شناسهٔ خبر: 31873241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پارلمان آلمان: باید میان مسلمانان و تروریست ها تفاوت قائل بود

تهران - ایرنا - 'ولفگانگ شویبله' رئیس پارلمان آلمان روز پنجشنبه در سخنانی در واکنش به حملات تروریستی به مساجد نیوزیلند و ایستگاه تراموا در هلند، از همه خواست که به طور صریح و آشکار میان مسلمانان و تروریست های اسلامگرا (تکفیری) تفاوت قائل باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آلمان، شویبله در پارلمان آلمان گفت: خشنونت، خشونت می آفرید، از این رو باید میان مسلمانان و تروریست های اسلامگرا تفاوت قائل شد، زیرا تعمیم دادن این مسئله، زمینه خشم، دشمنی و ارتکاب حوادثی مانند حملات در شهر کرایست چرچ را ایجاد می کند.
حمله تروریستی روز جمعه گذشته (24 اسفند ماه) مهاجم مسلح به نمازگزاران در هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجدهای 'نور' و 'لینوود' شهر کرایست‌ چرچ، نیوزیلند،50 قربانی و ده ها زخمی برجاگذاشت.
در حادثه حمله مسلحانه روز دوشنبه (27 اسفند ماه) یک مهاجم به مردم در ایستگاه تراموا و چند نقطه دیگر شهر اوترخت در مرکز هلند نیز دستکم سه تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
رئیس پارلمان آلمان تصریح کرد، اگرچه حمله به شهر کرایست چرچ، علیه مسلمانان بود، اما در واقع علیه انسانیت به شمار می رود.
وی تاکید کرد که این حمله جنایتی علیه تسامح و آزادی عقیده و انسانیت بود.
شویبله افزود: مهاجم نیوزیلندی، نه تنها مسلمانان، بلکه همه ارزش هایی را که برای ما مهم هستند هدف قرار داد؛ ارزش هایی که ما باید با قاطعیت بیشتری از آنها دفاع کنیم.
حمله های تروریستی در نیوزیلند و هلند طی هفته گذشته، واکنش های منطقه ای و بین المللی به همراه داشته است. متهم اصلی حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند، 'برنتون هریسون تَرنت' 28 ساله شهروند استرالیا معرفی شده است که پیش تر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در 'سرزمین های اروپایی' ابراز خشم کرده بود.
جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از وقوع این حادثه تروریستی، با پوشیدن حجاب به شهر کرایست‌ چرچ رفت تا با بازماندگان و خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی کند.
در هلند نیز در پی وقوع تیراندازی در شهر اوترخت، مقامات این شهر کارزارهای تبلیغاتی برای انتخابات محلی پیش رو در هلند را به حالت تعلیق درآوردند.
خاورم**9329**1486**

نظر شما