن باید عکس العمل نشان داد و نباید گول الفاظی با عنوان آزادی خواهی را خورد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در مقابل توطئه دشمن اگر جامعه‌ای می‌خواهد بماند باید هوشیار باشد چراکه بصیرت و هوشیاری شرط اولیه این ماندگاری است.

وی ضمن تبریک سال نو و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب(س) تصریح کرد: به مردم و مسئولان توصیه می‌کنم به پیام نوروزی مقام معظم رهبری عمل کنند تا شاهد رونق بیش از پیش تولید باشیم.

امام جمعه موقت اهواز: مردم اندیمشک و دزفول اجازه ندهند دشمن از آب گل‌آلود ماهی بگیرد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲ فروردین ماه اهواز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی با بیان اینکه اهل تقوا به بن بست و درماندگی نمی رسند، گفت: امروز اولین جمعه سال است. نوروز روزی است که شریعت اسلام آن را تایید کرده و آن را وسیله ای برای رسیدن به خدا و عبادت بیشتر قرار داده است. 

حاجتی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهار کرد: این بیانیه با سلام بر جوانان به اتمام می رسد. یعنی جوانان آغاز راه هستند و جوانان باید راه های آغازین را برای رسیدن به کمالات مضاعف پیگیری کنند و ادامه دهند. ایشان در بدو فرمایشات خود برخی تحلیل ها را نقد کرده اند؛ فرمودند برخی می گویند سال ۹۸ سال تهدیدها است، فرمودند سال فرصت ها و امکانات و گشایش است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ایشان به رسوایی برخی تحلیل گران اشاره کردند که دستگاه محاسباتی آنها اشکال دارد. گفته بودند اگر آمریکا از برجام خارج شود ملت ایران نانی برای خوردن پیدا نمی کند، گفته بودند در کریسمس ۲۰۱۹ ما در تهران هستیم. نه تنها چنین نشد و نتوانستند تهدید موثری ایجاد کنند که رئیس جمهور آمریکا در سفر به عراقی که هفت تریلیون دلار در آن هزینه کرده بود، باید چراغ خاموش فرود می آمد. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند تحریم ها فرصت هستند. ما در بعد علمی به پیروزی عظیمی رسیدیم. اما در بعد اقتصاد مشکل داریم، مشکل معیشتی به خصوص برای محرومان و مشکل اقتصادی برای عموم جامعه. ایشان فرمودند می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم و نباید از تحریم ها ناله کنیم باید با آنها مقابله کنیم.

حاجتی با تصریح به فضای ضعف در برخی رسانه های داخلی نسبت به تحریم ها گفت: رهبر انقلاب فرمودند مطالبه من فقط شکست دشمن نیست؛ دشمن را حتما شکست خواهیم داد. ایشان فرمودند باید قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم. ایجاد بازدارندگی یعنی اینکه آمریکایی ها، ناوها و ناوچه های خود را در خلیج فارس نگه نمی دارند. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید دارند شناخت درست از غربی ها پیدا کنیم. فرمودند شواهد فراوان است سیاستمداران غربی به معنای واقعی وحشی هستند . آنها به خودشان رحم نمی کنند. جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شد اما دم فروبستند. هر چه آدم کشته شود مهم نیست چون منافعشان اقتضا نمی کند. رهبر انقلاب فرمودند به وعده های اینها دل نبندید. این کانال مالی که وعده داده اند یک شوخی تلخ است. رهبر انقلاب برای چندمین بار است که به دولت تذکر می دهند که به اینها دل نبندید. ایشان فرمود اینها کسانی هستند که به عربستان کمک می کنند و گفته اند که می خواهند به عربستان صنایع موشکی دهند. رهبر انقلاب یک بشارت عجیبی دادند و فرمودند در آینده نه چندان دور اینها به دست مجاهدان اسلام خواهد افتاد. 

حاجتی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند مراقب جریان نفاق و تزویر داخلی باشید، آنها که روزنامه های رنگارنگ و فضای مجازی لجام گسیخته دارند. ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، ما با فضای مجازی که دشمن ترسیم کرده است مخالفیم. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: رهبر انقلاب فرمودند مردم ما اجازه این خیانت را به آنها نخواهند داد. ایشان فرمودند ارتباط با اروپایی ها اشکالی ندارد اما به آنها اعتماد نکنید؛ همان طور که در برجام اعتماد کردند و مردم را به دردسر انداختند و این وضعیت بازار و گرانی است. رهبر انقلاب فرمودند: دشمن سعی می کند اراده شما را بشکند، اما نخواهد توانست. 

حاجتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از حادثه ای که بین مردم دزفول و اندیمشک پیش آمد بسیار متاثریم. ما همه یک خون و یک جان هستیم. ما برادریم. بین ما فاصله نیست این مرزهای زمینی بین ما فاصله نیست. آنها که در این حادثه دردناک ناراحت کننده کوتاهی کردند روز قیامت باید پاسخگو باشند. توصیه می کنم مردم مومن اندیمشک و دزفول صبر پیشه کنند و اجازه ندهند دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: اگر تولید رونق یابد، استقلال مالی نیز تأمین می‌شود

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی اظهار کرد: سنت مفسر و ‌مبین کتاب است؛ کتاب قرآن قانون اساسی بشریت در طول تاریخ است و نیاز به مفسر دارد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن تنها خمر حرام شده و غیر از شراب و خمر، مست کننده دیگری جزء محرمات ذکر نشده است، افزود: شرب خمر حرام قطعی و بی تردید در تمام مذاهب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه استکبار بر روی مقوله خمر کار می کند، تصریح کرد: ملت خمری خمار است و ‌خماری یک ملت زمینه ای برای چپاول است لذا نیروی انتظامی بر روی مقوله خمر بیشتر تاکید کند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت  روز جهانی آب بیان کرد: پیش بینی می شود که جنگ آینده بر سر آب باشد چرا که جمعیت بیشتر و مصرف آب نیز افزون شده است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نام سال و تاکید رهبری بر رونق تولید، خاطرنشان کرد: امسال سال تولید و رونق است، چنانچه اگر تولید رونق پیدا کند استقلال اقتصادی نیز تامین می شود و اگر به آنچه مقام معظم رهبری فرموده اند عمل نکنیم استقلالمان کامل نخواهد شد.

وی یادآور شد: از زمانی که دامداری نکبت شد و ‌حتی اسم گاو را هم نتوانستیم تحمل کنیم تا جایی که نام شهر گاوبندی را هم عوض کردیم باید وارد کننده گوشت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دیوار بین خود و دشمن را محکم کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا نکبت و شیطان بزرگ است و حتی اگر به دوستی با ایران هم قسم بخورد قابل باور نیست.

امام‌جمعه زنجان: خرید کالای خارجی، بیکاری کارگر ایرانی را به همراه دارد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در اولین خطبه‌های نمازجمعه امسال، اظهار کرد: امسال شاهد حضور پرشور مردم در مراسم اعتکاف هستیم و خوشبختانه حضور مردم به‌ویژه جوانان در مراسم اعتکاف هر سال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و این مراسم معنوی هر ساله در ایام‌البیض در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، یادآور شد: افتتاح چهار فاز از پارس جنوبی خبر شیرینی بود که در آن اعلام شد روزانه 100 میلیون مترمکعب افزایش برداشت گاز توسط فرزندان رشید و جوان قرارگاه خاتم‌الانبیا محقق شده و این امر توسط جوانان مومن، انقلابی، دانا و توانا بوده است.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری با عنوان سال «رونق تولید»، عنوان کرد: این شعار در راستای اقتصاد مقاومتی بیان شد و در این بیانات به استفاده از توانایی جوانان توانمند و مومن تاکید شده است و خوشبختانه مردم به اقتصاد مقاومتی توجه کرده و در ایام نزدیک به عید کالای ایرانی خریداری کردند؛ چرا که خرید کالای خارجی موجب بیکاری کارگر ایرانی می‌شود.

امام جمعه زنجان گفت: خرید کالای ایرانی موجب بی‌نیاز از بیگانگان شده، اگر چه ضروری است تولیدکنندگان به کیفیت کالا توجه کنند. همچنین باید توجه داشت که رونق تولید با مدیریت جهادی و حضور قدرتمند جوانان مومن، انقلابی، دانا و توانا محقق می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری، اظهار کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری، ایران مقتدر امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است اما با تفاوتی کاملا معنادار و اگر چالش دیروز با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه جاسوسی بود، امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی و برچیدن نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

وی یادآور شد: اگر در گذشته گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته و هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید، امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی در برابر ایران، خود را محتاج ائتلافی بزرگ متشکل از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌داند که البته باز هم دشمنان در رویارویی با ایران شکست می‌خورند و ایران به برکت انقلاب، امروز در جایگاهی متعالی و شایسته حضور داشته و از بسیاری از گردانه‌های دشوار در مسائل اساسی عبور کرده است.

امام جمعه موقت سنندج: تحقق شعار سال نیازمند همکاری بیشتر دولت و مردم است

به گزارش ایسنا، ماموستا سیداحسن حسینی، امروز، دوم فروردین ماه در آیین عبادی – سیاسی اولین نماز جمعه سال 98 اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با ایجاد اشتغال و رونق تولید نسبت به برطرف کردن مشکلات اقتصادی کنونی جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش دلسوزانه مسئولان و حرکت جهادی می توان از مشکلات اقتصادی و تحریم های دشمن با موفقیت عبور کرد، افزود: تحقق شعار سال نیازمند همکاری بیشتر مردم و بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و حاکمیتی است.

امام جمعه سنندج در پایان یادآور شد: دعا، استغفار و شکرگزاری عامل تقویت روح انسان و حیات طیبه شده و موجب رستگار دنیا و آخرت فرد خواهد شد.

امام جمعه گرگان: همه مسؤولان و مردم به هر شکلی که می‎توانند به مردم سیل‎زده گلستان کمک کنند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: متأسفانه روزهای آغازین سال 1398 برای استان گلستان مشکل بسیار سختی به وجود آمده است. متوسط بارندگی سالانه در استان گلستان 420 میلی‎متر است اما در مدت زمان 26 تا 28 اسفندماه میزان بارندگی نصف متوسط بارندگی سالانه استان بوده است و حتی در برخی از نقاط استان شاهد بارندگی 320 میلی‎متری بودیم.

وی بیان اینکه براساس گزارش‎هایی که به دست بنده رسید پایین‎دست گرگان و آق‎قلا در شرایط سختی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تقریباً طبقه نخست برخی منازل مسکونی به زیرآب رفته و این روند همچنان ادامه دارد، البته مشکل آبگرفتگی گنبدکاووس با تلاش‎ها و زحمات مسؤولان تا حدودی حل شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: متأسفانه در سیل اخیر اراضی کشاورزی مردم زیر آب رفته و براساس آمارهایی که تاکنون به دست بنده رسیده 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و 7 هزار هکتار از باغات، یک هزار و 500 منزل مسکونی شهری و 5 هزار منزل مسکونی روستایی بر اثر سیل خسارت دیدند.

نورمفیدی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده در مجموع سیلاب اخیر 500 میلیارد تومان به منازل مسکونی، زیرساخت‎ها و ... استان گلستان خسارت وارد کرده که این برآوردها هم هنوز قطعی نیست، افزود: سیل در حال حرکت به سمت گمیشان است و با توجه به شیب بالای این شهرستان خطرات بیشتری مردم گمیشان را تهدید می‎کند.

وی بر لزوم توجه دولت به مردم سیل‎زده استان گلستان تأکید و ابراز کرد: متأسفانه مردم استان گلستان منازل مسکونی، وسایل زندگی و اراضی کشاورزی خود را از دست دادند و دچار خسارت شدند که در این شرایط می‎طلبد دولت به مردم سیل‎زده استان به صورت ویژه توجه کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سال نو اشاره کرد و افزود: همه ملت‎ها مشکلاتی دارند و مشکلات کشورمان که عوامل مختلف اعم از شعاع بیرونی و داخلی دارد در کنار ضعف مدیریت موجب شده کار مشکل‎ شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن با مشکلاتی که ایجاد می‎کند درصدد است مردم را سست و ناامید کند، گفت: امروز دشمن جرأت حمله نظامی را ندارد لذا از راه‎های دیگر به مقابله با ملت ایران پرداخته است و گرچه مشکلات، فشارها را بیشتر می‎کند اما براساس وعده الهی بعد از هر سختی، آسانی به‎وجود می‎آید.

نماینده ولی فقیه در لرستان: رونق تولید، نیاز اصلی کشور است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال جدید در خرم‌آباد با تبریک سال نو، به درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید بر اساس نیاز اصلی کشور اشاره کرد و افزود: رونق تولید موجب امید، اشتغال، حفظ استقلال اقتصادی، بی‌اثر شدن تحریم اقتصادی دشمن، پیشرفت کشور و تامین معیشت مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان استان از آغاز سال درصدد راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل باشند. این کارخانه‌ها باید راه‌اندازی شوند، مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

میرعمادی به سالروز عملیات شکوهمند فتح المبین به عنوان یکی از عملیات‌های پر افتخار دوران دفاع مقدس و تجربه اعتماد و استفاده از فرماندهان جوان در این عملیات اشاره کرد و گفت: امروز هم باید با استفاده از تجربه گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس در میدان سیاست، کار و اقتصاد ماموریت به جوانان سپرده شود تا مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: اعتماد به جوانان باعث شد که این عملیات پیروز شود و ضربه سختی بر دشمن وارد شود، مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب و ۴۰ سالگی دوم انقلاب این امر را سفارش می‌کنند، جوان گرایی مدنظر ایشان، پیرزدایی نیست، بلکه به این معنی بوده که افراد کهنسال و صاحب تجربه، تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند، جوانان تلاش و حرکت کنند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با تسلیت نیمه رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) ایشان را مظهر صبر، بردباری و اسوه ایمان و استقامت دانست و اضافه کرد: ایشان زینت پدر بزرگوار خود است، حضرت زینب در عرفان، معرفت و عبادت نظیر ندارد.

دری نجف آبادی: رونق تولید ملی مشکلات اقتصادی را کاهش می‌دهد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک ضمن تبریک سال جدید شمسی اظهار کرد: سرگرمی‌های مادی و روزمره انسان را از توجهات واقعی غافل می‌کند، قدرشناسی باید الگوی زندگی افراد قرار گیرد و قرآن کریم نیز به این مهم تاکید ویژه داشته است که نباید خدا را فراموش کرد.

وی در خصوص نامگذاری و شعار سال جدید افزود: سال گذشته خرید و حمایت از کالاهای ایرانی مطرح بود و امسال رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی مدنظر قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان مرکزی وجود دارد اما تنها از 20 درصد ظرفیت کارخانه‌های استان استفاده می‌شود، 21 شهرک صنعتی و غیرصنعتی در استان وجود دارد و همچنین بیش از 10 هزار مجوز ساخت در استان صادر شده و در حال حاضر کمتر از سه هزار واحد صنعتی فعال هستند و این واحدها با 35 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید با استفاده از یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم استفاده از ظرفیت‌ها را به 90 و یا 100 درصد و یا بیشتر افزایش داد، افراد متخصص و فنی و با مهارت باید شناسایی و در این واحدها از آنها استفاده شود این در حالی است که استان مرکزی استان کارخانه‌ساز است و نباید مونتاژ کاری انجام دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه شرکت هپکو باید 26 نوع ماشین آلات راهسازی بسازد اضافه کرد: شرکت‌ها و کارخانجات باید به جای مرده شوری و مونتاژ کاری به ساخت و تولید بپردازند تا بتوان گام‌های موثر در صنعت برداشت.

وی افزود: اگر اینگونه کارها و فعالیت ها و توصیه‌ها عملی شود تحریم‌ها بر ما اثر نخواهد داشت، باید به گونه‌ای عمل کرد که تهدیدها و تحریم ها به فرصت تبدیل شوند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه بابیان اینکه پشتوانه پول تولید است تصریح کرد: تقویت پول ملی از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری توجه و تاکید ویژه بر این موضوع دارند که دوای این درد تولید است. رونق تولید بیکاری و اشتغال را نیز از بین خواهد برد و صادرات را افزایش می‌دهد و پول ملی ارزش واقعی خود را پیدا خواهد کرد. اگر تولید افزایش نداشته باشد تورم ایجاد می‌شود.

وی افزایش بیش از 36.5 درصدی پایه حقوق کارگران را اقدام خوب و موثری دانست و گفت: امروز باید در برابر تحریم ها عده‌ای مقاومت و فداکاری کنند و با ایستادن بر پای خود کمر دشمن را بشکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تنظیم سیاست های پولی و ارزی متناسب با تقویت پول ملی لازمه تقویت پول ملی است، ارز ما ناموس ما است و باید تبدیل به مواد اولیه کارخانجات و سرمایه شود.سیاست پولی و تنظیم نقدینگی باید متناسب با تولید ملی باشد.

دری نجف آبادی بیان کرد: بانک مرکزی باید نقدینگی را کنترل کند چراکه رشد بی جهت  نقدینگی سم است و نقدینگی باید در راستای تولید هدایت شود و بانکها، گمرکات، مجلس و ... باید حامی تولید باشند زیرا کشور با تولید آباد می‌شود و کشوری که مولد نباشد مرده است.

امام جمعه همدان: توجه به اقتصادمقاومتی، تنها راه نجات اقتصاد کشور

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حبیب‌ الله شعبانی ‌موثقی جمعه ۲ فروردین در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه با بیان اینکه یکی از مظاهر تقوا توجه به نماز جمعه و حضور مسلمانان در اجتماع است اظهار کرد: ماه رجب و رمضان در روایات و آیات به عنوان ماه خدا معرفی شده‌اند.

وی روزه و صدقه را از اعمال بافضلیت ماه رجب برشمرد و افزود: چندین سال متوالی است که شعارهای سال با مضمون اقتصادی انتخاب می شوند که این امر نشان دهنده اهمیت اقتصاد به عنوان یکی از مسائل اساسی کشور است.

شعبانی بیان کرد: یکی از رویکردهای حل مشکلات اقتصادی مذاکره با آمریکا و دشمنان غربی است که طی چندسال اخیر ایران با آنها وارد مذاکره شده و توافق نامه برجام مطرح شد و نظام جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دولت سابق آمریکا در انجام تعهدات خود کم کاری می کرد و پس از آمدن رئیس جمهور جدید نیز از برجام خارج شد گفت: تمامی این مسائل نشان دهنده این است که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید برنامه ریزی های اقتصادی مبتنی بر این موارد انجام شود.

شعبانی با بیان اینکه دشمن با ما اختلاف فکری ریشه ای و عمیقی دارد و اگر با آنها کنار بیاییم باید از اصول مسلم اسلامی خود دست برداریم عنوان کرد: جریان نظام اسلامی کمک به مستضعفین است که در تقابل و تضاد با حکومت مستکبرین قرار دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا دست پرورده یهود است و با برجام اقتصادی راضی نمی شود و بعد از اجرای آن،برجام های ۱و۲ را می خواهد گفت: اروپا نیز با معطل کردن کشور ظاهرا قصد تشدید تحریم های آمریکا و اثرگذاری بیشتر آنها را دارد.

وی با بیان اینکه دشمن بنای زمین زدن نظام را دارد به همین دلیل جنگ اقتصادی تمام عیاری را ترتیب داده است افزود: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است.

شعبانی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد واردات بی رویه هستیم که باید اقدام لازم صورت بگیرد و حمایت و رونق تولید داخلی در راس امور اجرایی مسئولان قرار بگیرد اضافه کرد:سیاست خارجی باید به رویه منطقی با سیاست تعاملی خود ادامه دهد اما نباید مبتنی بر اهداف آنها برنامه ریزی شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اولین راهکارعملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه حمایت از تولید داخلی است گفت: شعار سال نباید تنها به چند بنر و همایش در طول سال ختم شود بلکه باید با همکاری مسئولان اجرایی رونق تولید و توسعه آن عملیاتی شده و مردم گشایش اقتصادی را احساس کنند.

شعبانی با بیان اینکه ایستادن در برابر جنگ اقتصادی نیازمند وحدت بین مردم و دولت و شناخت دشمن است گفت:اگر دولت موظف به ایجاد رونق اقتصادی است مردم نیز باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

شعبانی مدیریت جهادی را راهکار حل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: سفر رییس جمهوری به کشورهای همسایه در بهبود اقتصادی کشور موثر بوده و همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه تولید ثروت و گشایش اقتصادی را به همراه دارد.

امام جمعه اردبیل: رسانه‌های غربی شبانه روز در حال ترویج اسلام هراسی هستند

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدحسن عاملی در نخستین خطبه نماز جمعه اردبیل در سال جاری،  حضور اروپایی ها و جوامع استکباری غرب در سوریه را نتیجه همین اسلام هراسی دانست و اظهار کرد: امروز علاوه بر جنایات متعدد در سرزمین های اسلامی، هر فتوای غیرعقلانی، غیرشرعی و غیرمنطقی از وهابیت نشات می گیرد و رسانه های غربی همین فتواها و اقدامات جنایت بار را با مهارتی خاص منعکس کرده و با تحریک نژادپرستان و تندروها، کشتن مسلمانان را تشویق می کنند.

وی اضافه کرد: رسانه های غربی شبانه روز در حال ترویج اسلام هراسی هستند ولی سوژه اصلی را وهابی هایی که در سوریه و عراق جنایت کردند، به دست آنها داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه خطبه های امروز، با اشاره به بازدید ائمه جمعه استان از مراحل اجرایی پروژه در حال احداث راه آهن اردبیل که با هدف ارزیابی وعده مسئولان انجام شد، بیان کرد: این پروژه باعظمت که دارای طراحی باشکوه در همه مسیر از ایستگاه راه آهن در اردبیل تا شروع طرح در نزدیکی میانه است، نماد توان مهندسی قوی کشورمان محسوب می شود.

وی ادامه داد: تمامی کارگاه های این پروژه مهم فعال است و زیرساخت های آن از قبیل پل ها و تونل های عظیم در دل کوه و دره های عمیق با توان بالای مهندسی در حال اجراست و بر اساس وعده داده شده، در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

آیت الله عاملی همچنین گفت: استان اردبیل سریع ترین لبیک را به شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری گفت و بر این اساس، امروز در شهرستان کوثر عملیات اجرایی طرح تولید پیچ تمامی خودروهای داخل کشور با 400 نفر اشتغال و 6 هزار و 500 میلیارد ریال آغاز می شود.

وی با انتقاد از اخذ دلار 4200 تومانی توسط برخی تاجران و واردات کنندگان گوشی تلفن همراه و فروش آن به چندین برابر قیمت واقعی در بازار، این امر را علاوه بر ضعف ایمان آنها، نتیجه ضعف در سیستم نظارتی عنوان کرد.

امام جمعه کرج: در چهارسال جنگ یمن 85 هزار کودک توسط ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه دوم فروردین کرج سال نو را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: سال 98  توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب(س) تصریح کرد: توجه به زندگی این بانوی بزرگوار ما را با منش و رفتار سیاسی و نقش‌آفرینی وی در حادثه عظیم کربلا آشنا می‌کند.

حسینی همدانی ادامه داد: دشمن برای ترویج الگوی زندگی غربی میان زنان جامعه اسلامی نقشه کشیده است، در این شرایط حضور اجتماعی زنان همراه با عفت و پاکدامنی این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند؛ در این میان حضرت زینب(س) یک الگوی تمام عیار برای زنان مسلمان است.

خطیب جمعه کرج در ادامه نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید را یادآور شد و افزود: این نامگذاری مثل سال‌های گذشته با محور اقتصاد بود، رونق تولید یعنی مراکز صنعتی و تولیدی فعال شود تا به شکوفایی اقتصادی بینجامد؛ این رونق در همه عرصه‌ها مد نظر است زیرا با تحقق آن شاهد اشتغال خواهیم بود.

حسینی همدانی به موضوع اقتصاد مقاومتی هم اشاره و اعلام کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ فرمانده رئیس دولت است، فرمانده اول باید بپذیرد که در جنگ هستیم و سپس اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای غلبه بر دشمن استفاده کرد و در برخورد با دانه‌درشت‌ها به هیچ وجه ملاحظه نکرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به مسائل منطقه هم اشاره و اعلام کرد: عربستان در ششم فروردین 94 به یمن حمله کرد؛ در طول این چند سال نهایت جنایت توسط ائتلاف سعودی در یمن رخ داده و 150 هزار غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند که 85 هزار نفر از آنها کودک بوده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز: همه برای تحقق رونق تولید مسئولیم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد انجوی امیری، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: نامگذاری امسال نباید در حد شعار باقی بماند؛ راهگشای تمام مشکلات اقتصادی ایران رونق تولید است.

او با تاکید براینکه رونق تولید یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام اداره‌ها، خصوصا بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی، مردم و بخش خصوصی باید در راستای تحقق شعار سال، همدل و همراه شده و آن را مد نظر قرار دهند.

انجوی امیری بانک‌ها و عملکرد بانک‌ها از ارکان اقتصاد هر جامعه است، تصریح کرد که تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به عنوان شعار سال 98 با تداوم روند حرکتی سال‌های گذشته بانکها ممکن نخواهد بود.

امام جمعه موقت شیراز با تصریح اینکه بانک‌ها بیشتر از سایر دستگاه‌‎های اقتصادی در تحقق شعار سال 98 تاثیرگذارند، گفت: اقتصاد را باید به سمتی سوق داد که همه به دنبال کسب و کار مولد باشند.

او با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به رفع مشکلات معیشتی مردم، خاطرنشان کرد که رونق تولید حل مسائل معیشتی مردم و ارتقاء وضعیت اعتباری پول ملی و رهایی از مشکلات اقتصادی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما