شناسهٔ خبر: 31872422 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کارنامه یک ساله بیگ فایو با شماره؛

8+9 نکته از استقلال؛ بیتاب برای دربی

قهرمانی جام حذفی در سال 97 آبی ها را سیراب نکرد، حالا شاگردان وینفرد شفر می‌خواهند با قهرمانی در لیگ برتر هواداران خود را راضی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، آبی پوشان پایتخت سال نسبتا خوبی را سپری کردند. آن ها در ابتدای سال به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کردند و قهرمان جام حذفی نیز شدند اما اوضاع در لیگ هجدهم خیلی خوب نبود. البته استقلالی ها موفق شدند در ادامه به روند خوب برسند و حالا در اندیشه رقم زدن نتایج بهتر در سال 98 هستند.

 

1. استقلال در طول سال دو گلر شماره 1 داشت که هر کدام جزو بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران هستند؛ البته در این سال رحمتی بیشتر از حسینی به میدان رفت.

 

2. مهم ترین ماموریت وینفرد شفر در سال جدید رسیدن به پیروزی شماره 2 در مقابل پرسپولیس است؛ در این صورت استقلال به مدعی اول قهرمانی تبدیل خواهد شد.

 

3. استقلال سه بار در این سال با پیکان روبرو شد و 2 بار این تیم را شکست داد؛ پیروزی چهار گله آبی ها در نیم فصل دوم یکی از شیرین ترین بردهای این تیم بود.

 

4. روزبه چشمی مدافع شماره 4 استقلال با حضور در جام جهانی و جام ملت ها، خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان امسال این تیم مطرح کرد.

 

5. استقلال در سال 97 دو بار به قطر رفت و در مجموع 5 گل خورد؛ آن ها در ابتدا به تساوی ۲-۲ مقابل السد رسیدند و چند هفته قبل نیز ۳-۰ به الدحیل باختند.

 

 

6. استقلال در سال 97 شش بازیکن خارجی خرید؛ بی تردید ایسما و پاتوسی بهترین خریدهای خارجی این تیم بوده‌اند. نویمایر، طارق، منشا و گرو دیگر خریدهای خارجی استقلال بوده اند.

 

7. یکی از مهم ترین اتفاقات سال گذشته برای آبی ها بازگشت شماره 7 سابق این تیم، فرهاد مجیدی بود. او که محبوبیت بسیار زیادی نزد هواداران استقلال دارد، امیدوار است پله های ترقی در مربیگری را در کنار وینفرد شفر طی کند.

 

8. وریا غفوری با 8 گل در سال 97 یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود. غفوری که در سال های اخیر جزو بهترین دفاع راست های فوتبال ایران بوده، در نتایج درخشان استقلال تاثیر مثبتی داشت.

 

9. استقلال امسال 9 گل آسیایی به ثمر رساند. آن ها در بازی برگشت مقابل السد شانس بازگشتی تاریخی را داشتند اما اخراج چشمی همه چیز را به هم ریخت. 

 

9+1. استقلال در تابستان 10 بازیکن سرشناس به خدمت گرفت. گرو، کریمی، باقری و... مهره های شناخته شده ای هستند که استقلال در تابستان جذب کرد.

 

9+2. آبی ها در سال 97 یازده بار به نتیجه تساوی دست یافتند.

 

9+3. استقلال در لیگ هجدهم 12 بازیکن یک یا دو گله داشته است؛ منشا یک گل به ثمر رساند و آبی ها امیدوار به درخشش او هستند.

 

9+4. استقلال در سیزدهمین بازی سال توانست یکی از بهترین بردهای سال را به دست بیاورد؛ 3-0 مقابل تراکتور.

 

9+5. وینفرد شفر امسال 14 خارجی را در کنار خود داشت. 9 بازیکن و 5 مربی.

 

9+6. خریدهای جدید تیم استقلال 15 گل لیگ برتری به ثمر رساندند.

 

9+7. استقلال در سال 97 شانزده کلین شیت در مسابقات لیگ برتری انجام داد.

 

9+8. هفدهمین گل استقلال در لیگ هجدهم، آخرین گل آن ها در دور رفت بود. این گل در دقیقه 75 توسط رضا آذری زده شد؛ بازیکنی که به او فرصت زیادی نرسیده اما شاید باتوجه به نزدیکی رقابت بین تیم ها، این گل در پایان فصل خیلی به کار استقلال بیاید.

برچسب‌ها:

نظر شما