شناسهٔ خبر: 31880186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۴۸ درصدی مسافران نوروزی به کرمان

استاندار کرمان گفت: طبق آمار ستاد تسهیلات سفر از مبادی ورودی استان، پایانه‌ها و ایستگاه‌های مسافربری، ورود مسافران نوروزی به استان کرمان حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  استاندار کرمان امروز در بازدید از ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به ورود ۸۸ هزار مسافر نوروزی از ۲۹ اسفندماه تا پایان روز اول فرودرین گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد دارد.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی در ستاد تسهیلات سفر استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی صورت گرفته است.

فدایی تصریح کرد: طبق آمار موجود حدود دو هزار نفر از مسافران نوروزی به طور متوسط از مراکز تاریخی در استان بازدید کردند و این آمار رو به افزایش است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه از ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ تا پایان روز اول فروردین ماه ۲۰ هزار و ۹۱۷ نفر در هتل ها، مهمانپذیرها، خانه‌های بوم گردی، خوابگاه‌ها و مهمانسرای ادارات و همچنین مکان‌های اسکان آموزش و پرورش در استان اقامت داشته اند افزود: در میزان اقامت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش را داشته ایم که البته باید عنوان کرد بیشتر این اقامت‌ها در مکان‌های آموزش و پرورش و کمترین آن در خانه‌های بوم گردی بوده است.

وی همچنین امروز جمعه ۲ فروردین ماه ۹۸ همراه با معاون امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان از ستاد تسهیلات سفر استان در باغ موزه هرندی بازدید کردند.

استان کرمان ۷ هزار اثر تاریخی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ اثر ثبت جهانی دارد و یکی از مقاصد گردشگری کشور در سفرهای نوروزی  است.

انتهای پیام/ح

افزایش مسافرت نوروزی به کرمان

نظر شما