شناسهٔ خبر: 31875154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شرط موافقت 27 کشور اتحادیه اروپا با برگزیت

فرانسه و انگلیس موافقت با تعویق خروج لندن از اتحادیه اروپا را «مشروط» به تایید پارلمان انگلیس کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در حالیکه بيش از 700 هزار تن از شهروندان انگليس با امضای طوماری از دولت «ترزا می» نخست وزير كشورشان خواستند به روند خروج انگليس از اتحاديه اروپا (برگزيت) پايان دهد و انگليس را در اتحاديه اروپا حفظ كند، پيش نويس بيانيه نشست امروز سران اتحادیه اروپا در بروکسل ، موافقت اين اتحاديه با تمديد برگزيت را منوط به تصويب توافق برگزيت در پارلمان انگليس تا هفته آينده اعلام کرد.
 
ترزا می نخست وزیر انگلیس تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و موکول شدن آن به 30 ژوئن را خواستار شده است.
 
به موجب قوانين پارلماني انگليس، هر طوماری كه بيش از يكصد هزار امضا جمع آوري كند پارلمان اين كشور بايد مطالبات آن را مورد بررسي قرار دهد.
وزیر خارجه فرانسه در نشست اتحادیه اروپا گفت: موافقت پاریس با تعویق برگزیت فقط در صورتی ممکن است که انگلیس  از شرکت در انتخابات ماه مه اروپا چشم پوشی کند.
صدر اعظم آلمان هم گفت: تمدید کوتاه مدت به شرط موافقت پارلمان انگلیس با خروج، امکان پذیر است. این سخنان پس از آن مطرح شد که " ترزا می" نخست وزیر انگلیس تقاضای به تعویق افتادن تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تا تیرماه ارائه کرد. براساس توافق لندن و اتحادیه اروپا ، انگلیس قرار بود تا 9 فروردین از این اتحادیه خارج شود. قرار است سران کشورهای اتحادیه اروپا امروز و فردا در نشست خود در بروکسل درباره تمدید مهلت برگزیت گفتگو کنند.
 
23 ژوئن 22016 در همه پرسي كه ديويد كامرون نخست وزير وقت انگليس درباره خروج اين كشور از اتحاديه اروپا برگزار كرد، بيش از 17 ميليون راي دهنده انگليسي به خروج كشورشان از اتحاديه اروپا راي مثبت و شانزده ميليون نفر راي منفي دادند. 

نظر شما