شناسهٔ خبر: 31875182 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

ارسلان مطهری؛ ستاره ای که فقط در آسمان علی منصور می درخشد

امیر ارسلان مطهری در هفته های اخیر مرد اول خط حمله ذوب آهن بوده و گل های بسیار حساسی را برای اصفهانی ها به ثمر رساند. پس از آنکه شاگردان علیرضا منصوریان چندین هفته در کسب پیروزی، و حتی در گلزنی، ناکام مطلق بودند و نتایج بسیار ضعیفی را به دست آوردند، سرانجام در مصاف […]

صاحب‌خبر -

 امیر ارسلان مطهری در هفته های اخیر مرد اول خط حمله ذوب آهن بوده و گل های بسیار حساسی را برای اصفهانی ها به ثمر رساند. پس از آنکه شاگردان علیرضا منصوریان چندین هفته در کسب پیروزی، و حتی در گلزنی، ناکام مطلق بودند و نتایج بسیار ضعیفی را به دست آوردند، سرانجام در مصاف خارج از خانه با یکی از مدعیان کسب قهرمانی، پدیده مشهد، توانستند هم به روند ناکامی خود در گلزنی پایان دهند، و هم با حفظ این گل به اولین پیروزی لیگ برتری خود تحت هدایت منصوریان دست یابند.

گلزن ذوب آهن در این دیدار، بازیکنی بود که تنها ۸ دقیقه از ورودش به زمین به عنوان بازیکن جانشین می گذشت و از تک موقعیتی که در اختیارش قرار گرفت، نهایت بهره را برد. امیر ارسلان مطهری طلسم همه ناکامی ها را برای تیم منصوریان شکست و نقش اول در موفقیت های چند مسابقه ذوب آهن در روزهای آخر سال ۱۳۹۷ را ایفا کرد. در هفته بعد هم این بازیکن هر دو گل تیمش را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد تا دو پیروزی متوالی منصوریان با گل های او به دست بیاید.

مهاجم فصل گذشته تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکردی بی نظیر داشت؛ در بازگشت خاطره انگیز سبزپوشان اصفهانی در دیدار پلی آف مقابل الغرافه، او زننده گل دوم تیمش بود تا نتیجه بازی مساوی شده و در ادامه گل برتری آنها، حکم به صعود ذوب آهن و حذف الغرافه از لیگ قهرمانان را داد. ضربه سر این بازیکن در ثانیه های پایانی دیدار با النصر عربستان، در واقع کار حریف را یکسره کرد و یک پیروزی بسیار دلچسب برای شاگردان منصوریان حاصل شد. عملکرد آماری بازیکن ۲۶ ساله ذوب آهن به خوبی نشان می دهد که این مهاجم در تیم های تحت هدایت علیرضا منصوریان به بازیکن دیگری تبدیل می شود و نمایش درخشان او در کنار علیرضا منصوریان با عملکردش در سایر تیمها و با دیگر مربیان کاملاً متفاوت است.

مطهری پنجمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند؛ وی در این مدت ۱۰۱ بازی لیگ برتری را برای باشگاه های نفت تهران، تراکتورسازی، پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان انجام داده و زیر نظر هفت مربی مختلف کار کرده است. ۵۴ بازی زیر نظر علیرضا منصوریان، ۲۶ بازی برای علی دایی، و ۲۱ بازی هم برای پنج مربی دیگر (امید نمازی، مجتبی حسینی، یحیی گل محمدی، ارطغرول ساغلام و مهدی تارتار).

مجموع دقایق بازی مطهری در تمامی ادوار حضورش در لیگ برتر به ۵۷۰۰ دقیقه می رسد که حدود ۲۴۰۰ دقیقه زیر نظر علی منصوریان و ۲۱۰۰ دقیقه هم در تیم علی دایی به میدان رفته، و در مجموع ۱۲۰۰ دقیقه هم برای پنج مربی دیگر بازی کرده است.

مطهری ۱۷ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده که سهم منصوریان از گلزنی های این بازیکن ۱۳ گل می باشد و ۴ گل دیگر این بازیکن هم در نفت تهران در زمان مربیگری علی دایی به ثمر رسید.

ارسلان مطهری ۶ بار هم در نقش پاسور ظاهر شده؛ جالب اینکه در اینجا هم عملکرد مطهری در تیم های منصوریان بهتر از سایر مربیان بوده و ۳ پاس گل او برای این مربی به گل تبدیل شد. ۲ پاس در تیم علی دایی و یک پاس گل هم در تراکتورسازی توسط این بازیکن ارسال و در نهایت تبدیل به گل شد.

بازیکنی که دو بار دبل کرده و هر دو بار هم در تیم منصوریان حضور داشته، در لیگ قهرمانان آسیا تا کنون موفق به زدن ۵ گل شده است. جالب اینکه هر پنج گل آسیایی امیر ارسلان مطهری پیام آور شادی برای علی منصور و شاگردانش بوده است.

مطهری علاوه بر عملکردهای مثبت آماری، علی منصوریان را از دو آمار منفی بی نصیب نگذاشته؛ تنها گل به خودی این بازیکن در لیگ برتر در دیدار برابر سیاه جامگان رقم خورد. نفت ابتدا با گل مطهری از مهمان مشهدی پیش افتاد اما با پنالتی عنایتی بازی به تساوی کشیده شد. در آخرین دقایق بازی، گل به خودی ارسلان مطهری باعث ثبت برتری شاگردان فرهاد کاظمی در این بازی شد. همچنین، از ۶ کارت زردی که این بازیکن از داوران گرفته، ۵ اخطار در تیم های علیرضا منصوریان به این بازیکن نشان داده شد، و یک بار هم در تراکتورسازی از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

۱۰۰۴

 

نظر شما