شناسهٔ خبر: 31876433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عابدی:

وزارت بهداشت باید تدابیر ویژه‌ای برای ارائه خدمات در ایام نوروز اتخاذ کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به اینکه افزایش تصادفات و مسمومیت غذایی در سفر وضعیت پیچیده‌ای را برای اورژانس‌ها ایجاد می‌کند از وزیر بهداشت خواست تا تدابیر ویژه‌ای را برای ساماندهی این بخش اتخاذ کند.

صاحب‌خبر -

 حیدر علی عابدی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بابیان‌ اینکه سال گذشته شاهد بودیم که برخی بیمارستان‌ها در ایام نوروز فاقد پزشک بودند، گفت: وظایف وزارت بهداشت در ایام نوروز سنگین‌تر می‌شود، چرا که پرسنل این وزارتخانه همچون پرسنل سایر وزارتخانه‌ها نیازمند مرخصی و تعطیلات هستند و این حق قانونی آنها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش سفر به شهرهای مختلف در ایام نوروز پدیده مسمومیت‌های غذایی را دربر دارد، به ویژه در شهرهایی که مهمان‌پذیر هستند که این امر نیازمند نظارت بیشتری است، به همین دلیل کار بازرسان بهداشت محیط در این رابطه چندین برابر خواهد شد و این امر می‌طلبد که وزارت بهداشت در این مورد تدبیر ویژه‌ای را اتخاذ کند.

افزایش تصادفات از علل گسترش حجم کار اورژانس‌ها در ایام نوروز است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: افزایش تصادفات به دلیل نبود تجهیزات کافی در خودروها و استاندارد نبودن خودروها و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و در کنار آن بیمارانی که به طور ناگهانی دچار مشکل می‌شوند، از دیگر مواردی است که باعث گسترش حجم کار اورژانس‌ها می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مشکلات وضعیت پیچیده‌ای ایجاد می‌کنند، چرا که از یک طرف پرسنل بیمارستان‌ها به دنبال استفاده از تعطیلات هستند و از سوی دیگر این مراکز با حجم زیادی از مراجعه روبرو خواهند شد./

پایان پیام

نظر شما