شناسهٔ خبر: 31878671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسکو: شناسایی حاکمیت اسرائیل بر جولان، نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، این اقدام را رد کرد و «نقض قطعنامه‌های سازمان ملل» خوانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از واکنش یک قانونگذار ارشد روسیه و تاکید او بر اینکه مسکو «هرگز حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نخواهد شناخت»، وزارت خارجه روسیه هم امروز جمعه درباره اقدام غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه بیانیه منتشر کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی که از نظر بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌ها «هدیه انتخاباتی» او نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده، حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی «جولان» سوریه را به رسمیت شناخت.

«دونالد ترامپ» در توجیه این اقدام غیرقانونی خود در  توییتی نوشت: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت رهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد».

وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در اولین واکنش خود به این اقدام ضمن مخالفت با موضع رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که «شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است».

پیش از وزارت خارجه روسیه، یک عضو کمیته امور خارجی مجلس اعلای روسیه گفته بود که مسکو هرگز حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت نخواهد شناخت (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

نظر شما