شناسهٔ خبر: 31878914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واعظ‌مهدوی در پیام تبریک نوروز مطرح کرد؛

سال ۹۸، سال تحقق آرمان بزرگ بیمه همگانی کشاورزان، روستاییان و عشایر

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در سالی که گذشت تمدید بیمه‌پردازان از ۸۵۰ هزار نفر عبور کرد و جمعیت سرپرستان خانوارهای روستایی ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد هرنوع بیمه شناسایی شدند و به عنوان جمعیت هدف و اولویت نخست تعریف شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در پیامی به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و همچنین فرارسیدن سال ۱۳۹۸، به تبیین دستاوردهای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در سالی که گذشت پرداخت و از همراهی مسئولان دولتی، اعتماد بیمه‌گزاران و سخت‌کوشی همکاران ستاد و صف صندوق تشکر کرد. متن پیام نوروزی واعظ‌مهدوی به این شرح است:

«خدمت همکاران عزیز در ستاد و استان‌ها، کارگزاران گرامی و همه بیمه‌شدگان عشایر و روستایی، سلام عرض می‌کنم و عید سعید نوروز و فرا رسیدن بهار طبیعت ، همچنین عید میلاد اسوه عدالت و تقوی علی (ع)، را خدمت همه شما و خانواده‌های محترم‌تان تبریک عرض می‌کنم.

سال ۱۳۹۷ با همه نشیب و فرازهایش به سرآمد؛ سال‌های قبل هم همین‌طور بوده و سال‌های بعد نیز همین‌طور خواهد بود! نخستین پیام این گذر زمان، همین است که «نیک و بد ایام درگذر است و جز ذات اقدس اله‌، ماندگاری در جهان نیست؛ کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام» دل بستن بر این جهان فانی خطاست.

سال ۱۳۹۷ از سوی دیگر، سال شکست استکبار در آسیب و صدمه‌زدن به انقلاب اسلامی و سرزمین ایران هم بود. به عنایت خداوند، تمام توطئه‌ها و نیات شوم استکبار جهانی در لغو برجام و احیای تحریم‌ها با هدف نابودی ایران و انقلاب، نقش بر آب شد و گویی «سپندارمذ» فرشته اساطیری نگهبان ایران‌زمین، کماکان بر عزم خود در حفظ این سرزمین در تنگنای حوادث و بحران‌ها و از همه گزندهای روزگار، پا برجا و استوار ایستاده است. انقلاب اسلامی بزرگ ایران، به برکت خون شهدا و ایثار و فداکاری و ایستادگی ملت بزرگ ایران، پابرجا خواهد ماند و بر گسترش آرمان رستگاری و اعتلای انسانی که توسط بنیان‌گذار کبیر آن پی‌ریزی گردید، پای خواهد فشرد و انشالله بشریت را از دام مادی‌گرایی افراطی و فردگرایی ماکیاولی که گرفتار آن است، خواهد رهانید.

سال ۱۳۹۷، البته سالی مشحون از موفقیت‌ها و دستاوردها برای بیمه عشایر و روستاییان هم بود. اعتماد روز افزون روستاییان عزیز منجر به این شد که تعداد بیمه‌شدگان جدید در این سال از مرز ۱۵۰ هزار نفر عبور کند و میانگین سنی آنان در ۳۶ سال تثبیت شود و بدین ترتیب، جوان‌گرایی بیمه‌شدگان، رویکرد استراتژیک تعادل‌بخشی به منابع و مصارف صندوق را تثبیت نماید. بیمه‌های گروهی رشد چشم‌گیر یافت و تفاهم‌نامه‌های فرش و چای و زعفران و زنبور و خیرین و خوزستان و... یکی پس از دیگری کارکرد خود در صندوق را تثبیت کردند. جلسات هماهنگی و آموزش کارگزاران نهادینه شد و تحرک و پویایی و ابتکارات در تمام ارکان صندوق جریان یافت. رشد پورتفوی سرمایه‌گذاری، تقریبا محاسبات اکچواری را متعادل ساخت و جریان نقدینگی صندوق به بیش از هزار میلیارد تومان بالغ شد.

تمدید بیمه‌پردازان از ۸۵۰ هزار نفر عبور کرد و جمعیت سرپرستان خانوارهای روستایی ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد هرنوع بیمه شناسایی شدند و به عنوان جمعیت هدف و اولویت نخست تعریف شدند. هم‌چنین تکلیف صندوق در پوشش کامل این جمعیت ظرف دوسال آینده و تا پایان دولت حاضر توسط وزیر محترم ابلاغ شد. ستاد توسعه بیمه عشایر و روستاییان در کلیه استان‌های کشور تشکیل، و امر بیمه ایشان به عنوان یک رسالت ملی تبیین گردید. نخستین گروه‌های برخوردار از مزایای بازنشستگی، احکام خود را از دست بالاترین مقامات کشور دریافت کردند و بیمه روستاییان به بخش لاینفک سیاست‌های اشتغال روستایی تبدیل شد. مستمری‌بگیران، فیش حقوق دریافت کردند و زیرساخت ایجاد حساب‌های انفرادی و تفکیک بیمه پایه روستاییان از بیمه‌های تکمیلی آماده شد.

و این همه میسر نگردید مگر با عزم و اراده و هم‌دلی و سخت‌کوشی شما کارشناسان، مدیران و همکاران و نیز کارگزاران ارجمند صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور که خدمت به ولی‌نعمتان روستایی را چونان عبادتی پرخلوص تلقی کرده و در انجام این وظیفه دینی و ملی، سر از پای نشناختید!

سال آینده، سال تلاش و کوشش بیشتر و سال به بار نشستن تلاش‌ها و حرکت به سمت تحقق آرمان بزرگ «بیمه همگانی کشاورزان، روستائیان و عشایر» خواهد بود؛ انشالله!

از دیگر سو، آغاز سال ۱۳۹۸ با سال‌روز میلاد بزرگ مرد تقوی و عدالت، نخستین یاور و همراه نبی‌اکرم و یگانه‌ عالم بشریّت (ص)، امیرالمومنین علی(ع)، بزرگ‌الگوی کمال انسانیت و تجلی پرتو سلوک الهی در قالب بشری؛ مصادف شده است. این تلاقی خجسته را گرامی داشته و آغاز سال‌مان را با مروری بر فرازی چند از فرمان حکومتی آن باب حکمت به مالک اشتر نخعی، پر برکت، و با اندیشیدن در این راهبردهای کلان مدیریتی و حکومتی پربارتر می‌کنیم:

        ای مالک! بخیل را در مشورت خود دخالت مده. زیرا که تو را از احسان منصرف، و از تهى‌دستى و فقر می‌ترساند، و نیز با افراد ترسو مشورت مکن! زیرا در کارها روحیه‌ات را تضعیف می‌نمایند. هم‌چنین حریص را به مشاورت مگیر که حرص را با ستمگرى در نظرت زینت می‌دهد. (همه آن‌چه درباره این‌ افراد گفتم) به خاطر این است که بخل و ترس و حرص و غرائز و تمایلات متعددی هستند که جامع آن‌ها سوءظن به خداى بزرگ است.

        هرگز نباید افراد نیکوکار و بدکار در نظرت مساوى باشند، زیرا این کار سبب می‌شود که افراد نیکوکار در نیکی‌های‌شان بى‌رغبت شوند و بدکاران در عمل بدشان تشویق گردند. هر کدام از این‌‌ها را مطابق کارشان پاداش ده. بدان که هیچ وسیله اى براى جلب اعتماد والى به وفادارى رعیت، بهتر از احسان به آن‌ها و تخفیف هزینه‌ها بر آنان و عدم اجبارشان به کارى که وظیفه ندارند نیست، در این راه آن‌قدر بکوش تا به وفادارى آنان خوش‌بین شوى (و بر آنان اعتماد کنى) که این خوش‌بینى بار رنج فراوانى را از دوشت برمی‌دارد.

       خدا را! خدا را! در مورد طبقه‌ پائین! آن‌ها که راه چاره ندارند یعنى مستمندان و نیازمندان و از کار افتادگان، در این طبقه هم کسانى هستند که دست سؤال دارند و هم افرادى که باید به آن‌ها بدون پرسش، بخشش شود. بنابر این به آن‌چه خداوند در مورد آنان به تو دستور داده عمل نما.

     به هوش باش! کار هر روز را در همان روز انجام ده زیرا هر روز کارى مخصوص به خود دارد. باید بهترین اوقات و بهترین ساعات عمرت را براى خلوت با خدا قرار دهى! هر چند اگر نیت خالص داشته باشى و امور رعایا روبه‌راه شود، همه‌ کارهایت عبادت و براى خدا است.

     از امتیازخواهى براى خود در آن‌چه مردم در آن مساوى هستند بپرهیز، و از تغافل از آن‌چه مربوط به توست و براى همه روشن است برحذر باش، چرا که به هر حال نسبت به آن در برابر مردم مسئولى و به زودى پرده از روى کارهایت کنار می‌رود... هرگز حاکم بر خویشتن نخواهى بود جز این‌که فراوان به یاد قیامت و بازگشت به سوى پروردگار باشى.

از خداوند متعال، توفیق آغاز سالی نو، پر انرژی و با نشاط، همراه با اقتدای عملی به این پیشوای عدالت و تقوا و حاکمیت مردم‌نهاد، و پیروی صادقانه از روش و منش آن بزرگوار، در سال جدید را مسالت می‌کنم... و نیز از بابت هرگونه کوتاهی و قصور احتمالی در سالی که گذشت، حلالیت می‌طلبم.

عید بر شما و همه عزیزان، مبارک باد.»

نظر شما