شناسهٔ خبر: 31876519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب در تهران مصرف می‌شود/ سرانه مصرف آب ۵.۳ برابر شد

بختیاری گفت: در تهران با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر ساکن و ۱.۵ میلیون نفر شناور، در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد مناسب بارش  در سال ۹۷ ، اظهار کرد: بنابر آمار‌های موجود میزان بارش باران تا پایان اسفند حدود ۱۹۰ میلی متر ثبت شده است که نسبت به متوسط ۵۰ ساله، ۲۵ درصد و در مقایسه با سال قبل ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به پُرشدگی سد‌ها در کشور تصریح کرد: میزان پُرشدگی سد‌ها به طور میانگین ۶۰ درصد است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. پُرشدگی سد‌ها در تهران به ۳۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

وی ادامه داد: بارش‌های اخیر نباید این تصور را ایجاد کند که از بحران خشکسالی عبور کرده ایم و باید ضمن رعایت الگوی مصرف به دنبال نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب و انرژی در کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب در شهر تهران طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در ۵۰ سال اخیر سرانه مصرف در شهر تهران۵.۳ برابر شده است.

بختیاری با بیان اینکه سال ۱۳۴۵ شمسی سرانه مصرف آب در تهران ۹۹ لیتر در روز بود، افزود: این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۳۵۰ لیتر در روز رسید در حالی که جمعیت تهران نیز در این دوره از  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بیش از هشت میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: استان تهران بزرگ‌ترین پایگاه جمعیتی را دارد که در کنار هیچ رودخانه پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود است.

بختیاری افزود: سرانه آب تجدیدپذیر تهران ۳۵۰ مترمکعب در سال است که غیرمتعارف خوانده می‌شود و از مرز بحران عبور کرده است در حالی که سهم آب تجدیدپذیر در کشور یک هزار و ۶۶۶ و در دنیا ۶ هزار و ۶۶۰ مترمکعب در سال است.

مدیرعامل آبفا استان تهران در پایان گفت:  در کلانشهر تهران با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر ساکن و حدود ۱.۵ میلیون نفر شناور در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

سرانه آب تجدیدپذیر تهران ۳۵۰ مترمکعب در سال است

نظر شما