شناسهٔ خبر: 31872728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

سخنان رهبری، چراغ راهی سالانه در برنامه ریزی و حرکت است

خبرگزاری صداوسیما

تولیت آستان قدس رضوی: سخنان مقام معظم رهبری برای همه امت اسلامی و مردم ایران، چراغ راهی سالانه در برنامه ریزی و حرکت در بخش‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی ، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از بیانات نوروزی رهبر معظمسخنان رهبری، چراغ راهی سالانه در برنامه ربزی و حرکت است انقلاب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با تبریک اعیاد ماه رجب و شروع سال جدید افزود: از سوی همه مردم و علما ، مقدم رهبر معظم انقلاب را به مشهد  گرامی می‌داریم.

وی اعتکاف را از افتخارات نظام مقدس اسلامی خواند و با اشاره به همزمانی این آیین مذهبی با آغاز سال جدید ، ابراز امیدواری کرد دعای معتکفان و بندگان صالح خداوند در تمام مساجد در حق امت مسلمان  مستجاب باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: اولین مأموریت ما در آستان قدس رضوی توجه به زائر و زیارت و همه برنامه‌ها در جهت تسهیل امر زیارت است و در این راستا اقداماتی در حوزه فیزیکی حرم رضوی نیز به انجام رسیده است.

رئیسی یادآور شد: طی سه سال گذشته یک میلیون زائر محروم و زیارت اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

وی با بیان اینکه ما زیارت را از مبداء تا مبداء دانسته و بر فراهم شدن تسهیلات لازم در طول سفر تاکید می کنیم ، افزود: توجه ویژه ای نیز به تشرف زائران بی بضاعت شده است و طی سال‌های گذشته یک میلیون زائر زیارت اولی به مشهد مشرف شدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد زائرسرایی با ظرفیت ۲۰ هزار نفر برای استفاده افراد کم برخوردار مورد توجه قرار گرفت و مقدمات ساخت رضوان انجام شد که امکان گنجایش ۳۰۰ هزار نفر را دارد.

رئیسی تاکید کرد: نذورات در آستان قدس دو برابر شده و ۸۲ رقبه وقفی و ۲۲۷ رقبه دیگر در نوبت ثبت وقف قرار دارد و تلاش ما این است که به سرمایه‌های اجتماعی توجه داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی با توجه به امکانات موجود در آستان قدس برای اوقات فراغت زائران ، برنامه ریزی و چهار مرکز ویژه برای معرفت افزایی و شناخت سیره رضوی در مشهد راه اندازی شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در باغ‌های آستان قدس اجازه ندادیم حتی یک درخت نیز قطع شود و فضای مفرحی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد و مرکز تربیتی را نیز در تهران دائر کردیم.

رئیسی گفت: مرکز مشاوره آستان قدس رضوی با حضور ده‌ها مشاور برجسته آماده خدمت به جوانان است و در بخش سوغات زائر نیز اقدامات زیادی به انجام رسید.

وی افزود: برگزاری نشست علمی با عنوان گفتگوی بین ادیان و اعتاب مقدس به انجام رسید و مراکز فرهنگی زیادی نیز در این عرصه ورود یافتند و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در بخش خدمت رسانی به نیازمندان افزود: گره گشایی از مردم از نعمت‌های خداوند است و بر این اساس دیدگاه ما این است که مشکلات محرومان را از هر طریق ممکن رفع کنیم.

رئیسی تاکید کرد: به لطف خداوند بیش از سه هزار گروه جهادی با کمک آستان قدس رضوی کارهای زیادی را در شهرهای مختلف کشور به انجام رساندند و از دانشجویان و طلاب برای توجه به این مهم قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: امروز در خراسان بزرگ ۲۵۰ قنات لایروبی و کشاورزی و دامپروری احیاء شده است تا خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و در بخش درمانی نیز اقدامات خوبی به انجام رسیده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنیاد کرامت آستان قدس رضوی جزو اولین دستگاه‌های خدمت رسان به مردم در حوادث از جمله سیل مازندران و زلزله کرمانشاه است و از این پس نیز خواهد بود.

رئیسی گفت: طرح مشهد بدون گرسنه را آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم در مشهد و خراسان رضوی کسی گرسنه سر به بالین نگذارد.

وی افزود: در بخش اقتصادی برای نخستین مرتبه سامانه شفافیت مالی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد و همه مردم می‌توانند از مسائل مالی این آستان آگاه باشند زیرا این اقدام را در جهت سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی می‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد زمینه خدمت به امام هشتم (ع) در همه شهرها فراهم شد و ۲۰۰ هزار نفر آمادگی خود را برای مشارکت در این بخش اعلام کردند و موجی برای خدمت به محرومان ایجاد شده است.

نظر شما