شناسهٔ خبر: 31875756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«ملاقات» پارسا پیروزفر در تئاترشهر/ بهترین فیلم جشنواره فجر را در سینماها ببینید

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است که تجربه یک فضای فرهنگی را می‌تواند رقم بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات نوروزی همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

«متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و به تهیه کنندگی جمال ساداتیان است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر اکران شد و به عنوان بهترین فیلم با آرای مردمی معرفی شد.

خلاصه داستان: فیلم متری شش و نیم درباره یک قاچاقچی به نام ناصر است که پلیس مدت زیادی به دنبال پیدا کردن او است و در پی همین ماجرا و دستگیری او اتفاقاتی حین داستان رخ می دهد. این فیلم به طور گسترده به موضوع اعتیاد و مواد مخدر و برخورد نیروی انتظامی با این موضوع پرداخته است.

این فیلم در لوکیشن های بسیار زیاد و متفاوت با حضور جمع زیادی از هنروان ها که در بعضی سکانس ها به هزار نفر هم می رسد، تصویربرداری شده است .

تئاتر آخر هفته

پارسا پیروزفر در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» اثر فریدریش دورنمات را که ترجمه آن با نام «ملاقات» توسط خود پیروزفر انجام شده، در مجموعه تئاترشهر به صحنه برده است.

پیروزفر در حالی نمایش «ملاقات» را روی صحنه برد که در تابستان سال جاری نیز نمایش «یک روز تابستانی» اثر اسلاومیر مروژک را با بازی رضا بهبودی، سوگل قلاتیان و خود او در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت.

نمایش «ملاقات» از اسفند ماه سال گذشته در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با بازی پارسا پیروزفر روی صحنه رفته است و نورالدین حیدری ماهر در مقام مجری طرح این نمایش را همراهی می‌کند.

کتاب آخر هفته

کتاب «قهوه سرد آقای نویسنده» به قلم روزبه معین یک رمان عاشقانه ایرانی با ژانر معمایی – هیجانی است که توسط انتشارات نیماژ به چاپ رسیده است. این کتاب تا به امروز بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده و مورد استقبال خوب کتابخوان ها قرار گرفته است.

ماجرای «قهوه سرد آقای نویسنده» ماجرای یک نویسنده به نام آرمان روزبه و یک روزنامه نگار است , داستان از یک خاطره از دوران کودکی آرمان شروع و این خاطره اساسی برای ادامه اتفاقات داستان می شود. آرمان در کودکی عاشق دختری می شود که ۱۵ سال از خودش بزرگتر است و برای تمرین پیانو به خانه پیرزن همسایه می آید. آرمان که عاشق رفت و آمد این دختر برای یادگیری پیانو است اما پیرزنی که به این دختر پیانو آموزش می دهد، یک آهنگ بیشتر نمی داند و بنابراین آرمان تصمیم می گیرد نت های موسیقی آن ها را دست کاری کند تا آموزش پیانو مدت زمان بیشتری طول بکشد.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «لکنت» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی ۲ فروردین پخش می‌شود. ماجرا از این قرار است که پسر بچه‌ای برای کمک به ادامه تحصیل خواهرش که لکنت زبان دارد، مجبور به انجام کار‌هایی در روستای محل سکونت خود می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما