شناسهٔ خبر: 31873263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس منتشر شد؛

بیش از 700 هزار انگلیسی ضد برگزیت طوماري امضا کردند

این طومار که با عنوان "بند پنجاه پیمان اروپا را لغو کنیم و در اتحادیه اروپا بمانیم"، ارائه شده است توسط هفتصد و شش هزار و نود و هفت نفر امضا شده است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بیش از هفتصد هزار تن از شهروندان انگلیس با امضای طوماری از دولت ترزا می نخست وزیر کشورشان خواستند به روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) پایان دهد و انگلیس را در اتحادیه اروپا حفظ کند.
این طومار که در پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس منتشر شده، لغو بند پنجاه پیمان اروپا را خواستار شدند. فعال شدن این بند از پیمان اروپا در تاریخ بیست و نهم مارس سال دو هزار و هفده رسما روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را آغاز کرد و پایان این روند را بیست و نهم مارس آینده تعیین کرد.
دادگاه عدالت اتحادیه اروپا دسامبر گذشته اعلام کرد یک کشور عضو اتحادیه اروپا این اجازه را دارد که به طور یکجانبه از تصمیم خود برای ترک اتحادیه اروپا صرفنظر کند و برای این کار به مشاوره با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی ندارد. شمار امضاکنندگان طومار یادشده پس از سخنرانی تلویزیونی ترزا می که چهارشنبه شب ایراد شد، به یکباره افزایش یافت. ترزا می در سخنرانی خود اعلام کرد زمان آن رسیده است که تصمیمات مهمی درباره کشور بگیریم. شمار امضاکنندگان این طومار صبح روز پنجشنبه هر دقیقه چندین هزار نفر افزایش می یافت.
ساعت ده و چهل و هشت دقیقه امروز پنجشنبه به وقت گرینویچ این طومار که با عنوان "بند پنجاه پیمان اروپا را لغو کنیم و در اتحادیه اروپا بمانیم"، ارائه شده است توسط هفتصد و شش هزار و نود و هفت نفر امضا شده است. به علت هجوم شدید کابران انگلیسی برای امضای این طومار، پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس چندین بار از دسترس خارج شد.
در این طومار آمده است: دولت انگلیس پیوسته بر این موضوع تاکید می کند که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم است. ما می خواهیم با نشان دادن میزان حمایت افکار عمومی از ماندن کشور در اتحادیه اروپا، نادرستی این ادعای دولت را ثابت کنیم.
به موجب قوانین پارلمانی انگلیس، هر طوماری که بیش از یکصد هزار امضا جمع آوری کند پارلمان این کشور باید مطالبات آن را مورد بررسی قرار دهد. بیست و سوم ژوئن سال دو هزار و شانزده در همه پرسی که دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا برگزار کرد، بیش از هفده میلیون رای دهنده انگلیسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای مثبت و شانزده میلیون نفر رای منفی دادند.
 

نظر شما