شناسهٔ خبر: 31880413 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ویدیو نگاه نزدیک جدید سامسونگ گلکسی فولد اطلاعات جدیدی را فاش کرد

دانیال حجاری / phonearena

صاحب‌خبر -

به تازگی یک ویدیوی نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) در دنیای مجازی منتشر شده است. این ویدیو نشان داد گوشی منعطف سامسونگ گلکسی فولد دارای چه ویژگی‌ها، کاربردها و مخصوصا ایراد‌هایی است!

سامسونگ گلکسی فولد طی نمایشگاه MWC 2019 که برگزاری آن به ماه پیش برمی‌گردد، معرفی شد، اما سازنده به منظور عرضه آن بااحتیاط خاصی عمل می‌کند. در زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل، سامسونگ به هیچ فردی اجازه نداد از نزدیک با اولین گوشی انعطاف پذیر شرکت کار کند و به همین دلیل خبرنگاران و دیگر بازدیدکنندگان کنفرانس، از پشت شیشه‌ای محافظت شده نظاره‌گر این گوشی منعطف بودند.

حتی بعد از عرضه سامسونگ گلکسی فولد نیز خرید آن به راحتی هر گوشی هوشمند دیگری نخواهد بود، چرا که سامسونگ در اولین مرحله عرضه، تعداد دستگاهی محدود به بازار تزریق می‌کند. اگرچه تا امروز، چندین ویدیوی رسمی از این گوشی انعطاف پذیر دیده و رندرها و تصاویر نگاه نزدیک آن را از زوایای مختلف مشاهده کرده‌ایم، اما ویدیوی نگاه نزدیک تازه منتشر شده توسط وب سایت SamMobile، دید متفاوتی از سامسونگ Galaxy Fold ارائه کرد.

وجود چین در میانه نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد نمایش داده شده در این ویدیو، نسخه مخصوصی است که تحت اپراتور AT&T عرضه خواهد شد، به همین دلیل بعد از روشن کردن دستگاه، در کنار انیمیشن نمایش‌دهنده لوگوی سامسونگ، لوگوی AT&T نیز نمایش داده می‌شود. بعد از اتمام فرآیند بوت شدن سیستم عامل، با لاک اسکرین برخورد می‌کنیم که در پس‌زمینه آن، تصویر یک پروانه قرار دارد.

به لطف زاویه‌ فیلم برداری و نحوه نورپردازی، چین و چروک‌های موجود در میانه نمایشگر گوشی رویت شد. پیشتر اعلام کردیم نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس چندان بدون ایراد نیست، چرا که چین‌هایی در وسط صفحه نمایش آن دیده می‌شود، اما اکنون دریافتیم سامسونگ گلکسی فولد نیز با مشکلی مشابه رو به رو است. سامسونگ این ایراد را در رندرها و تصاویر منتشر شده از گلکسی فولد اعمال نکرده و نحوه نورپردازی را طی نمایشگاه MWC 2019 برای جلوگیری از مشخص شدن چین و چروک‌های نمایشگر مدیریت کرده بود، اما در نهایت ماه پشت ابر نماند!

با توجه به سبک طراحی که سامسونگ برای اولین گوشی منعطفش در نظر گرفته است، برخلاف هواوی میت ایکس، چین و چروک‌های نمایشگر به سمت داخل هستند، به همین دلیل در زمان استفاده روزمره از گوشی، کمتر این ایراد به چشم خواهد آمد. به عقیده برخی، به نظر می‌رسد یک لبه منحنی درست در میانه پنل صفحه نمایش وجود دارد.

طرحی خاص لبه احاطه‌کننده نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ویژگی ظاهری دیگری است که بر اساس ویدیوی نگاه نزدیک تازه منتشر شده به آن پی بردیم. با توجه به ماهیت انعظاف پذیر صفحه نمایش و در نتیجه نیاز به کشش دائم و پیوسته آن، سازنده کمی پنل را به خارج از فریم بسط داده است. در زمان بسته بودن تای صفحه نمایش، این موضوع سبب می‌شود نمایشگر به طور کامل مسطح نباشد تا به این وسیله از آسیب رسیدن به آن در طولانی مدت جلوگیری شود.

لولای محکم گوشی منعطف سامسونگ

در زمان کار کردن کاربر با گوشی و باز و بسته کردن آن، با توجه زیاد، صدایی به گوشی خواهد رسید که چیزی به جز تقلای لولا برای مدیریت پنل نیست! این موضوع نشان داد سامسونگ در بخش سخت افزاری دستگاه تلاش زیادی به خرج داده و به همین دلیل لولای سامسونگ گلکسی فولد به همین راحتی زیر فشار کم نخواهد آورد. نمایشگر کوچک ثانویه، دوربین سه گانه و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته روی لبه کناری دستگاه، دیگر ویژگی‌هایی هستند در ویدیوی نگاه نزدیک گوشی به آن‌ها پی بردیم.

سامسونگ گلکسی فولد

قیمت، زمان عرضه و محدودیت خرید گلکسی فولد سامسونگ

به نظر می‌رسد ویدیوی تازه منتشر در کشور ویتنام به ثبت رسیده باشد. بیشتر بخش تحقیق و توسعه سامسونگ موبایل در این کشور قرار داشته و تعداد قابل توجهی از گوشی های شرکت در کارخانه‌های ویتنام تولید می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم ویدیو، به یک نمونه اولیه گلکسی Fold تعلق داشته باشد.

بر اساس اعلام سامسونگ، اولین سری گوشی های انعطاف پذیر این شرکت در روز بیست و ششم آوریل (ششم اردیبهشت) به دست مشتریان خواهد رسید. سامسونگ گلکسی فولد قرار است در دو نسخه 4G و 5G عرضه شود. در کشور آمریکا، نسخه 4G تحت دو اپراتور AT&T و T-Mobile، به قیمت 1980 دلار به فروش خواهد رسید! هنوز درباره قیمت نسخه پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل اطلاعاتی در دسترس نیست، اما بدون شک قیمتی بالاتر از مبلغ اعلام شده دارد. قرار است چند هفته مانده به تاریخ عرضه دستگاه، سامسونگ از طریق برگزاری رویدادی جداگانه، گلکسی فولد را مرتبه‌ای دیگر به دنیا معرفی کند.

نظر شما