شناسهٔ خبر: 31877261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در ونزوئلا شد

تهران-ایرنا- سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در ونزوئلا به دنبال دستگیری رئیس دفتر رهبر مخالفان دولت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'فرحان حق' معاون سخنگوی سازمان ملل روز گذشته تصریح کرد: در جریان بازداشت رئیس دفتر خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا قرار گرفته ایم. سازمان ملل از تمامی بازیگران در ونزوئلا می خواهد تا گام های فوری را برای کاهش تنش ها در این کشور بردارند.
وی افزود: سازمان ملل معتقد است که تمامی عوامل دخیل در ونزوئلا باید از انجام هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش ها در این کشور شود، جلوگیری کنند.
«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد که رئیس دفترش به دست نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده است. به گفته وی نیروهای وزارت اطلاعات ونزوئلا صبح پنجشنبه «روبرتو ماررو» را در محل اقامتش بازداشت کردند. گوایدو این اقدام را تلاشی برای ضربه زدن به خود دانسته و گفته که دولت در حال بازداشت افراد نزدیک به او است.
از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن دستگیری رئیس دفتر رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خواسنار آزادی فوری وی شد. پیش از این مقامات ارشد امریکایی بارها به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داده بودند که نباید مقامات نزدیک به خوان گوایدو را دستگیر کنند.
به گزارش ایرنا، گوایدو بهمن ماه خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرده و به سرعت مورد حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود.
این اقدام به قطع روابط دولت ونزوئلا با تعدادی از این کشورها از جمله آمریکا و کلمبیا منجر شد.
«خورخه آرره آسا» وزیر امورخارجه ونزوئلا پیشتر کاخ سفید را به میدان‌داری تحولات این کشور متهم کرده و گفته بود که مقام‌های آمریکا با «دیکته» کردن سیاست‌های خود به دیگر کشورها، به دنبال اجرای کودتا در ونزوئلا هستند.
اروپام**9234**1723

نظر شما