شناسهٔ خبر: 31880406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۱۲هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی دیدن کرده اند

ارومیه – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ۲۸ اسفندماه تا کنون ۱۲ هزار نفر از موزه های استان دیدن کرده اند.

صاحب‌خبر -

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۱۵ موزه دولتی و غیردولتی افزود: از ۲۸ اسفند تاکنون ۱۲ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در دو روز آخر سال ۹۷، پنج هزار و ۸۰۰ مسافر در مهمان‌پذیرهای استان اقامت داشته که افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

جباری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی و ارومیه یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بوده که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است عنوان کرد: همه اعضای ستاد خدمات سفر استان آذربایجان غربی در آمادگی کامل جهت استقبال از مسافران بوده و رویکرد اصلی ستاد در معرفی حوزه بوم گردی و گردشگری روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال اماکن اقامتی استان از جمله هتل‌ها و مهمان‌پذیرها هیچ‌گونه افزایش قیمتی را ندارند، گفت: موزه‌های استان و میراث جهانی اعم از تخت سلیمان، قره کلیسا و پایگاه‌های حسنلو و بسطام نیز آمادگی لازم را جهت استقبال از گردشگران نوروزی دارند.

جباری با بیان اینکه در ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، پنج هزار و ۸۰۰ نفر در مهمان‌پذیرهای استان اقامت داشتند، ادامه داد: این تعداد نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش ۴۲ درصدی اقامت در این مکان‌ها بوده است.

نظر شما