شناسهٔ خبر: 31874316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نخستین دفاعیه فیس بوک در مورد ویدئوی تیراندازی مساجد نیوزیلند منتشر شد

طی روزهای اخیر فیس بوک به شدت از سوی نهادهای مدنی و سیاسی در کشورهای مختلف و به خصوص نیوزیلند و ایالات متحده به اهمال کاری متهم شده است. در واقع محور انتقادات به ویدئویی مرتبط است که تیرانداز مساجد نیوزیلند به شکل زنده از فیس بوک منتشر کرده بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طی روزهای اخیر فیس بوک به شدت از سوی نهادهای  مدنی و سیاسی در کشورهای مختلف و به خصوص نیوزیلند و ایالات متحده به اهمال کاری متهم شده است. در واقع محور انتقادات به ویدئویی مرتبط است که تیرانداز مساجد نیوزیلند به شکل زنده از فیس بوک منتشر کرده بود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک عمده مشکل خود را به چالش های استفاده از هوش مصنوعی ارتباط می دهد و می گوید سیستم های هوش مصنوعی خود را برای یک رویداد مانند قتل عام در دو مسجد در نیوزیلند طی هفته گذشته آماده نکرده اند و این موضوع فقط مختص سرویس فیس بوک نیست.

طی هفته گذشته شبکه اجتماعی فیس بوک به علت بی توجهی و شکست هوش مصنوعی با انتقاداتی جدی رو به رو شد ، اکنون  گای رزن، معاون مدیر بخش مدیریت محصولات فیس بوک می گوید هوش مصنوعی صرفا روی موضوعاتی حساس است که آنها را به رسمیت بشناسد. بنابراین درباره اتفاقاتی که به ندرت رخ می دهند چندان آمادگی ندارد.

به عنوان مثال، شما ممکن است هزاران تصویر مستهجن یا تبلیغات غیرقانونی را به سرعت از طریق هوش مصنوعی حذف کنید. اما هوش مصنوعی اغلب در شناسایی موارد دیگر و کمتر دیده شده شکست می خورد. وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: "ما باید سیستم های خود را با حجم زیادی از داده های خاص از محتواهای مختلف تطابق دهیم و این کاری بسیار دشوار است زیرا این حوادث نادر هستند."

رزن تاکید کرد: "با استفاده از هوش مصنوعی، بخش مهمی از مبارزه ما با محتواهای تروریستی در سیستم عامل های مختلفمان مرتبط است اما با وجود این که  اثربخشی این تلاش ها بهبود یافته است، هنوز کامل نشده است."

از آنجا که تیراندازی اخیر موجب کشته شدن 50 نفر شده است، فیس بوک، گوگل و توییتر مجبور به پاسخگویی درمورد عملکرد ضعیف خود رد پاک کردن محتواهای مرتبط به این حادثه شده اند.

روز دوشنبه فیس بوک اعلام کرد که کمتر از 200 تماشاگر پخش زنده را می دیدند اما متاسفانه تا پیش از اینکه از بین برود، حدود 4000 تماشاگر داشت است. اولین کاربر برای گزارش دهی ویدیو به فیس بوک مدت 12 دقیقه تاخیر داشته. یعنی 12 دقیقه پس از پایان ویدئو این ماجرا را گزارش داده است. در 24 ساعت اول پس از این رویداد، فیس بوک 1.5 میلیون آپلود از ویدیو را حذف کرده و  80 درصد از این ویدئوها پیش از بارگذاری مسدود شده است.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما