شناسهٔ خبر: 31873725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سنای فرانسه از ۳ نفر از نزدیکان مکرون شکایت می‌کند

سنای فرانسه از سه نفر از نزدیکان رئیس جمهور این کشور به علت شهادت دروغ در پرونده کارمند سابق الیزه به دادستانی شکایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس بیست و چهار، سنای فرانسه از سه نفر از نزدیکان امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به علت شهادت دروغ در پرونده الکساندر بنالا، کارمند سابق الیزه به دادستانی شکایت می کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، صبح امروز پنجشنبه نشستی در مجلس سنای فرانسه برگزار شد که اهمیت آن به اندازه شورای اداری سنا بود. از افرادی که با ماجرای الکساندر بنالا، همکار سابق مکرون مرتبط بودند، خواسته شد برای بیان اظهارات خود در این نشست شرکت کنند.

این نشست برای آن برگزار شد که در خصوص پرونده بنالا، همکار سابق مکرون در کاخ الیزه و نیز پرونده بسیاری از افراد مسئول در این پرونده، آیا باید به دستگاه قضایی فرانسه شکایت کرد یا خیر. تصمیم در این باره از نظر بُعد سیاسی این پرونده، بسیار حساس بود، اما سناتور ها در نهایت تصمیم گرفتند به دادستانی فرانسه شکایت کنند.

بسیاری از سناتور ها از جمله ویکتور آنلوقه حتی پیش از پایان نشست امروز در شبکه های اجتماعی اعلام کردند در خصوص موارد اتهام پرونده "الکساندر بنالا Alexandre Benalla"، "ونسان کرز Vincent Crase" و نیز سه نفر از نزدیکان امانوئل مکرون به علت دادن شهادت دروغ به دادستانی شکایت خواهند کرد.

"الکسی کولر Alexis Kohler, " دبیر کل دفتر ریاست جمهوری، "پاتریک استخودا Patrick Strzoda," مدیر کابینه امانوئل مکرون و "ژنرال لیونل لاورنی Lionel Lavergne" رئیس گروه امنیتی دفتر ریاست جمهوری، نزدیکان امانوئل مکرون هستند که در ماجرای بنالا شهادت دروغ داده اند.

الکساندر بنالا به علت رفتار خشونت آمیز خودسرانه با یکی از تظاهرکنندگان در راهپیمایی ژوئیه سال ۲۰۱۸ در پاریس محاکمه و بیستم همان ماه از سمت خود در دفتر ریاست جمهوری برکنار شد. بنالا پیش از این در خصوص استفاده از گذرنامه های دیپلماتیکی پس از برکناری از سمتش در الیزه متهم شد، اما دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد "الیزه در خصوص استفاده بنالا از گذرنامه های دیپلماتیک که دولت فرانسه در چارچوب سمتی که در این نهاد داشت در اختیار وی قرار داده بود، هیچ گونه اطلاعاتی ندارد".

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما