شناسهٔ خبر: 31878219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقررات دست و پاگیر در بخش تولید باید اصلاح شود/ سود بالای تسهیلات بانکی اجحاف در حق تولید است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مقررات دست و پاگیر در بخش تولید باید از میان برداشته شود.

صاحب‌خبر -
احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال یعنی رونق تولید، گفت:  مقام معظم رهبری  سال‌هاست به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد، شعار‌هایی را بر مبنای همین موضوع انتخاب می‌کنند که این امر بیانگر وجود مشکلات اقتصادی در کشور است.
 
وی ادامه داد: مردم در سال ۹۷ مشکلات معیشتی داشتند و بحث اشتغال و تولید جزو مسایل اساسی کشور بوده و هست لذا باید چندین اقدام در این زمینه از سوی دولت و مجلس انجام شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس اولین اقدام را در زمینه تحقق "رونق تولید" تامین منابع دانست و اظهار کرد: ما برای تامین منایع باید در بحث حامل‌های انرژی فکری اساسی بکنیم زیرا بخشی از جامعه با مصرف بسیار بالای سوخت از سوبسید استفاده می‌کنند لذا باید برای این موضوع فکر اساسی انجام داد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: قوانین و مقررات دست و پاگیر در بخش تولید باید از میان برداشته شود، بیمه تامین اجتماعی، بهداشت کار، موضوع گمرک، پیمان سپاری‌ها و... که بخشی از تولید را دچار مشکل کرده است، باید رفع شود.

وی با تاکید براینکه دریافت سود بالای تسهیلات بانکی در حق بخش تولید اجحاف است، بیان کرد: این اقدام به نوعی قیمت تمام‌شده کالاها را افزایش داده و مزیت رقابتی را پایین می‌آورد لذا باید به بهبود این روند هم کمک شود، البته موضوع اخذ مالیات هم جزو مواردی است که ظاهرا در بخش تولید باید فکر اساسی درباره آن صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه اگر این ایرادات اصلاح و قوانین به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از مشکلات در راه تولید تسهیل می‌شود، تصریح کرد: شعار رونق تولید مکمل شعار سال گذشته درباره استفاده از کالای ایرانی است یعنی مردم هم باید نسبت به حمایت از کالا‌های ساخت داخل اهتمام ویژه داشته باشند، همچنین خرید محصولات داخلی توسط دستگاه‌های دولتی باید در اولویت قرار بگیرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: سیاست‌هایی که دولت برای صادرات و پیمان‌های دوجانبه پولی و مالی با کشور‌های همسایه در زمینه تحریم‌ها می‌تواند بخش صادرات را رونق داده و این می‌تواند کمکی برای موضوع رونق تولید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما