شناسهٔ خبر: 31877795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفتگو با آنا مطرح شد:

مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی نگین سمنان

معاون دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: مجموعه ورزشی آزادگان به‌عنوان مجهز‌ترین مجموعه ورزشی سرپوشیده قابلیت برگزاری مسابقه در تمام رشته‌های ورزشی سالنی را داراست.

صاحب‌خبر -

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در سمنان درباره ویژگی‌های مجموعه ورزشی آزادگان این واحد دانشگاهی و فعالیت‌های این مجموعه در عرصه ورزش کشور اظهار کرد: امروزه توجه به ورزش یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اجتماعی در تمام جوامع بشری محسوب می‌شود. باید توجه کرد ارتقای سلامت و کاهش آمار بیماری‌ها، به المان‌های مختلفی بستگی دارد که یکی از این المان‌ها که در سلامت جسم و روح جامعه تاثیر مستقیم دارد ورزش است.

محمد روحانی‌مقدم ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی فرصت بسیار خوبی برای شناخت استعدادهای ورزشی و تزریق آنان به سطوح مختلف ورزش قهرمانی نیز به شمار می‌آید که به سادگی از کنار آن نمی‌توان گذشت. دانشگاه‌ها محفل بسیار مناسبی برای پرداختن دانشجویان به مقوله ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی به‌حساب آمده و می‌توانند نقش مهمی در گسترش ورزش در جامعه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ترویج ورزش دانشگاهی زمینه‌ساز توسعه و ترویج فرهنگ ورزشی و ورزش عمومی در میان آحاد جامعه به‌ویژه جوانان شده موجبات شورونشاط و تحرک در میان دانشجویان و در نهایت تسری آن به کل جامعه را فراهم می‌کند.
 
محمد روحانی

روحانی‌مقدم با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی حضوری جهان با درک صحیح از این نیاز اجتماعی، گام‌هایی مهم و اساسی را در نشر و بسط ورزش در میان دانشجویان برداشته است، گفت: برگزاری مسابقات متعدد ورزشی در میان واحد‌های بی‌شمار دانشگاه، استان‌ها و در نهایت برگزاری المپیاد‌های ورزشی در بیش از 13 رشته ورزشی در دو بخش پسران و دختران فقط بخشی از این فعالیت گسترده به‌حساب می‌آید.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از طریق ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مجموعه‌های ورزشی، حمایت از ورزشکاران قهرمان و مدال‌آور در عرصه ملی و بین‌المللی و حضور در سطح اول ورزش قهرمانی و لیگ‌های برتر در رشته‌هایی نظیر بسکتبال، تکواندو، تنیس روی میز، شمشیربازی، بدمینتون و بسیاری رشته‌های دیگر بخش دیگری از حرکت روبه‌جلو و موفقیت‌آمیز دانشگاه در عرصه ورزش کشور و جهان است.

عضو هیئت رئیسه واحد سمنان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان هم به‌عنوان بخشی از بدنه این خانواده بزرگ افتخار دارد تا با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی سرپوشیده دانشگاهی در استان سمنان و حضور در عرصه‌های مختلف ورزشی دراین‌بین سهمی از پرورش جوانان این مرزوبوم را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: وجود مجموعه فاخر ورزشی آزادگان به‌عنوان یک زیربنای مورد نیاز در امر ورزش از جمله افتخاراتی است که دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به آن می‌بالد.

                          مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

روحانی‌مقدم در معرفی این مجموعه ورزشی به آنا گفت: مجموعه ورزشی سرپوشیده آزادگان به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مجموعه ورزشی سرپوشیده دانشگاهی در استان سمنان مشتمل بر یک سالن اصلی و 6 سالن فرعی بوده که قابلیت برگزاری مسابقه در رشته‌های ورزشی سالنی را داراست.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سمنان ادامه داد: این مجموعه سال 1394 به‌طور رسمی افتتاح و در مراسم افتتاحیه میزبان مهم‌ترین رویداد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه در رشته بسکتبال بود. جایی که 30تیم ورزشی در قالب سه دسته با یکدیگر به رقابتی جذاب و تماشایی پرداختند.

روحانی مقدم با بیان اینکه سالن‌های این مجموعه با کاربری برگزاری مسابقات مختلف دانشگاهی و باشگاهی، تمرینات تیم‌های ملی، دانشجویی و کارمندی و اوقات فراغت است به بیان ویژگی‌ها و مشخصات سالن‌های ورزشی این مجموعه ارزشمند پرداخت و خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی آزادگان دارای مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در تمام سالن‌ها مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی هواساز هستند و امکانات صوتی در هر سالن به‌صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

وی به معرفی امکانات مهمانسرای فرهیختگان برای اسکان و پذیرایی از ورزشکاران در مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی خدمات رفاهی است که خدماتی نظیر اسکان و تغذیه را می‌توان از آن جمله برشمرد.

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان افزود: مهمانسرای دانشگاه واقع در نزدیک‌ترین فاصله مکانی به محل مجموعه ورزشی آزادگان با اتاق‌ها و سوئیت‌هایی مجهز و مبله با آراستگی مناسب و رسیدگی درخورشان میهمانان علاوه بر سرویس‌دهی به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و کارکنان مهمان و مدعو، پذیرای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و ورزشکاران شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی است.

وی تأکید کرد: وجود امکانات رفاهی مورد نیاز در حد امکانات هتلینگ در این مهمانسرا شرایطی را فراهم کرده که به‌خوبی پاسخگوی نیاز اسکان ورزشکاران است.

روحانی‌مقدم با تأکید بر این نکته که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با برخورداری از این امکانات برای صرف اوقات ورزش خود می‌توانند از تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته‌شده برای ورزشکاران نیز بهره‌مند شوند، درباره امکانات و تجهیزات پیشرفته مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی همواره آمادگی همکاری با فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات، اردوها و دوره‌های آموزشی را دارد.

معرفی بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی 6 هزار و 500 متر مربعی آزادگان 

سالن چندمنظوره:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

سالن اصلی به مساحت کلی هزار و 730 مترمربع در مجموعه ورزشی آزادگان علاوه بر زمین رسمی مسابقات که قابلیت برگزاری مسابقات رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال، دارای سکوی تماشاگران با ظرفیت 600 صندلی و قابلیت تاشو و متحرک، دو رختکن، سرویس بهداشتی مجزا و اتاق مخصوص مربیان است.

وجود یک دیواره زیبای سنگ‌نوردی در ضلع جنوبی سالن، امکان برگزاری مسابقات این رشته را نیز فراهم کرده که در نوع خود منحصربه‌فرد و قابل توجه است.

کف‌پوش این سالن از جنس پارکت چوبی ارتجاعی 18 میلی‌متر طرح سلامت هست که باعث کاهش آسیب‌دیدگی برای ورزشکاران است.

سالن کشتی:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

این سالن به مساحت 340 مترمربع دارای یک تخته تشک کشتی، اتاق مربی، رختکن و سرویس بهداشتی مجزاست. تیم کشتی دانشجویی برای تمرین از این سالن استفاده می‌کند؛ اما در زمان برگزاری و میزبانی مسابقات به‌منظور فراهم آوردن شرایط مطلوب‌تر و استفاده هم‌زمان از سه تشک، مسابقات در سالن اصلی برگزار می‌شود.

سالن بدمینتون:

سالن بدمینتون به مساحت 340 مترمربع در این مجموعه ورزشی دارای 2 زمین خط‌کشی شده استاندارد، اتاق مربی، رختکن و سرویس‌های بهداشتی مجزا است. این سالن دارای 3 عدد تور و پایه متحرک بوده و کف‌پوش آن از نوع کمپارس است. بیشترین کارایی این سالن در برگزاری کلاس‌های درس در رشته تخصصی بدمینتون، تمرین تیم‌های بدمینتون دانشگاه در بخش‌های دانشجویی و کارکنان و پرکردن اوقات فراغت است.

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

سالن تنیس روی میز:

سالن اختصاصی تنیس روی میز به مساحت 260 مترمربع در مجموعه ورزشی آزادگان، دارای 4 عدد میز پینگ‌پنگ استاندارد، اتاق مربی، رختکن و سرویس‌های بهداشتی مجزا هست و کف‌پوش آن از نوع کمپارس صادراتی است.

تیم تنیس روی میز دانشگاه با توجه به حضور قهرمانان برجسته این رشته در جمع کارکنان، استادان و دانشجویان همیشه جزو قهرمانان استان و مدعیان اصلی در کشور محسوب می‌شود. این تیم تاکنون مقام‌های قابل توجهی را در سطوح استانی و ملی از آن خود کرده است.

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

سالن رزمی (تیراندازی):

این سالن در ابتدا با هدف ساخت سالن تیراندازی جنگی و شلیک به اهداف متحرک طراحی شد که به‌دلیل پاره‌ای مشکلات نظیر بحث امنیتی در نگهداری سلاح جنگی تغییر کاربری داد و اکنون به‌عنوان سالن ورزش‌های رزمی استفاده می‌شود.

این سالن به مساحت 570 مترمربع، دارای یک‌تخته تاتامی استاندارد برای رشته کاراته و تکواندو و یک تخته تشک جودو، اتاق مربی، رختکن و سرویس‌های بهداشتی مجزا است.

سالن بدن‌سازی:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

بدون شک یکی از مجهز‌ترین و بهترین سالن‌های موجود در میان سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی آزادگان سالن بدن‌سازی و پاورلیفتینگ آن به‌حساب می‌آید. شاید به جرئت بتوان گفت به لحاظ تنوع وسایل، تجهیزات و تعداد بتوان سالن بدن‌سازی این مجموعه را جزو منحصربه‌فردترین سالن‌های بدن‌سازی استان دانست. بدون شک این سالن در میان سالن‌های بدن‌سازی دانشگاه‌های کشور سرآمد و بهترین است.

سالن بدن‌سازی مجموعه ورزشی آزادگان به مساحت 290 مترمربع، مجهز به مجموعه کاملی از دستگاه‌های بدن‌سازی برای تقویت عضلات، سه دستگاه تریدمیل و دوچرخه ثابت، دو عدد اسکی مقاومت برقی هست که در مجموع این سالن توانسته است کامل دستگاه‌های بدن‌سازی را در خود جای دهد. وجود تخته وزنه‌برداری از دیگر ویژگی‌های این سالن محسوب می‌شود. این مجموعه دارای یک باب سونای خشک به مساحت 30 مترمربع است. اتاق مربی، رختکن و سرویس‌های بهداشتی مجزا نیز در این سالن وجود دارد.

از سالن بدن‌سازی برای بازتوانی و توان‌بخشی ورزشکاران آسیب‌دیده و تقویت اختصاصی عضلات هم استفاده می‌شود.

سالن شطرنج:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

رنگ‌بندی جذاب و وجود کف‌پوش زیبا در کنار میزهای شطرنج جلوه و زیبایی خاصی به سالن شطرنج مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان داده به‌طوری‌که این سالن را جزو زیباترین سالن‌های ورزش شطرنج در استان یا حتی کشور قرار داده است.

این سالن به مساحت 275 مترمربع، دارای 10 عدد میز و صندلی‌های استاندارد برای برگزاری مسابقات کشوری، ساعت‌های دیجیتال، مهره و صفحه استاندارد بوده و دارای اتاق مربی و سرویس‌های بهداشتی مجزاست.

امکانات آموزشی و اداری:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اکنون در رشته تربیت‌بدنی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و در دو گرایش فیزیولوژی و مدیریت ورزش، فعال است. علاوه بر رشته ذکر شده برگزاری واحد‌های عملی تربیت‌بدنی یک و دو برای سایر دانشجویان در این مجموعه انجام می‌شود.

این مجموعه ورزشی قابلیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای همه سنین (نونهال، جوانان، بزرگ‌سالان) در کنار برگزاری کلاس‌های مربیگری، داوری و اردوهای آمادگی تیم‌های ورزشی در همه رشته‌های ورزشی سالنی حتی در سطح ملی را دارد.

مجموعه اداری در طبقه هم کف این مجموعه مشتمل بر دو اتاق مجهز به امکاناتی نظیر اینترنت پرسرعت و شبکه دبیرخانه و نمازخانه قرار گرفته است.

امکانات رفاهی:

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

وجود امکانات خوابگاهی و رفاهی در طبقه دوم بخش اداری با قابلیت پذیرایی از 60 تا 100 ورزشکار به‌صورت هم‌زمان از ویژگی‌های خاص این مجموعه است. امکانی که کمبود آن تا پیش‌ از این ورزش استان را به‌شدت و بارها و بارها آزار داده و حتی میزبانی مسابقات مختلف را از سمنان گرفته بود در حالی‌ که با راه‌اندازی و تجهیز این بخش در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی امروز بسیاری از هیئت‌های ورزشی دیگر دغدغه‌ای برای میزبانی مسابقات نخواهند داشت.

این مجموعه دارای 6 اتاق مجهز به تخت، ملحفه، پتو، تلویزیون و یخچال امکان اسکان 60 نفر را فراهم کرده که البته تا 100 نفر قابل افزایش است.

اتاق سرپرست و مربیان به‌صورت چهار نفره، رختکن‌های مجزا، سرویس‌های بهداشتی، حمام، آبدارخانه و سلف در کنار سیستم سرمایشی و گرمایشی به‌صورت هواساز از دیگر نکات این مجموعه رفاهی است.

گزارش از مصطفی فیص

انتهای پیام/4062/

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

مجموعه ورزشی آزادگان سمنان

نظر شما