شناسهٔ خبر: 31874026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجلی وحدت شیعه و سنی در جشن میلاد مولای متقیان در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - مسلمانان شیعه ، سنی و روحانیون پاکستانی روز پنجشنبه در شهر 'لاهور' مرکز ایالت پنجاب گردهم آمدند و در فضایی پرشور میلاد حضرت علی (ع) را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این جشن باشکوه با حضور پیروان اهل بیت عصمت و طهارت بویژه جامعه اهل سنت پاکستان در تالار همایش های حوزه علمیه 'عروه الوثقی' در شهر لاهور برگزار شد.
در پاکستان امروز پنجشنبه مصادف با 13 رجب است.
در این مراسم علاوه بر سخنرانی علامه 'سید جواد نقوی' مدیر حوزه علمیه عروه الوثقی، اشعار و قصائدی در مدح امیرالمونین (ع) توسط مداحان شیعه و سنی قرائت شد.
روحانیون نام آشنای اهل سنت پاکستان از جمله رهبران گروه های مذهبی نیز طی سخنانی در این مراسم باشکوه با تاکید بر وحدت و همسبتگی میان امت اسلامی تاکید کردند: پیروی از قرآن و منویات اهل بیت علیهم السلام راه هدایت امت اسلامی است.
مدیر حوزه عروه الوثقی شهر لاهور گفت: حضرت امام علی (ع) مهر تایید نبوت و رسالت است که جایگزینی برای وی در عالم اسلام وجود ندارد.
صدها نفر از پاکستانی های دوستدار مولای متقیان حضرت علی (ع)، اعم از شیعه و سنی نیز شب گذشته و امروز با حضور در جشن های مختلفی که در امام بارگاه ها (حسینیه) شهرهای اسلام آباد، راولپندی، کراچی و کویته شرکت کردند.
حضور مسلمانان اهل تسنن در جشن میلادی امیرالمومنین (ع) در پاکستان، یکی از ویژگی های خاص این جشن ها محسوب می شود.
علاوه بر این میلیون ها شیعه پاکستانی نیز در مناطق مختلف ایالت این کشور با چراغانی و آذین بندی، شاهد برپایی جشن های باشکوه، سخنرانی وعاظ، مولودی خوانی و مدیحه سرایی بودند.
ایرانیان مقیم پاکستان نیز همراه با شیعیان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور در خانه فرهنگ های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدر آباد و راولپندی مراسم مولودی خوانی و جشن برپا کردند.
عصر امروز در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان در اسلام آباد، مجلس باشکوهی با حضور سفیر کشورمان، روسای نهادهای ایرانی مقیم، کارکنان سفارت، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) و خانواده های آنان برگزار شد.
شبس*آساق*274** 1917

نظر شما