شناسهٔ خبر: 31877108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کردستان:

سیستم اقتصادی باید حامی تولید باشد

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سیستم اقتصادی باید حامی تولید باشد و تحقق این امر نیز نیازمند معطوف شدن تمام فعالیت ها به این حوزه برای رونق تولید است.

صاحب‌خبر -

حسین فیروزی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 98 با عنوان سال رونق تولید اظهار داشت: از آنجا که تحقق این امر نیازمند حمایت سیستم اقتصادی از تولید است مخاطبان آن نیز شامل دولت، حاکمیت، بخش خصوصی و مردم است.

** اقتصاد مهمترین مسئله کنونی کشور
وی با اشاره به اینکه براساس گفته های رهبر معظم انقلاب مسئله اصلی و اساسی این روزهای کشور مسئله اقتصاد است گفت: استقلال اقتصادی، قطع اتکا به دیگران، ایجاد اشتغال و افزایش قدرت ملی همه در رونق تولید به عنوان یک راه حل مهم اقتصادی نهفته است.
وی افزود: رونق تولید مجموعه ای از راه حل ها برای مسائل و مشکلات اقتصادی را در بطن خود دارد و یک راه حل جامع برای پاسخگوی به مسائل مختلف حوزه اقتصاد است.

** رونق تولید نیازمند پای کار بودن مخاطبان پیام رهبری است
فیروزی نقش مردم را برای تحقق این نام گذاری بسیار مهم اعلام کرد و گفت: مردم، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی، دستگاه های دولتی و حکومتی، بانک ها و موسسات اعتباری جز مخاطبان این پیام هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم برای تحقق این امر باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنند افزود: وظیفه کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی در تحقق این امر معطوف کردن فعالیت های خود به تولید بیشتر و استفاده از ظرفیت های خالی واحدهاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: دستگاه های دولتی و حکومتی، بانک ها و موسسات اعتباری نیز در این راستا باید با حمایت های اداری، نهادی و مالی از تولید حمایت کنند.

** رونق تولید موجب توسعه اقتصادی و افزایش قدرت تولید ملی می شود
وی با بیان اینکه رونق تولید بر توسعه اقتصادی و قدرتمند شدن توان ملی در تولید تاثیرگذار است گفت: تولید افزایش اشتغال را به همراه دارد ایجاد اشتغال نیز موجب رسیدن سرمایه های انسانی به شکوفایی و خود باروی و افزایش خلاقیت و ابتکار در کشور می شود.
فیروزی کم شدن وابستگی به بیگانگان را از دیگر تاثیرات مهم رونق تولید در کشور اعلام و اضافه کرد: همواره در سیاست بین المللی کشوری که قدرت اقتصادی بالاتری دارد از قدرت سیاسی و امنیتی بیشتری نیز در روابط خود برخوردار است.
وی افزود: نام گذاری امسال به نام رونق تولید در شرایط کنونی نیاز اصلی کشور و جامعه است و همه مخاطبان این پیام باید دست به دست همه بدهند تا موجبات تحقق این شعار در کشور فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: رونق تولید در مرحله اول نیازمند حمایت مردم و در مرحله دوم نیازمند توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزها است.
فیروزی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در عملیاتی کردن و تحقق این اصل مهم اقتصادی دارند گفت: رونق تولید بدون حمایت مردم ممکن نخواهد بود و بخش مهمی از مخاطبان این پیام ملت ایران هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی سال 98، امسال را به عنوان سال« رونق تولید» نامگذاری و تاکید کردند: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند و از اول سال تاآخر آن، انشاءلله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این طور باشد، امیدواریم که انشاءالله حل مشکلات اقتصادی راه بیفتد.
7349 / 3034 /1484

نظر شما