شناسهٔ خبر: 31872447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

راه اندازی پویش حجاب در نیوزیلند برای همبستگی با مسلمانان

به دنبال حادثه تروریستی مرگبار هفته گذشته در مساجد نیوزیلند، کنشگران این کشور با راه اندازی پویش حجاب، از شهروندان این کشور خواستند فردا (جمعه) با گذاشتن حجاب، با مسلمانان اعلام همبستگی کنند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پایگاه "نیوزهاب" نیوزیلند در این باره نوشت که کنشگران و شبکه های اجتماعی همچنان با تبلیغ این پویش در این شبکه ها، مردم را تشویق و ترغیب به پیوستن به آن می کنند.

نیوزهاب افزود: روز جمعه به عنوان عید مسلمانان سراسر جهان، به عنوان روز همبستگی با جامعه مسلمانان پس از حادثه خونین هفته گذشته انتخاب شده است.

نمازگزاران روز جمعه گذشته (24 اسفندماه) در هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجدهای "نور" و گلینوود" شهر کرایست‌ چرچ نیوزیلند، هدف حمله تروریستی یک مهاجم مسلح قرار گرفتند که طی آنها 50 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

"ثایا اشمان" یکی از مسئولان پویش یاد شده، در این باره افزود: دعوت از همه مردم نیوزیلند برای پوشاندن موی سر، اقدام ناچیزی برای همدردی و همراهی با مسلمانان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه زنان و مردان و کوچک و بزرگ به این پویش دعوت شده اند، گفت: تفاوتی نمی کند که آنها کجا باشند، در خانه، محل کار یا مدرسه؛ ما از همه می خواهیم که با گذاشتن پارچه ای بر روی سر یا روی کتف (برای مردان) با رنگ دلخواه خود، با مسلمانان ابراز همدردی و همبستگی کنند.

اشمان تاکید کرد که هدف از راه اندازی این پویش، نشان دادن این واقعیت است که مردم نیوزیلند در عین حال که به تفاوت ها و اختلاف ها باور دارند، از نژادپرستی بیزار و به دور هستند.

این پویش با استقبال شمار زیادی از مردم نیوزیلند روبه رو شده است.

متهم اصلی حملات تروریستی به دو مسجد، "برنتون هریسون تَرنت" 28 ساله شهروند استرالیا معرفی شده است که پیش تر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در "سرزمین های اروپایی" ابراز خشم کرده بود.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از وقوع این حادثه تروریستی، با گذاشتن حجاب به شهر کرایست‌ چرچ رفت تا با بازماندگان و خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی کند.

خانم آردرن در تازه ترین تصمیم خود پس از این حمله، فروش سلاح های خودکار و نیمه خودکار تهاجمی را ممنوع اعلام کرد و دستور داد که بانگ اذان روز جمعه از رسانه های صوتی و تصویری ملی این کشور پخش شود.
ایرنا

نظر شما