شناسهٔ خبر: 31872469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شریعتمداری سیاست وزارت مطبوعش را در ۹۸ اعلام کرد

اولویت با رونقِ تولید و واگذاری بنگاه‌های تولیدی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: رونقِ تولید بسترساز حلِ بسیاری از مشکلات ازجمله معیشت و اشتغال زایی درکشور است

صاحب‌خبر -
محمد شریعتمداری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: رونق تولید پیش نیاز حل بسیاری از مشکلات از جمله حل مشکل اشتغال و کاهش ضریب تکفل خانوار است، اما پیش از هر اقدامی تولید نیازمند اتخاذ سیاست‌های اقتصادی حامی تولید است.
وی افزود: رونق تولید با اتخاذ سیاست‌های پولی، مالی و تجاری درعرصه‌ها گوناگون توسط نهاد‌ها و شورا‌های سیاست گذار آغاز می‌شود و در گام بعدی با افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی می‌توان از ظرفیت واحد‌های موجود خروجی ارزشمندتری دریافت کرد و سپس با توسعه فعالیت‌های جدید رونق تولید را سرعت بخشید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست این وزارتخانه در اداره بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه خود گفت: سیاست کلی وزارت رفاه خروج از بنگاه داری و رفتن به سمت اداره کردن مناسب از سبد سهام است تا بدون دخالت سازمان‌ها و شرکت‌ها از منافع بازنشستگان و بیمه شدگان صیانت شود و با سود بالاتری مجموعه اداره شود.
شریعتمداری گفت: با این وجود مدیریت بنگاه‌هایی مثل صنایع شیر ایران که بیش از ۳۰ درصد سهم بازار صنایع لبنی کشور را در اختیار دارد و با ایجاد مرکز در ۱۶ استان کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شیر تولیدی کشور را جذب و در قالب ۱۸۰ محصول در بازار عرضه می‌کند از مصادیق خوب رونق تولید است، زیرا می‌توان با ایجاد شرایط بهتر و بهبود بازدهی سرمایه گذاری، شرایط بهتری را برای واگذاری این مجموعه در بورس فراهم کرد.
وی افزود: یکی از معضلات واحد‌های تولیدی تحت پوشش سازمان‌های اقتصادی همچون صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد، تأمین اجتماعی و شستا پایین بودن نرخ بازده سرمایه است، هم اکنون نرخ بازده سرمایه گذاری بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش این سازمان‌ها بین ۲ و نیم تا ۳ درصد است که هدفگذاری انجام شده برای سال ۹۸ رسیدن به نرخ ۵ درصد است و این هدف از طریق اصلاح عوامل تولید و بالا بردن بهره وری عملی خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_3309602"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2383873/3309602?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما