شناسهٔ خبر: 31879854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبگرفتگی شهرستان آق قلا و تخلیه منازل/فراخوان کمک‌های مردمی به گرفتاران سیلاب/ مردم برای تخلیه روستاها همکاری کنند+فیلم و تصاویر

تعدادی از ساکنین شهرستان آق قلا به دلیل بالا آمدن سطح سیلاب منازل خود را تخلیه کردند.

صاحب‌خبر -

آبگرفتگی شهرستان آق قلا و تخلیه منازلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: به دلیل پر شدن گرگانرود سیلاب از سمت شمال آق قلا وارد این شهر شده که باعث بالا آمدن سطح آب در شهرستان آق قلا بالا گشته است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهرستان مردم در حال تخلیه منازل خود هستند، افزود:مردم حاشیه رودخانه‌ها که هنوز منازل خود را تخلیه نکرده اند سریعا به جای امن بروند.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: نیرو‌های امدادی در حال کمک به مردم سیل زده هستند تا به مناطق امن بروند.

آبگرفتگی در گمیشان قطعی است/ برخی از مردم تمکین نمی کنند

سیدعلیرضا حسینی معاون فرمانداری گمیشان گفت: از ساعاتی پیش آبگرفتگی به صورت جدی از روستای «قرنجیک خواجه‎خان» آغاز شده طوری‎که دو قایق را برای جابه‎جایی مردم به این منطقه فرستادیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود آنکه از دو روز گذشته هشدار‌های لازم به مردم داده شد و اعلام کردیم که آبگرفتگی در گمیشان قطعی است، اما متأسفانه برخی از مردم تمکین نکرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه حدود ۲۰ روستای دیگر از شهرستان گمیشان در معرض آبگرفتگی هستند و باید تخلیه شوند، یادآور شد: از چند روز گذشته برخی از مدیران دستگاه‎های اجرایی را به‎ عنوان مدیر معین در نقاط مختلف شهرستان گمیشان قرار داده‌ایم که آگاهی و هشداردهی به مردم را انجام دهند، اما از آنجایی که هنوز آب به روستا وارد نشده، به نوعی برخی از مردم تمکین نکرده‌اند.

معاون فرمانداری گمیشان اضافه کرد: ۲۰۰ مترمکعب آب که وارد گمیشان شده، ممکن است نقاط دیگر این شهرستان را هم تحت تأثیر قرار دهد لذا زمان بسیار اندک است و بر اساس آخرین اطلاعات از آق‎قلا، بیش از ۳۰۰ مترمکعب آب در پیک عصر به ما خواهید رسید که در این شرایط همکاری مردم ضرورت دارد.

حسینی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اضافه شدن جریان آب رود اترک به دامنه آب‎ها افزود: این اظهارات صحت ندارد و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

امام جمعه گرگان از رییس جمهور برای سیل زدگان گلستان استمداد کرد

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با ارسال نامه ای به رییس جمهوری خواستار رسیدگی بیشتر و فوری به آسیب دیدگان ناشی از سیل روزهای اخیر این استان شد و نوشت: آقای  روحانی بدون مقدمه می گویم؛ استان گلستان بویژه ترکمن صحرا را دریابید.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان قرار گرفت؛ آمده است: فرصت بسیار کم است، مستدعی است با حضور خود در استان مرهمی بر آلام و درد‌های مردم شریف و نجیب این مناطق بگذارید و دستور ویژه برای کمک‌های فوری و برآورد خسارت‌های وارده صادر نمایید.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی خطاب به دکتر روحانی رییس جمهوری نوشت: بارش‌های بی سابقه اخیر که تنها طی سه روز بیش از 'دو سوم' بارش سالانه استان بوده است، خسارت‌های فراوانی به منازل، زمین‌های کشاورزی، واحد‌های صنعتی، باغات و راه‌های شهر و روستایی منطقه وارد کرد.

نامه امام جمعه گرگان می‌افزاید: هم اکنون تعدادی از شهر‌های گلستان از جمله گنبد کاووس، آق قلا، گُمیشان و بخش‌ها و روستا‌های بسیاری زیر آب رفته و تردد در برخی از آن‌ها تنها با قایق امکان پذیر است.

نماینده، ولی فقیه در گلستان خطاب به رییس جمهوری همچنین نوشت: ارتفاع آب در برخی از مناطق به بیش از دو متر رسیده، مردم حتی برای تامین نیاز‌های اولیه غذایی خود مشکل دارند، کودکان و بیماران به شدت در مضیقه اند و امکانات استان جوابگوی این همه نیاز و خسارت نیست.
نورمفیدی از رییس جمهوری تقاضا کرده است؛ فرصت بسیار کم است، مستدعی است با حضور خود در استان مرهمی بر آلام و درد‌های مردم شریف و نجیب این مناطق بگذارید و دستور ویژه برای کمک‌های فوری و برآورد خسارت‌های وارده صادر نمایید.

بیشتر بخوانید: ورود دبیرکل جمعیت هلال احمر به گلستان

بخشدار گلیداغ از توابع شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان گفت: رانش زمین ناشی از بارش‌های چند روز اخیر در ۲۷ روستای بخش گلیداغ به واحد‌های مسکونی، خدماتی، عمرانی و زیربنایی خساراتی را وارد کرد.

پس از بارش برف وباران و وقوع تندباد، طوفان و سیلاب، با تلاش نیروها و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مراوه تپه، محورهای ارتباطی همه روستاهای این بخش به جز آق تقه – ارکلی باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر رانش زمین و ریزش سنگ و خاک از ارتفاعات مشرف به جاده ها، عبور و مرور با سرعت پایین و با احتیاط کامل صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: تکذیب خسارت جانی در سیلاب گلستان

رییس مدیریت بحران از رد خبر کشته شدگان در سیلاب گلستان خبر داد.

بیشتر بخوانید:بسته شدن محور سه راه قره تپه در اثر سیلاب

وی ادامه داد:مواد غذایی و امکاناتی مانند چادر، موکت، پتو، اقلام بهداشتی و غذا‌های گرم در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.
 با بیان اینکه نیمی از شهرستان آق قلا و ۱۰ روستا را ۵۰ سانتی متر آب گرفته ، ادامه داد: امروز آب شهرستان آق قلا تخلیه می‌شود و نگرانی ما از این بابت است که ۱۰ ساعت دیگر حجم این سیلاب به گمیشان خواهد.

وی از مردم سیمین شهر، بصیر آباد، خواجه نفس و چارقلی و روستا‌های حاشیه رودخانه‌ها خواست تا به مکان امن بروند.

فراخوان کمک‌های مردمی به گرفتاران سیلاب گلستان

سیدرحیم میرکریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه مردم کمک‌های خود را به پایگاه‌های این جمعیت تحویل دهند،گفت: درحال حاضر بیشتر از هر چیز به مواد غذایی کنسروی، آب معدنی، مواد بهداشتی، پوشاک گرم، شیر خشک، چادر و پتو نیاز است.

به‌کارگیری ۲ فروند بالگرد و ۵ قایق نجات

مدیرعامل هلال احمر گلستانبا بیان اینکه  ۳۰۷ تیم از هلال احمر تا ساعت ۱۰ امروز ۶۲۴۷ نفر را اسکان دادند گفت: ۹۳۴۱ منزل مسکونی تخلیه آب شدند.

وی افزود: ۱۳۳۲ امدادگر، ۴۴ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات تیپ ۱ و ۲، به همراه ۲ فروند بالگرد و ۵ قایق نجات در حال امدادرسانی به سیل زدگان گلستان هستند.

بیشتر بخوانید: خسارت طغیان اترک تنها به مزارع حاشیه آن محدود است

همچنین  ۹۵۰۶ بطری آب، ۵۳۳۰ قوطی کنسرو، ۲۰۷۴۰ قرص نان و ۶۱۲۸ بسته غذایی میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

امداد رسانی به بیش از ۳۷ هزار نفر حادثه سیلاب

محمدعلی هروی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: آخرین آمار امدادرسانی شده در سیل و کولاک گلستان از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۷ تا صبح دوم فرودین به ۳۷ هزار و ۳۶۳ حادثه دیده در سیل رسیده است که از این تعداد ۶ هزار و ۲۴۷ نفر اسکان موقت داده شده اند.

سردار آزمون در بین مردم سیل زده آق قلا

وی که ترکمن و اهل گنبدکاووس است حدود سه هزار غذای گرم بین مردم توزیع می کند.

آبگرفتگی شهرستان آق قلا و تخلیه منازل/فراخوان کمک‌های مردمی به گرفتاران سیلاب/ ۳۷۳۶۴ نفر امدادرسانی شدند+فیلم و تصاویر

آبگرفتگی شهرستان آق قلا و تخلیه منازل/فراخوان کمک‌های مردمی به گرفتاران سیلاب/ ۳۷۳۶۴ نفر امدادرسانی شدند+فیلم و تصاویر

mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6874297/9626585?width=400&height=300"></script></div>
 
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6874297/9626592?width=400&height=300"></script></div>

 

mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6874297/9626593?width=400&height=300"></script></div>
 
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6874297/9626669?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ف

 

نظر شما