شناسهٔ خبر: 31875048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت ترامپ از ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی و ذوق‌زدگی نتانیاهو

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی از ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها درباره بلندی‌های جولان حمایت کرد و نتانیاهو در واکنشی سریع این اقدام را شجاعانه خواند!

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) در حساب توییتر خود اعلام کرد زمان آن رسیده است که این کشور حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به طور کامل به رسمیت بشناسد.

او در حساب توییتر خود نوشت: پس از ۵۲ سال، زمان آن رسیده که آمریکا به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد که این مسئله اهمیت امنیتی و استراتژیک بسیار زیادی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای دارد.

این در حالیست که دقایقی بعد حساب کاربری رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتر از تصمیم ترامپ استقبال کرد و مدعی شد: «در زمانی که ایران به دنبال آن است که از سوریه به عنوان سکویی برای نابودی اسرائیل استفاده کند، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی شجاعانه حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته است. ممنون، رئیس‌جمهور ترامپ.»

این تغییر سیاست آمریکا درباره بلندی‌های جولان در حالی رخ داده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است هفته آینده برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا راهی واشنگتن شود. بنیامین نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات در تل آویو در تاریخ ۹ آوریل سال جاری میلادی، آمریکا را تحت فشار قرار داده که حاکمیت این رژیم بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

پیش از این هم مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده بودند که در سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا در هفته آتی، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی قریب الوقوع است.

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۱۹۶۷ بخش‌های زیادی از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورده است. اقدامی که با اعتراضات بین المللی در سراسر جهان مواجه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما