شناسهٔ خبر: 31880408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مورد عجيب انتخابات 2020 و کانديدا‌هاي مرد آن

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا-ريچارد دورمنت در نيويورک تايمز نوشت: رقابت براي انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريکا به گونه‌اي در حال شکل‌گيري است که متنوع‌ترين نامزدها را در تاريخ انتخابات آمريکا مي‌توان در آن مشاهده کرد. زنان بيشترين و پررنگ‌ترين حضور خود را در اين رقابت تجربه مي‌کنند و مباحث زيادي پيرامون ميزان محبوبيت هر کدام از آنها مطرح شده است. اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، تنوع گروه نامزدهاي مردي است که وارد عرصه رقابت شده‌اند و اين نيز از لحاظ تاريخي بي‌نظير بوده است.
به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري آريا؛ در ادامه اين مطلب آمده است: در اين ميان مي‌توان به کوري بوکر که خودش گياهخوار و نامزدش يک سلبريتي است اشاره کرد و همچنين پيت بوتيگيگ با سوابق نظامي‌گري، جان هيکنلوپر عاشق فناوري از کلرادو، برني سندرز سمبل چپ‌ها، آقاي ارورکه اهل مد و دوستدار اينستاگرام و جو بايدن که هنوز آمدنش را قطعي نکرده است. تعدادي ديگر نيز هستند که مي‌توانيد نام آنها را در گوگل جستجو کنيد اما مسأله اين است که عرصه انتخابات آمريکا هرگز چنين طيف متنوعي از نامزدهاي مردي را که از طرفداران جنگ تا حاميان روابط حسنه را در برمي‌گيرد، تجربه نکرده است. شايد دليلش اين باشد که آمريکا همواره به يک نوع خاص از مردان براي رييس‌جمهور شدن علاقه داشته است.
دو جامعه‌شناس به نام‌هاي دبورا اس. ديويد و رابرت برانون در کتاب «اکثريت 49 درصدي: نقش جنسيت مردانه» که در سال 1976 منتشر شد، به شاخص‌هاي اصلي مردگرايي در جامعه پرداخته‌اند: «تاثيرگذار باش»، «محکم باش»، «دمار از روزگارشان در بيار»، «اين کاري دخترانه نيست» و ....
مدت‌ها اين چيزي بود که از يک مرد عادي آمريکايي انتظار مي‌رفت. معنايش سلطه و انعطاف ناپذيري است. معنايش خطر کردن و اشک‌ نريختن است. بنابراين اکثر مرداني که وارد رقابت رياست‌جمهوري مي‌شدند نيز واجد همين ويژگي‌ها بودند. با تمام تفاوت‌هايي که داشتند، همه آنها مرداني سفيدپوست و مسيحي بودند.
اما امروز زندگي مردان تفاوت و تنوع بيشتري نسبت به زندگي پدرانشان دارد. آنها علاقه کمتري به ازدواج و فرزندآوري دارند و اگر تشکيل خانواده دهند، زمان بسيار بيشتري نسبت به پدرانشان با فرزندان خود صرف مي‌کنند. آنها زمان بيشتري را به آشپزي و نظافت اختصاص مي‌دهند و به مسأله توازن ميان کار و حيات روحي خود اهميت مي‌دهند. همانند جان بوئنر، رييس مجلس، احتمالا بيشتر گريه مي‌کنند و مانند سناتور بوکر بيشتر به خود مي‌رسند. (در رقابت سال 2013 سنا، رقيب بوکر تلاش کرد از عادت او براي رفتن به سالن ناخن، براي تخريب او بهره ببرد و گفت که من ترجيح مي‌دهم يک مرد باشم. اما ترفند او جواب نداد و از بوکر شکست خورد). مردان امروزي معتقدند مرد بودن به معناي انسان خوبي بودن است و چنانکه باراک اوباما گفته، ربط دادن مذکريت به سلطه‌جويي بر ديگران، نگاهي قديمي و از مد افتاده است.
سياست در آمريکا همواره آينه‌اي بوده که ابعاد مطلوب جامعه را به شکلي اغراق آميز منعکس مي‌کند. با منعطف شدن و بسط يافتن مفهوم اجتماعي مذکريت در آمريکا، پشت کردن کانديداهاي انتخاباتي ما به تلقي قديمي از مردانگي تنها به گذر زمان نياز داشت. اين آزاد شدن را بايد به فال نيک گرفت: ديدن مرداني که کمتر تجسمي از الگوهاي سنتي مردانگي هستند در بالاترين سطح رقابتي کشور واقعه‌اي مطلوب براي همگان است. اما اين نهايت پيشرفتي نيست که مي‌توانيم به آن برسيم. هنوز هم احتمال دارد ناخواسته اظهارات جنسيت‌گرايانه در طول انتخابات مطرح شوند.
اين تحول از لحاظ سياسي نيز مي‌تواند مفيد باشد. پژوهشي که تابستان گذشته از سوي مرکز تحقيقات pew انجام شد نشان داد که اکثريت قاطع مردم آمريکا، پرخاشگري و مردانگي را خصايص منفي شخصيتي مي‌دانند و مهرباني و پاسخگو بودن را جزو خصايص مطلوب تلقي مي‌کنند. اين چيزي است که ما را متوجه رييس‌جمهور فعلي مي‌کند. بسياري از مردان و زنان در وجود ترامپ تبلوري از شخصيت قوي مردانه و بازدارندگي مذکرگونه را مي‌يابند اما بسياري از مردم نيز او را خشن و هراسناک مي‌دانند. اين افراد وقتي پاي صندوق هاي راي بروند به اين فکر خواهند کرد که تمايل دارند چگونه‌ مردي را در کاخ سفيد ببينند. آيا مردي را مي‌خواهيم که رقيبش را به زمين زدن تهديد کرده مانند آنچه جو بايدن درباره ترامپ مي‌گويد؟ آيا مردي را مي‌خواهيم که همانند بوکر مدام از عشق دم بزند؟ در مورد مردي مانند هيکنلوپر که صحبت از ايستادگي در برابر هراس افکنان مي‌کند چه فکر مي‌کنيد؟ گزينه‌هاي زيادي داريم و همچنين پيامدهاي محتمل زياد. و در آخر ممکن است راي دهندگان به اين نتيجه برسند که اصلا نمي‌خواهند يک مرد به کاخ سفيد برود.

نامزدي «جو بايدن» در انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريکا
يک روزنامه آمريکايي در گزارشي اعلام کرد که معاون اوباما از طرفداران خود خواسته است تا براي تامين هزينه مورد نياز در کارزار انتخاباتي سال 2020 به او کمک کنند.
منابعي که نخواستند نامشان فاش شود به روزنامه وال‌استريت ژورنال اعلام کردند که جو بايدن معاون رئيس جمهوري پيشين آمريکا به هواداران خود گفته است که قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 شرکت کند.
بر اساس اعلام اين روزنامه، معاون باراک اوباما رئيس جمهوري سابق آمريکا از طرفداران خود خواسته است تا براي تأمين هزينه مورد نياز در کارزار انتخاباتي مذکور به او کمک کنند.
بايدن همچنين ابراز نگراني کرده است که نتواند مانند برخي از نامزدهاي دموکرات به طور اينترنتي ميليون‌ها دلار براي کمپينش سرمايه به دست آورد.
معاون رئيس جمهوري پيشين آمريکا همچنين انتخابات سال 2020 ميلادي را «مهم‌ترين انتخابات طي 100 سال اخير» دانسته است.


نظر شما