شناسهٔ خبر: 31879836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شکوه صبر در طی طریق/ اسطوره مهر و وفا، آیه‌های توانایی انسان را نوشت

گروه اجتماعی ـ به جز زینب(س) چه کسی می‌توانست بار این همه مصیبت و شدائد را در سخت‌ترین لحظاتی که ممکن است برای هر انسانی به وجود آید، تحمل کند. او یکی از بهترین ترسیم‌کنندگان طی طریق حق و حقیقت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از فارس، پس از تحمل مصیبت‌ها و مرارت‌ها، سرانجام در چنین روزی به مولایش، سرورش، آرام جانش یعنی برادرش پیوست. هم او که در کنارش تمام مصائب و سختی‌ها را تحمل کرد تا راهش ناتمام نماند.

به راستی، کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب(س) نبود و به جز زینب(س) چه کسی می‌توانست بار این همه مصیبت و شدائد را در سخت‌ترین لحظاتی که ممکن است برای هر انسانی به وجود آید، تحمل کند. او یکی از بهترین ترسیم‌کنندگان طی طریق حق و حقیقت بود.

زینب(س) آیه‌های توانایی انسان را نوشت

زینب(س) آیه‌های توانایی انسان را نوشت و سرود قدرت ایمان را سرود و شعر بلند رسالت را نگاشت. انسان در زیبایی کامل در او متجلی است. چه کسی را می‌توان یافت که در هنگام توهین، در های‌وهوی کشنده انبوه مردمان، در کوچه‌های تهمت و تحقیر، در خنده‌های شوم پلیدان، آرام و بی‌هراس این‌گونه پرصلابت و قاطع، رگبار تند سخن را بر قلب‌های سخت خفتگان، چون آتشی مذاب جاری کند.

تمام خاندان آل الله(ع) نقش خود را به بهترین شیوه ایفا کردند
برادرش حسین(ع) و یارانش با خونشان و زینب(س) با صبر و تحمل و خطابه‌های سنگین و تأثیرگذارش توانستند به آن هدفی که به خاطرش قیام کرده بودند، دست یابند. آری! این خاندان آل‌الله و تربیت یافتگان مکتب علی(ع) بودند که توانستند ترسیم‌گر راه هدایت انسان‌ها باشند و هر کدامشان به بهترین و تأثیرگذارترین شیوه ممکن، نقش خود ایفا کردند.

در روز 15 رجب سال 62 هجری قمری و در سن 57 سالگی در دمشق به دیار حق شتافت و در همانجا به خاک سپرده شد و امروز مزار پاکش، ملجأ و خاستگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

همان مزاری که برای دفاع از آن، هزاران هزار شهید تقدیم شد تا مبادا داستان مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) و عمه سادات دوباره تکرار شود.

دفاع از عمه سادات همچنان ادامه دارد

او عمه سادات، عقلیه بنی هاشم(س) و ناموس شیعیان جهان است که به خاطر دفاع از مزار شریفش، میلیون‌ها لشکر از کشورهای اسلامی اعم از زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان و مدافعان حرم ایران اسلامی بسیج شدند تا مبادا شیاطین زمان، ذره‌ای به خاک شریفش دست‌اندازی کنند.

و امروز و در سالگرد وفات عقیله بنی هاشم(س) چه بسیار دل‌هایی که داغدیده و هم نوا با دل آزرده صاحب‌الزمان، حضرت مهدی موعود(عج) سوگوارند.

برپایی مراسم‌های سوگواری عقلیه بنی هاشم(س)

مراسم‌های سوگواری سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) امروز، 2 فروردین همزمان با سراسر کشور در تمام نقاط استان فارس در حال برگزاری هستند.

این مراسم‌ها در استان فارس و شیراز با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری هستند که در آن‌ها مداحان به مرثیه‌سرایی پرداخته و سخنرانان مذهبی نیز به بیان گوشه‌های از مناقب و زندگی آن حضرت می‌پردازند.

یک هزار و 400 بقعه متبرکه استان فارس به‌مناسبت فرا رسیدن چنین روزی سیاهپوش شده و میزبان خیل عظیم خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

انتهای پیام

نظر شما