شناسهٔ خبر: 31878442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

یک راننده پیشنهاد داد:

خودورهای خارجی جایگزین خودروهای تاکسی داخلی شود

می‌توان با کمک دولت برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی خودروهای مقاوم و تائید شده وارد کشور نمود و عوارض و گمرکی را از آنها برداشت و این خودروها را جایگزین خودروهای بی‌کیفیت داخلی کرد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

اگرچه برخی رانندگان تاکسی کرایه برون‌شهری، معتقدند تقسیم‌بندی تاکسی‌ها به دو دسته پلاک «ت» برای حمل‌ونقل درون‌شهری و پلاک «ع» برای حمل‌ونقل برون‌شهری درست نیست و باید تاکسی‌های سواری کرایه پلاک ع هم تحت پوشش سازمان تاکسیرانی قرار بگیرند اما برخی دیگر نیز می‌گویند: سواری کرایه برون‌‌شهری کمبودهای خاص خود را دارد ولی از سوی سازمان راهداری حمایت‌هایی می‌شود که نباید آن را از دست داد.

به گزارش تین‌نیوز، یک راننده تاکسی سواری کرایه برون‌شهری با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: با تجربه‌ای که طی 11 سال کار با تاکسی درون‌شهری داشته‌ام و همه مشکلات و معضلات این شغل را نیز دیده‌ام باید بگویم متاسفانه تاکسیرانی هم آن‌طور که باید از سوی مراجع مسئول و متولی حمایت نمی‌شود.

او به عنوان نمونه به موضوع بیمه رانندگان تاکسی درون‌شهری اشاره کرد و گفت: در بحث بیمه تاکسیرانان  حمایت دولت از آن بخش حذف شده و مدتی است رانندگان تاکسی درون‌شهری با این موضوع درگیر هستند.

این راننده تاکسی سواری کرایه خاطرنشان کرد: همچنین هزینه‌ها و استهلاک تاکسی‌های درون‌شهری نیز به نوبه خود از تاکسی پلاک ع بیشتر است و هیچ‌گونه یارانه و یا کمکی به این قشر نمی‌شود و ....

او افزود: سواری کرایه برون‌شهری کمبودهای خاص خود را دارد ولی اندک حمایتی از سوی سازمان راهداری از فعالان این بخش صورت می‌گیرد و زیر نظر مجموعه بزرگتر وجامع‌تری چون وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، بنابراین به همین اندک لطف که شامل حالمان شده قناعت کنیم و به قول معروف از چاله به چاه نیفتیم.

وی برای حل مشکلات صنفی رانندگان سواری کرایه برون‌شهری نیز پیشنهاد کرد رانندگان  با همت و همراهی همگانی، خواسته‌های خود را اعلام و از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی بخواهند که به رفع کاستی‌ها کمک کنند.

به گزارش تین‌نیوز، او یکی از مهمترین مشکلات این صنف را خودروهایی که در این بخش فعال هستند، دانست و اظهار کرد: طرح تعویض خودروهای سواری کرایه یکی از پیشنهادات ماست، در تمام دنیا بهترین و کم‌هزینه‌ترین خودرو را به ناوگان تاکسیرانی اختصاص می‌دهند اما در کشور ما کاملاً برعکس است.

او گفت: می‌توان با کمک دولت برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی خودروهای مقاوم و تائید شده وارد کشور نمود و عوارض و گمرکی را از آنها برداشت و این خودروها را جایگزین خودروهای بی‌کیفیت داخلی کرد و این‌گونه روح تازه‌ای به کالبد خسته ناوگان تاکسیرانی چه درون و چه برون‌شهری دمید و انقلابی نو در این عرصه بنا نهاد.

این راننده تاکید کرد: نمونه بارز این کار نیز کشورهای اطراف کشور خودمان مانند کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه هستند که از بهترین و به‌روز‌ترین خودر ها برای تاکسی‌رانی استفاده می‌کنند.

نظر شما