شناسهٔ خبر: 31873260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیر حیدری: ارتش در مرز دوغارون مستقر شده است

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از چند ماه گذشته نیروهای زمینی ارتش در مرز دوغارون مستقر شده اند و با هوشیاری کامل برای حفاظت و پاسداری از مرز و بوم کشور آماده خدمت‌رسانی هستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در نخستین روز سال با حضور در جمع افسران و سربازان نیروی زمینی مستقر در دوغارون شهرستان تایباد واقع در نوار مرزی شرق خراسان رضوی، افزود: اکنون نیروهای مسلح در اوج قدرت نظامی قرار دارند و با رصد بی وقفه تهدیدات احتمالی دشمنان آماده در هم کوبیدن هرگونه حرکت آن‌ها هستند. 
امیر حیدری اظهار داشت: در آستانه آغاز پنجمین دهه حیات بابرکت انقلاب اسلامی و چهل سالگی عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر اوامر فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری امروز خودکفایی به معنای واقعی خود در نیروی زمینی ارتش تحقق یافته و بر همین اساس، این نیرو با اقتدار خلل ناپذیر، خودکفایی نظامی را مولفه اصلی و مهم خود می‌‌داند و به همین خاطر باید به ملت ایران تبریک گفت. 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که با تکیه بر توان و اقتدار خود و حرکت در مسیر فرمان رهبری امنیت کامل را در کشور برقرار کند و از آن پاسداری کند.
امیر حیدری تاکید کرد: نیروهای ارتش تمام تجهیزات نظامی خود را مطابق با آخرین فناوری‌های جهان به‌روزرسانی کرده و آمادگی کامل برای مقابله با دشمن را دارند اگر چنانچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماقتی کنند، پاسخ ارتش محکم‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر محمدباقری رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است. 
وی گفت: قطعا پس از واگذاری ماموریت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان به این نیرو، مرزهای امن تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: افغانستان دچار برخی نگرانی ها و نا امنی ها است و احتمال دارد اتفاقاتی در مرزهای مشترک رخ دهد که با استقرار نیروی زمینی، ایجاد استحکامات و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، امید است امن ترین مرزها را در این منطقه داشته باشیم.
جمهوری اسلامی ایران 945 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
سیام*9612*1751**9189

نظر شما