شناسهٔ خبر: 31875462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیریت بحران استانداری:

اصلاح شبکه برق شرق استان سمنان 24 ساعت طول می کشد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: عملیات اصلاح شبکه برق آسیب دیده از برف و کولاک در شمال شهرستان میامی در شرق این استان تا 24 ساعت آینده تکمیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایرج رئیسیان شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: برف و کولاک شدید موجب شکسته شدن 150 اصله تیر برق شبکه 20 کیلوولت بخش کالپوش و روستاهای اطراف شده است.
وی ادامه داد: با تلاش 10 تیم برق رسان از سراسر استان سمنان تاکنون، 120 اصله تیر تعویض و عملیات برق رسانی انجام شده است.
وی تصریح کرد: عملیات وصل مجدد جریان برق روستاهای سوداغلن، نام نیک، قوشه و بخشی از روستای دشت شاد ادامه دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: عملیات برف روبی و راهگشایی بخش کالپوش در حال تکمیل است و راه ارتباطی روستاهای دشت شاد، کرنگ و کمردار مسدود است.
رئیسیان ابراز داشت: از رئیس ستاد مدیریت بحران کشور درخواست شد تا برای جبران خسارت برف و کولاک در کالپوش، تسهیلاتی نظیر آنچه برای سیل زدگان مازندران و گلستان در نظر گرفته می شود، اختصاص دهند.

** احتمال قطع گاز مناطق روستاهای کالپوش
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: احتمال دارد که گاز روستاهای حسین آباد کالپوش، نام نیک و قوشه قطع شود.
علیرضا شریفی نژاد بیان کرد: این قطع گاز برای ترمیم شبکه است که البته تاکنون گاز هیچ یک از روستاها قطع نشده است.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین سوخت جایگزین برای روستاییان با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان سمنان اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، کمبود امکانات و خدمات‌رسانی ضعیف به روستاییان برف زده بخش کالپوش آنان را با مشکلات زیادی روبرو کرده و قطع برق مشکلات مردم را دوچندان کرده است.
بارش شدید برف که از روز دوشنبه در این منطقه آغاز شده است موجب بسته شدن راه ها و قطع برق و گاز در برخی روستاها شد.
جنگل دشت شاد، حسین آباد و نام نیک، غارنام نیک، دشت شقایق ها و آفتابگرگردان در دشت دانیال، سدکالپوش، آبشارهای حسین آباد و نام نیک ازجمله جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود 340 کیلومتر راه روستایی است، شهرستان میامی با هشت هزار و 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40 هزار تن در شرق استان سمنان واقع است.
بخش کالپوش با بیش از 25 هزار تن جمعیت دارای 12 روستاست.
9891/6103

نظر شما