شناسهٔ خبر: 31880282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی؛

اردوغان: حادثه نیوزیلند قابل قبول نیست/ درباره جولان ساکت نمی‌مانیم

اردوغان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با تأکید بر غیرقابل قبول بودن جنایت نیوزیلند، در واکنش به سخنان مضحک ترامپ تصریح کرد: درباره جولان ساکت نمی‌مانیم.

صاحب‌خبر -

اردوغان:حادثه نیوزیلند قابل قبول نیست/ درباره جولان ساکت نمی‌مانیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز جمعه و در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول درباره جنایت جمعه گذشته در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند اعلام کرد: بار دیگر همبستگی خود را با برادران نیوزیلندی اعلام می‌کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه در این نشست همچنین تأکید کرد: نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی باید بیش از هر زمان دیگری به مسئولیت خود پایبند باشد. حمله تروریستی در نیوزیلند که منجر به جان باختن ۵۱ نمازگزار شد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: حمله هفته گذشته را نمی‌توان یک حادثه عادی دانست.

وی در واکنش به اظهارات مضحک دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان اشغالی نیز افزود: ترکیه در قبال مسئله اشغال بلندی‌های جولان نمی‌تواند ساکت بماند. اجازه مشروعیت بخشیدن به اشغال بلندی‌های جولان را نمی‌دهیم. اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره «جولان» باعث ایجاد بحران و تنشی جدید در منطقه شد. اظهارات تاسف‌بار ترامپ، منطقه را در آستانه یک بحران دیگر قرار داده است.

اردوغان سپس درباره حادثه نیوزیلند اضافه کرد: سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال حوادثی که آینده جهان را تهدید می‌کند، پذیرفتنی نیست. برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی، باید واکنش نشان دهیم. چشم انسان‌های بی‌گناه به تصمیمات نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی است تا از حق‌شان دفاع کند. باید همانگونه که قاطعانه با یهودی ستیزی مبارزه شد، با اسلام‌هراسی نیز مبارزه شود. این حمله نشانه دشمنی و نفرت ریشه‌دار و عمیق و غیرقابل انکار است. باید برای اینکه دوباره شاهد رنج‌های مشابهی نباشیم و در مساجد خون جاری نشود، موضع روشنی بگیریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما