شناسهٔ خبر: 31880981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عزمی همگانی برای نوروز بدون حادثه:

مردم برای کاهش تصادفات پیمان می بندند

پیمان نامه الکترونیکی کاهش تصادفات در نوروز که توسط سازمان مردم نهاد جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تهیه شده به امضا عموم هموطنان می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پیمان نامه الکترونیکی کاهش تصادفات در نوروز که توسط سازمان مردم نهاد جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تهیه شده به امضا عموم هموطنان می رسد.

 

این همبستگی اجتماعی برای کاهش تصادفات و افزایش قانونمداری در روزهای نوروز ایجاد می شود تا اینکه تمدن و فرهنگ دیرینه ایرانیان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به نمایش گذاشته شود.

 

در این پیمان نامه به فرهنگ و تمدن ایران اشاره شده و در مشروح آن آمده است، نوروز که برگرفته از این تمدن و فرهنگ است، امید، وحدت و فرهنگ های اسلامی را در خود پرورانده اما چنین سابقه ارزشمند دچار معضلی شده که این لحظات نیکو را برای برخی خانواده ها تلخ کرده و تلخی آن در بین مردم نیز ایجاد شده و آن "تصادفات سفرهای نوروزی" و یا "مرگ خاموش" است که ناشی از تخلفات رانندگی و اندک بی دقتی در رانندگی بوده و البته در این مسیر کیفیت راه ها و خودرو نیز نقش داشته اند اما گذشت،رعایت سرعت مجاز،استراحت کامل،آرامش در رانندگی و مواردی از این قبیل می توانسته آمار تاثر برانگیز تصادفات را کاهش دهد. اما معتقدیم هنوز دیر نشده و می توانیم با اتکا به فرهنگ ایرانی و شخصیت واقعی انسانی تصادفات را کاهش دهیم و نوروز ۹۸ را بدون تصادف و تخلف رانندگی سپری کنیم و برگ زرینی در دفترچه تمدنمان ثبت کنیم. اینک ما امضا کنندگان و حامیان حرکت بزرگ "نوروز ۹۸ با قانونمداری و بدون تصادف" سهم خود را در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ایفا کرده و دیگران را نیز در این مسیر دعوت می کنیم

 

سازمان های مردم نهاد جوانان برای کاهش تصادفات فعال می شوند

«معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان» با اشاره به اینکه کاهش حوادث ترافیکی یکی از مولفه های مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه است، گفت: برای این موضوع به مشارکت اجتماعی و دغدغه مندی اجتماعی نیاز است تا اینکه همه مردم و مسئولان در کنار همدیگر آمار بالای تصادفات کشور را کاهش دهند.

 

«رامین نعیمی» افزود: سازمان و نهادهای متولی از جمله راهداری و حمل و نقل، پلیس، اورژانس، رسانه ها و تشکل های مردم نهاد برای این موضوع تاکنون فعالیت هایی را انجام داده اند که کاهش میزان این حوادث طی سال های اخیر از جمله توفیقات آن است اما باید بیش از پیش فعالیت هایی انجام شود.

 

وی ادامه داد: سازمان مردم نهاد نسل جوان فردا استان اصفهان طی دو سال اخیر در حوزه کاهش تصادفات فعالیت های فرهنگی و آموزشی از جمله تشکیل پویش مردمی، جشنواره روبوترافیک، تولید محتواهای فرهنگی و هنری در این راستا انجام داده که تهیه این پیمان نامه فعالیت جدید این نهاد برای نوروز 98 است.

 

نعیمی با اشاره به مشارکت و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل ورزش و جوانان با این تشکل مردم نهاد برای کاهش تصادفات، یادآورشد: در خصوص این پیمان نامه نیز دستگاه های متولی همکاری دارند و جوانان، رانندگان، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان اجتماعی و عموم مردم با امضا آن برای کاهش تصادفات و ایمنی در سفر هم پیمان می شوند.

 

وی اضافه کرد: افراد با مراجعه به سامانه نسپا به آدرس اینترنتیnspa.ir و مطالعه متن پیمان نامه، آن را امضا و مشارکت همگانی برای رفع این معضل اجتماعی ایجاد کنند.

 

1300 نفر در تصادفات استان اصفهان کشته شدند

«فرمانده انتظامی استان اصفهان» گفت: امسال بیش از هزار و 300 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که این آمار دغدغه اجتماعی را باید افزایش دهد و همه برای کاهش تصادفات به صحنه بیاییند و نقش خود را ایفا کنند.

 

سردار «مهدی معصوم بیگی» افزود: به جز آمار کشته شدگان تصادفات بیش از سه هزار نفر در تصادفات دچار مصدومیت شده اند و بیشترین این آمار مربوط به حوادث جاده ای است.

 

وی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیرمجاز، بی توجهی به رعایت قوانین و مقررات و خطاهای کوچک در حین رانندگی از جمله عوامل وقوع تصادفات است.

 

وی همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد برای کاهش تصادفات را خواستار شد.

 

40 پست ایمنی و سلامت در جاده های استان اصفهان

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: 40 پست ایمنی و سلامت در جاده های استان اصفهان برای کاهش تصادفات و ارائه خدمات نوروزی در سراسر استان اصفهان فعال شده است.

 

«محسن مومنی» افزود: در این پست های نوروزی 800 نیروی جوان فعالیت های آموزشی، فرهنگی و سلامت با رویکرد افزایش ایمنی در رانندگی را انجام می دهند.

 

وی اضافه کرد: پایگاه های امداد و نجات جاده ای نیز خدمات رسانی در حادثه و کمک به در راه ماندگان را دارند و باید همه برای کاهش تصادفات کار و تلاش کنیم./

 

نظر شما