شناسهٔ خبر: 31878907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

در روزهای عید نوروز هوای نوزادها را داشته باشید

بسیاری از والدین جوان دوست دارند پس از 9 ماه محدودیت یا منع سفر و استرس های بارداری و... در ایام نوروز با نوزاد خود سفر کنند یا به دید و بازدید بروند، اما نباید در جریان تعطیلات نوروزی سلامت نوزاد را نادیده گرفت.

صاحب‌خبر -

متاسفانه با توچه به ضعف بدنی نوزادان نسبت به بزرگسالان، بسیاری از نوزادان در ایام نوروز مقادیری از بیماری را تجربه می کنند و حتی دچار مشکلات شدید می شوند. بنابراین به این توصیه ها دقت کنید:

 

_فرزند خود را به خوبی با لباس ها مناسب و گرم بپوشانید، هوای بهار متغیر است و نوزادان در برابر سرما آسیب پذیرتر هستند.

_از بزرگسالان بخواهید نوزاد را نبوسند، متاسفانه دید و بازدیدهای نوروزی و روبوسی ها منبع نشر بیماری های ویروسی هستند.

_به بهانه زیبایی، لباس هایی با پارچه های زبر و خشن که حالت مجلسی دارند تن نوزاد نکنید و از سربند یا گل سرهای محکم روی سر نوزاد استفاده نکنید.

_اگر قصد سفر دارید برای نوزاد لباس های متنوعی آماده کنید.

 

_اگر با هواپیما سفر می کنید و به چمدان های خود دسترسی ندارید  مراقب باشید به اشتباه کیف نوزاد را همراه چمدان ها روانه مخزن بارگیری هواپیما نکنید و با خود داخل کابین ببرید.

_در صورت سفر با هواپیما، قطار، کشتی و ...حتما در کیف نوزاد چند پوشک، 2 شیشه تمیز، داروهای ضروری و چند دست لباس راحت بگذارید.

_اگر نوزادتان بدقلق است و به بالش یا لوازمی خاص وابستگی دارد برای آرامش نوزاد در طول سفر حتما برای او وسایلی را که به آنها وابسته است همراه داشته باشید.

_اگر نوزاد شیر مادر می خورد، بسیار مهم است که مادر در طول سفر ناپرهیزی نکند و با خوردن خوراکی های محلی پر ادویه، جدید و ناشناس سلامت خود و نوزاد را به خطر نیندازد. یکی از موارد مهم عدم مصرف لبنیات محلی و مشکوک به تب مالت است.

_بسیاری از نوزادان به علت حضور در فضای جدید دچار استرس و اضطراب می شوند و بیشتر از مواقع عادی گریه و بیقراری می کنند. بهترین روش برای آرام کردن نوزاد صبحت کردن با صدای ملایم با وی، برقراری ارتباط چشمی، آغوش گرفتن نوزاد و توجه به او است. مطمئن باشید اگر صبور باشید، نوزاد به مرور زمان آرام تر می شود و با محیط جدید خو می گیرد.

_اگر نوزاد از شیرخشک خاصی مصرف می کند حتما پیش از سفر برای وی چند قوطی شیرخشک آماده کنید و به امید داروخانه های شهرهای مختلف نباشید چرا که گاهی برخی برندها در برخی شهرها بسیار کمیاب است.

نظر شما