شناسهٔ خبر: 31874372 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش/

حضور معاندین و ورشکستگان سیاسی در شبکه‎های اجتماعی؛ حساب‌های جعلی از کجا اداره می‎شوند

خبرگزاری میزان- یکی از ابزارهایی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران در رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند بکارگیری رسانه‌های اجتماعی است و موضوعی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در رسانه‌های اجتماعی از سوی این گروهک‌های شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، یکی از ابزارهایی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران در رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند بکارگیری رسانه‌های اجتماعی است و موضوعی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در رسانه‌های اجتماعی از سوی این گروهک‌ها است.

هشتگ‌سازی برای گروه اقدام علیه ایران

دولت آمریکا برای اعمال فشار بر ملت ایران از هر ابزاری تاکنون استفاده کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در راستای تلاش‎های ناکام خود علیه ایران بار دیگر حمایت از گروهک تروریستی منافقین، فرقه تبعیدی فراموش شده‌ای که پیشتر در لیست گروه‌های تروریستی دولت آمریکا قرار داشت، در دستور کار خود قرار دادند. گروهکی تروریستی با اردوگاهی در ۳۰ کیلومتری تیرانا پایتخت آلبانی. مرکز فرماندهی جدید گروهک تروریستی منافقین در اعماق خاک آلبانی اخیرا بسیار گسترش یافته و ساخت و ساز‌های بسیاری در آن صورت گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: بحران شدید داخلی در گروهک منافقین

 

گروهک تروریستی منافقین همزمان با فراگیری شبکه‌های مجازی، در این عرصه نیز فعالیت خود را تشدید کرده‌اند. الجزیره در ۱۶ سپتامبر در گزارشی به شمار زیاد حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اینترنتی در همدردی با منافقین و اکثر قریب به اتفاق در مخالفت با ایران پرداخت. یکی از اعضای جدا شده از منافقین به Listening Post گفت:"به طور کلی می‌توانم بگویم هزاران حساب، حدودا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ حساب کاربری توسط اعضای منافقین اداره می‌شود. این حساب‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مشخصی در مورد آنچه که باید انجام شود، سازماندهی شده‏‎اند."

ویژه نوروز////فعالیت معاندین انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی با حساب‌های فیک

 

فعالیت اکانت‌های جعلی با هدف حمایت از نشست ضد ایرانی ورشو

تحلیل‌های انجام شده بر روی بیش از ۱۴ هزار توییت از ماه ژانویه تا زمان برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو در لهستان،  با هشتگ «ما از نشست ورشو حمایت می‌کنیم» نشان داد که این توییت‌ها تنها از ۸ حساب کاربری ارسال شده است.

تحلیل‌های انجام شده از سوی مانیتورینگ بی‌بی‌سی بر روی بیش از ۱۴ هزار توییت از ماه گذشته با هشتگ «ما از نشست ورشو حمایت می‌کنیم» (WeSupportPolandSummit#) نشان می‌دهد که این توییت‌ها تنها از ۸ حساب کاربری ارسال شده است.

بررسی‌های انجام شده بر روی این توییت‌ها نشان می‌دهد که هدف مورد نظر آن‌ها ایجاد موجی گسترده در حمایت از نشست ورشو است.

این بررسی بخشی از یک تحقیق گسترده‌تر درباره حساب‌های کاربری ضد ایرانی در رسانه‌های اجتماعی بوده است.

 

ویژه نوروز////فعالیت معاندین انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی با حساب‌های فیک

 

گزارش شبکه چهار تلویزیون انگلیس

سال ۲۰۱۸ شبکه ۴ انگلیس با پخش مستندی درباره فعالیت‌ها و چگونگی تلاش منافقین برای ضربه زدن به‌ نظام جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که چگونه اعضا این گروهک تروریستی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جوسازی علیه ایران در داخل پرداخته و تلاش می‌کنند تا وانمود شود که مردم داخل ایران طرفدار سرکرده این گروهک بوده و دست به اعتراض زده‌اند.(!)

 

بیشتر بخوانید: گزارش اشپیگل از اردوگاه منافقین در آلبانی

 

فردی که پیش‌تر در این گروهک تروریستی فعالیت داشته در گفت‌وگو با شبکه چهار انگلیس عنوان کرد که مسئولیت او ایجاد حساب‌های جعلی و ترند کردن پیام‌هایی در حمایت از این گروه تروریستی بوده است.


او گفت: هدف ما این بود که نشان دهیم مردم ایران حامی سرکرده این گروهک هستند.(!)

انتهای پیام/

نظر شما