شناسهٔ خبر: 31872322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

یک میلیون و 594 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد

مدیر کل صنایع دستی گفت: یک میلیون 594 هزار و 768نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از ساری ،سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: ثبت این تعداد مسافر مربوط به روزهای 27 تا 29 اسفند سال 97 است . 

وی با بیان اینکه سه روز اخیر 3 اخیر 846 بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و حمل و نقل صورت گرفته است، ادامه داد: 50 مورد تشویق از تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 21 مورد تذکر و اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی داده شد.

فرزانه با بیان اینکه 2هزار و 238 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد، افزود: یکهزار 365 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی صورت گرفته است.

وی تعداد اخطاریه بهداشتی را یکهزار و 116 مورد عنوان کرد و گفت: در همین بازه زمانی 26 مورد اماکن بهداشتی در استان تعطیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه طی این مدت 395 گردشگر از موزه‌های استان بازدید کردند، تصریح کرد: 81 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

فرزانه گفت: 15 هزار و  115 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس در سطح استان انجام شد و 380 مورد گشت کنترل نظارتی استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه به هشت مصدوم عملیات امداد‌رسانی انجام شد، گفت: 103نفر به صورت سرپایی در پایگاه‌های هلال احمر امداد‌رسانی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را 64هزار و 895 نفر اعلام کرد و افزود: 164 هزارو 128 نفر در روستاهای استان اقامت انتخاب کردند.

وی میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر را طی این سه روز 12 هزار و 531 لیتر اعلام کرد.

 

نظر شما