شناسهٔ خبر: 31878016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پامپئو در سرزمین‌های اشغالی: از اسرائیل در برابر ایران حمایت می‌کنیم

R1535/P36446/S8,90,95,1128/CT10

وزیر امور خارجه آمریکا که در ادامه تلاش‌های کشورش برای افزایش فشار بر ایران عازم خاورمیانه شده است، در سرزمین‌های اشغالی اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌بُرد، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز تأکید کرد آمریکا فشارهای اقتصادی و سیاسی خود علیه ایران را شدت خواهد بخشید تا از گسترش نفوذ این کشور در خاورمیانه جلوگیری کند.

پامپئو که از بیت‌المقدس اشغالی با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، در خصوص تلاش‌های آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران و متحدانش در منطقه مدعی شد: «شما اکنون شاهد این هستید که ما شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرده‌ایم. ما نهادها و واسطه‌های مالی که در نقل و انتقال پول برای حمایت از حوثی‌های یمن، حماس و حزب‌الله نقش داشته‌اند را تحریم کرده‌ایم. دولت در راستای مقابله با تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذش در منطقه اقدامات جدی صورت داده است.»

پامپئو روز گذشته در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که خود در هفته آینده عازم آمریکا خواهد شد، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. این دیدار با اعلام حمایت ترامپ از به رسمیت شناختن کنترل رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی هم‌زمان شد.

دقایقی پس از اعلام حمایت ترامپ از به رسمیت شناختن کنترل رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی، بنیامین نتانیاهو که در یک کنفرانس خبری مشترک با مایک پامپئو در بیت‌المقدس اشغالی حضور داشت در واکنش به این خبر گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ بار دیگر تاریخ‌ساز شد. من با او تماس گرفتم و از طرف اسرائیلی‌ها از او تشکر کردم. او ابتدا اورشلیم [بیت‌المقدس] را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به اینجا منتقل کرد. سپس او از توافق فاجعه‌بار با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه این کشور را بازگرداند. اما اکنون او کاری کرد که اهمیت تاریخی مشابهی [با خروج از برجام] دارد؛ او حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت.»

هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورهای جهان، تعمداً عبارت «جولان تحت اشغال اسرائیل» را حذف و به جای آن از عبارت «جولان تحت کنترل اسرائیل» استفاده کرده بود.

مایک پامپئو نیز در کنفرانس خبری مشترک با نتیانیاهو ضمن تمجید از اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ترامپ آماده است برای حمایت از اسرائیلی‌ها در برابر آنچه «تهدید و ارعاب از سوی ایران» خواند، هر کاری انجام دهد.

انتهای پیام/.

نظر شما