شناسهٔ خبر: 31874839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در سمنان خبر داد

افزایش 14 درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان گفت: اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال اظهار داشت: روز گذشته 28 هزار و 817 نفر مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند که این میزان به نسبت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش یافته است.

وی از بازدید 32 هزار و 102 گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: این میزان نیز به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

جمال با بیان اینکه بیشترین میزان اقامت در استان سمنان شامل زائرسراهای استان سمنان می‌شود، افزود: بیشترین اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان پس از زائرسراها به تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، اقامتگاه‌های موقت و اقامتگاه‌های بوم گردی اختصاص دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از انجام 55 مورد بازدید نظارتی در مراکز اقامتی، رستوران‌ها و سایر تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: تاکنون شکایتی از تأسیسات گردشگری استان سمنان ارائه نشده است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده است. که بیش از 800 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما