شناسهٔ خبر: 31880426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه دماوند تأکید کرد

لزوم اقدام برای رفع موانع تولید در دماوند/ نتیجه اقدامات به مردم گزارش شود

امام جمعه دماوند بر لزوم اقدام فوری برای رفع موانع تولید در این شهرستان تأکید کرد و گفت: ادارات مرتبط با تولید نتیجه اقدامات خود را به مردم گزارش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در نخستین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دماوند در سال 1398، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ایام نوروز با بیان اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان «رونق تولید» نام‌گذاری شد، اظهار کرد: معظم له روز گذشته در حرم مطهر رضوی به تفصیل مسائل مهم کشور و باید‌ها و نبایدها را بیان کردند و عمل مردم و مسؤولان می‌ماند.

وی با بیان اینکه همه درباره اقتصاد مقاومتی، مبارزه با اسراف، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی و اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی مسؤول هستیم، افزود: این‌ها برخی از شعارهای 10 سال اخیر کشور بوده که توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است.

امام جمعه دماوند گفت: امسال نیز رهبر معظم انقلاب برای حمایت از اقتصاد ملی، شعار «رونق تولید» را مطرح کردند؛ اگر تولید رونق بگیرد، مصرف‌کننده ایرانی میل به خرید کالای ایرانی پیدا می‌کند، برای جوان ایرانی شغل و مسکن ایجاد می‌شود و ازدواج شکل می‌گیرد، فرزندآوری صورت می‌گیرد و جامعه نشاط پیدا می‌کند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اگر رونق تولید بگیرد، بیکاری کم می‌شود، درآمد دولت افزایش پیدا می‌کند، از خروج ارز کشور جلوگیری می‌شود، واردات کالاهای مصرفی کاهش می‌یابد، آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری پایین می‌آید و فقر و طلاق و اعتیاد کم می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با رونق تولید، رفاه خانواده‌های ایرانی بهتر و تحریم‌‌های دشمن کم می‌شود، رکود اقتصادی از بین می‌رود، صادرات کالای ایرانی افزایش می‌یابد و به عدالت نزدیک‌تر و فاصله طبقاتی کم می‌شود؛ همچنین پول ملی ارزش پیدا می‌کند و وابستگی اقتصاد ملی به ارزهای خارجی کم می‌شود.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه باید موانع تولید را برطرف کنیم و تولید را رونق بخشیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان دماوند، از فرماندار تقاضا داریم که برای رفع موانع تولید اقدامات فوری و جدی انجام دهند؛ ادارات مرتبط با تولید را فراخوان کنند و کارگروه‌های قوی و فعال تشکیل دهند و ماهانه خروجی و نتیجه اقدامات را به مردم گزارش کنند.

فتاح‌دماوندی افزود: شهرک‌های صنعتی ما باید فعال شوند و واحدهای غیرفعال باید شهرک‌های صنعتی را تخلیه کنند و آن واحدها را به کسانی تحویل دهند که آماده کار و تولید هستند و مسؤولات باید مشکلات کشاورزان و باغداران را بررسی و رفع کنند.

انتهای پیام/67015/م

نظر شما