شناسهٔ خبر: 31880362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

مشارکت ۳۵ مبلغ اعزامی در طرح آرامش بهاری خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، گفت: ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و مشهد در برگزاری این طرح مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنکار خبرگزاری فارس در بیرجند، از مشارکت 35 مبلغ اعزامی در برگزاری طرح آرامش بهاری خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این مبلغان از 28 اسفندماه لغایت 14 فروردین‌ماه در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت مستقر می‌شوند.

وی رویکرد فعالیت مبلغان را انتقال مفاهیم دینی در قالب‌های متعدد به مخاطبان ذکر و تبیین کرد: سعی شده در اجرای هر برنامه‌ای مفاهیم دینی و مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی، اسلامی به وسیله مهارت‌های هنری به مخاطب انتقال داده شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه مبلغانی که در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری به‌کارگیری شدند ۴۵ ساعت دوره مهارتی در زمینه مشاوره دینی، اجتماعی و غیره را گذرانده‌اند، تصریح کرد: 35 مبلغ اعزامی از قم و مشهد در برگزاری طرح آرامش بهاری خراسان‌جنوبی مشارکت دارند.

 مختاری از سطح‌بندی بقاع میزبان طرح آرامش بهاری خبر داد و تبیین کرد: بقاع متبرکه بر اساس میزان حضور و استقبال زائران، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آن‌ها به سه سطح یک، دو و سه تقسیم شده‌اند.

وی با بیان اینکه سطح بندی تنها در برپایی کمپ‌های پذیرائی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تأثیر دارد، افزود: این سطح‌بندی هیچ تأثیری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی نخواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر خیمه معرفت متشکل از چند بخش و غرفه مانند کودک و نوجوان، مشاوره، چند رسانه‌ای و پاسخ به سؤالات شرعی و به شبهات است، گفت: در بخش چند رسانه‌ای، مبلغ اعزامی بحث آسیب‌های جامعه را به صورت سخنرانی دیجیتال و ارائه برنامه‌های مستند به مخاطب عرضه و راه حلی مبتنی بر ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی ارائه می‌دهد.

مختاری اعلام کرد: در غرفه مشاوره نیز مبلغان به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، الگو پذیری از ماهواره‌ها، فضای مجازی و غیره می‌پردازند و با مهارتی که دارند این مشکلات را بررسی و حل می‌کنند.

وی با اشاره به غرفه‌های کودک و نوجوان، گفت: غرفه‌های کودک و نوجوان شامل چند بخش متنوع از جمله «نقاشی بکش جایزه بگیر» و «قرآن بخوان جایزه بگیر» است و مبلغ حاضر در خیمه معرفت با اجرای تئاتر، مفاهیم دینی را بازی می‌کند.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما