شناسهٔ خبر: 31872328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است/ توزیع شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۵۰۰ تومان

آقاطاهر از ثبات و آرامش حاکم بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد، روند کنونی قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: در شرایط کنونی بازار از ثبات نسبی برخوردار است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نوسان خاصی در بحث قیمت نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود شکر در بازار مرتفع شده است، افزود: اگرچه در هفته‌های اخیر با بحث کمبود و افزایش قیمت شکر در بازار روبرو بودیم، اما هم اکنون با توزیع گسترده شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

آقاطاهر از ثبات قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج خارجی یک ماه زودتر از زمان مقرر انجام شد، بنابراین  نوسان خاصی در بازار برنج خارجی رخ نداد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه برنج ایرانی وجود ندارد، بیان کرد: این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در عمده فروشی‌ها افزایش یافته است و دلیل خاصی برای این افزایش قیمت در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به تورم و افزایش سایر اقلام نوسان قیمت برنج ایرانی در مقایسه با سایر کالا‌ها بالا نبوده است چرا که همچنان تقاضا برای خرید برنج ایرانی در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در بازار خبر داد.

آقاطاهر با اشاره به اینکه آشفتگی در بازار روغن همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: هم اکنون برخی کارخانه‌های روغن به سبب کمبود مواد اولیه تولیدشان کاهش یافته است که این امر بر کمبود عرضه برخی برند‌ها دامن زده است.

وی در ادامه افزود: کارخانه‌های روغن به دنبال مجوز افزایش قیمت هستند تا بتوانند مواد اولیه موردنیازشان را تامین کنند که تا کنون دولت با این امر موافقت نکرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می‌شود که تا ماه رمضان نوسان خاصی در هیچ یک از اقلام اساسی مورد نیاز خانوار رخ ندهد.

انتهای پیام/

قیمت اقلام اساسی تا ماه رمضان نوسانی نخواهد داشت

نظر شما