شناسهٔ خبر: 31878450 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اهدای جایزه یک عمر دستاورد ادبی به نویسنده «نیروی اهریمنی‌اش»

ایسنا نوشت: فیلیپ پولمن به عنوان نویسنده‌ چیره‌دست داستان‌های تخیلی، برنده جایزه یک عمر دستاورد ادبی جیمز بری برای ارائه آثار ادبی قابل توجه در حوزه کودک و نوجوان شد.

صاحب‌خبر -

جایزه جیمز بری که هر ساله از سوی مؤسسه خیریه‌ای به نام جنبشی برای هنر کودکان یا آکا در راستای فعالیت‌های هنری فرد یا یک ارگان در زمینه هنر کودکان اهدا می‌شود، این بار به نویسنده سه‌گانه محبوب «‌نیروی اهریمنی‌اش» رسید. ویکی ایرلند، رئیس مؤسسه آکا بیان کرد پولمن از سوی هیئت امنای این مؤسسه و به دلیل استعداد بی‌نظیرش در خلق داستان‌های جذاب برای تمامی گروه‌های سنی به خصوص کودکان و جوانان، انتخاب شده است.

پولمن در این خصوص اظهار داشت: «برای دریافت این جایزه بسیار خشنود و مفتخر هستم و هزاران بار از خوانندگانم تشکر می‌کنم.»

نویسنده سه گانه «‌نیروی اهریمنی‌اش»، ۶.۹ میلیون نسخه کتاب در بریتانیا به فروش رسانده است. دومین جلد از سه گانه جدید پولمن با نام «کتاب غبار»، قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود. این رمان که ماجرای لایرا قهرمان داستان را دنبال می‌کند با وجود آن که ۶ ماه بعد منتشر خواهد شد، در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون محسوب می‌شود.

از دیگر برندگان جایزه جیمز بری می‌توان به مایکل مورپورگو، لین ریدبنکس، ژاکلین ویلسون، جودیت کر و دیک کینگ اسمیت اشاره کرد.

فیلیپ پولمن پیش از این به عنوان نویسنده سال بریتانیا انتخاب شده بود و آثار او همواره در لیست پرفروش‌ها قرار دارند. او در سال ۱۹۹۵ نیز برنده مدال کارنگی برای برترین رمان کودک شد.

۲۴۱۲۴۳

نظر شما