شناسهٔ خبر: 31881700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار تائید نشده از آمادگی طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح

R36461/P/S8,87,1413/CT12

منابع خبری اعلام کردند که گروه طالبان در حال آمادگی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر هستند اما این موضوع تا کنون از سوی طالبان تائید نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از پایان دوره پنجم مذاکرات آمریکا با طالبان و همزمان با تشدید حملات طالبان با دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح افزایش یافته است.

«ملا عبدالسلام ضعیف» مقام سابق طالبان با اشاره به این موضوع به «طلوع‌نیوز» گفت: طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح با رهبران سیاسی افغانستان آمادگی می‌گیرند.

وی افزود: احتمالا در چهاردهم ماه آوریل نشستی در قطر برگزار خواهد شد تا این گروه درباره مسائل داخلی با رهبران سیاسی و دولت افغانستان درباره مسائل داخلی مذاکره کند.

تا کنون دولت افغانستان به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما شورای عالی صلح افغانستان برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده است.

«سیداحسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت: اگر این نشست به نفع افغانستان باشد و دستورجلسه آن نیز مشخص باشد شورای عالی صلح از آن استقبال خواهد کرد.

این در حالی است که چند روز پیش سفیر روسیه در قطر نیز از برگزاری نشستی مشترک بین دولت افغانستان و طالبان با حضور مقامات روسی خبر داده است.

گروه طالبان در همواره از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده و تنها آمریکا را طرف معامله خود در قضایای جنگ و صلح این کشور عنوان کرده است.

البته این موضوع تا کنون از سوی طالبان تائید نشده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما