شناسهٔ خبر: 31872352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ملیکا زارعی در گفت وگو با میزان :

چرا باید حتماً لباس عید بخریم؟

خبرگزاری میزان- ملیکا زارعی گفت:من برای بچه‌ام هر موقع که ضرورت داشته باشد لباس می‌خرم؛ چون فکر می‌کنم رویه غلطی است حتماً در زمان عید نوروز این کار اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -
ملیکا زارعی یا همان خاله شادونه این روز‌ها برنامه «دهکده کوهستانی» را روی آنتن شبکه دو سیما دارد خصوصاً ۱۶ روز برنامه نوروزی را صبح‌ها روی آنتن می‌برد. او  در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی میزان درباره عید نوروز و سفر و خرید عید می‌گوید: مسافرت نمی‌روم، چون درگیر رساندن کار به نوروز هستیم. ترجیح می‌دهم زمانی برای فرزندم خرید انجام دهم که نیازمند باشد. تا مادامی که لباس‌هایش مشکلی نداشته باشند همان‌ها را می‌پوشد. کسانی که این کار‌ها را انجام می‌دهند بیهودی است؛ آنقدر برخی مشکل دارند که حتی لباس‌های دخترانه را پسرانه می‌پوشند یا بالعکس. دلم نمی‌آید این قدر فقیری و تنگدستی را ببینم و به این فرآیند بیهودگی تن بدهم.
 
چرا باید حتماً لباس عید بخریم؟

وی تأکید کرد: یکی از آرزوهایم این است که زمانی فرا برسد همه بچه‌ها تمام برنامه‌هایی می‌خواهند در تلویزیون ببینند و کودکان مخاطب واقعی تلویزیون باشند. البته در ساحت آرامش و امنیت شغلی پدر‌ها و کانون گرم خانواده این اتفاقات بیفتد. من امسال خوشحالم حال مردم کرمانشاه روز به روز بهتر می‌شود؛ از آن روز‌های سختی که من به آنجا رفتم و برنامه زنده اجرا کردم می‌گذرد و شنیدم یکی از خانم‌های باردار که بر اثر زلزله، قطع نخاع شده بود توانست فرزند خودش را به دنیا بیاورد. این یکی از خبر‌های خوشی بود که شنیدم.
 
 
زارعی در پایان توصیه‌هایی هم برای کودکان داشت؛ او گفت: من فکر می‌کنم برخی اوقات خانواده‌ها کم اهمیتی هم می‌کنند بچه‌ها چه برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را می‌بینند. نه تنها در تلویزیون، گوشی تلفن همراه پدر‌ها و مادرهایشان را می‌گیرند آنقدر کم‌اهمیت هستند به اینکه مثلا چه چیزی را از تلفن همراه بزرگتر‌ها نگاه می‌کنند. برخی اوقات پدر‌ها و مادر‌ها می‌گویند کودک‌شان دسترسی به چیز‌هایی که برای کودکان نامناسب است و در گوشی تلفن همراه‌شان موجود است، ندارند. در صورتیکه اصلاً نباید چنین فکری کنیم، چون بچه‌های امروزی بچه‌های باهوشی هستند. بچه‌هایی هستند که اگر یک تلفن، تبلت و یا لپ‌تاپ نشان بدهید کاملاً همان چیز‌هایی را که از دسترس‌شان خارج می‌کنید یا اصطلاحاً پنهان می‌کنید را پیدا می‌کنند و کاملاً به آن دسترسی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما