شناسهٔ خبر: 31879541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برپایی نمایشگاه‌ کتاب در تمامی یادمان‌ها و اردوگاه‌‌های راهیان نور+ فیلم

R1405/P/S4,38/CT1

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه گفت که در تمامی یادمان‌های دوران دفاع مقدس و اردوگاه‌های راهیان نور نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برپا شده است.

صاحب‌خبر -

سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج‌ و سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا اعزامی به خوزستان درباره فعالیت‌های این سازمان در راهیان نور گفت که یکی از حلقه‌هایی که می‌تواند کمک کند تا فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره راهیان نور که این جریان را راهیان نور نامیدند, تولیدات هنری, فرهنگی و خصوصاً بحث کتاب است.

او افزود: در طول سال‌های گذشته تمام یادمان‌های دوران دفاع مقدس و همچنین در تمامی اردوگاه‌های استان خوزستان, ایلام و  کرمانشاه توانستیم نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی را برپا کنیم.

سردار حق طلب با بیان اینکه این نمایشگاه ها بصورت متمرکز از تهران اداره و پشتیبانی می‌شود, اظهار کرد که در این نمایشگاه‌ها کتاب‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس, انقلاب اسلامی و مقاومت عرضه شده و با هماهنگی صورت گرفته, هرساله ناشرین بالاترین درصد ممکن را به زائران تخفیف می‌دهند و فرصت خوبی برای خرید کتاب در این مناطق است.

او ادامه داد: ضمن تخفیف سالانه توسط ناشران, هر سال رقمی با کمک سازمان حفظ آثار بسیج‌و‌سپاه, قرارگاه مرکزی راهیان نور و بعضاً وزارت ارشاد به عنوان بن در اختیار کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی قرار می‌گیرد تا زائران بتوانند با استفاده از این بن‌ها و تخفیفات استفاده کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج‌ و سپاه یکی از وظایف سازمان متبوعش را نشر و ادبیات است عنوان کرد و گفت که امروزه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج‌ و سپاه بزرگترین مجموعه دارای انتشارات اختصاصی با بیش از 30 انتشارات تخصصی دفاع مقدس را دارا است  و در موضوع توزیع و معرفی و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

سردار حق طلب بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر تألیف کتاب‌های دفاع مقدس, سپس بر نشر آنها, سپس توزیع و رساندن کتاب به دست مخاطب و در سال‌ گذشته موضوع مهم‌تری مبنی بر اینکه مضامین کتاب‌ها به ذهن مخاطب ماندگار شود را را مطرح کردند, لذا در همین راستا با برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی, بنا داریم کتاب‌ها از کتابخانه‌ها بیرون بیایند و از مردم و جوانان از آنها بهره ببرند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج‌ و سپاه گفت که اخیرا در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس استان کرمان که جزو برنامه های سالانه سازمان است به 10 نفر که در مسابقه کتابخوانی شرکت کرده بودند کمک هزینه سفر کربلای معلی اهدا شد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی این گفت‌و‌گو را ببینید:

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما